Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID
Autor Wiadomość
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 07-10-2014, 12:38   

Przyśpiesza szybciej i równiej.

Trochę zniknął element szarpnięcia na rzecz płynnego ciągu ku przodowi.

Jeździ dużo bardziej kulturalnie.

Moje auto było hamowane 2x w serii bo nie dowierzali ;)
Dodatkowo hamowaliśmy od razu kolegi passata B6 i jemu wyszło w normie więc miarodajny wynik ;)

PS: muszę opony szersze kupić bo jak che się włączyć mocniej to ciężko przyczepności nie stracić
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 07-10-2014, 15:38   

Miałem napisać że może hamowania przekłamuje - ale skoro na Pasku wyszły takie zestawienia więc może po prostu masz dobrą serie, albo z Paska ubyło a przy zawyżeniu wyszła seria. :lol:

Aczkolwiek czasem zdarzają się silniki (konkretne sztuki) które są dobrze doprężone, idealnie dotarte, które mogą mieć większą moc aniżeli seria.


U mnie po remapie (ale w 1.8 DID) wyszło 179 KM i 379 Nm przy serii 150 KM i 300 Nm

Ale różnica pomiędzy serią a po mapach jest mocno odczuwalna - najbardziej jeśli chodzi o moment obrotowy.



 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 07-10-2014, 15:51   

Dokładnie ;)
Fajnie się jeździ na takim momencie ;)
 
 
Tap-Chan 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 DiD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Hartlepool
Wysłany: 13-10-2014, 07:19   

Kolego wiewioor powiedz cos więcej jak tam się jeździ ? czy lepiej wchodzi na wysokie obroty ? chodzi mi o to ze tez mam 1.8did i czasem jak się toczę przed światłami i chce z 2-go biegu odjechać to czekam i czekam i czekam i dopiero od 2 - 2,5 tyś. obr. wciska w siedzenie. Czy po Chipie jest inaczej skonfigurowane dmuchanie turbiny ?


Czytając poprzednie wypowiedzi to chcecie koledzy forumowicze przekazać że 1.8 did jest w ogóle słabszą jednostką techniczne i po chipie się szybciej z użyje? :cry:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-10-2014, 08:29   

Tap-Chan - moim zdaniem czysto teoretycznie podbijanie momentu poniżej 2 tys w dieslu będzie mocno ryzykowne. Wymaga wiedzy o danej jednostce bo wtedy najłatwiej będzie zerwać film olejowy z panewek...

Swoją droga dlaczego na 2-jce wpadasz w tak niskie obroty jak chcesz dynamicznie odjechać? Diesla można kręcić przecież do 4 tys na jedynce spokojnie...
 
 
Tap-Chan 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 DiD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Hartlepool
Wysłany: 13-10-2014, 08:37   

dzięki za wyjaśnienie, przyznam się nie wiedziałem. Rzadko kiedy kręcę u siebie do 4 tyś. do 3,5 niecałe to max dalej boje się że coś się rozsypie.


Zaraz wskakuje w Lancera hihihi :badgrin:
Ostatnio zmieniony przez Tap-Chan 13-10-2014, 08:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 13-10-2014, 08:37   

Tap-Chan napisał/a:
Kolego wiewioor powiedz cos więcej jak tam się jeździ ?

Dużo lepiej niz w serii. Różnica w momencie obrotowym znacząca.

Tap-Chan napisał/a:
czasem jak się toczę przed światłami i chce z 2-go biegu odjechać to czekam i czekam i czekam

takie uroki turbo-klekotów. Zawsze można delikatnie obniżyć moment "wstawania" turba, ale cudów nie oczekuj. U mnie jak widać na wykresie powyżej od około 1800 rpm jest "kopnięcie".

Tap-Chan napisał/a:
1.8 did jest w ogóle słabszą jednostką techniczne i po chipie się szybciej z użyje?

1.8 did moim zdaniem to udana jednostka. Podobno niemieckie 2.0 z VW było nie najlepszej jakości.
W każdym razie jeśli przestrzegasz pewnych zasad takich jak:

- nie pałowanie na "zimnym" - czyli czekasz aż rozgrzejesz silnik
- na bieżąco serwisujesz auto (wymieniasz olej, filtry, itp)
- nie gasisz auta zaraz po zatrzymaniu się - studzisz turbo

to co do zasady powinieneś trochę pojeździć :wink:

PS. Przy ewentualnych zmianach w mapach zaleca się usunięcie DPF`a.
 
 
Tap-Chan 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 DiD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Hartlepool
Wysłany: 13-10-2014, 08:39   

Wielkie dzięki za odpowiedź !

Zawsze jak w siadam do jakiegokolwiek auta to daje te 2 - 5 min. silnikowi żeby sobie popracował olej żeby się rozbyrdał itp itd. (ja w tym czasie pozapinam się w pasy, podłącze mp3) ,a co do gaszenia to nie zawsze czekam przyznam się bez bicia.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-10-2014, 09:21   

Tap-Chan napisał/a:
u siebie do 4 tyś. do 3,5 niecałe to max dalej boje się że coś się rozsypie.


Nic się nie rozsypie. Diesle się same ograniczają, zresztą w dobie roszczeniowego konsumenta nie mającego pojęcia o mechanice silnik i elektronika muszą same o siebie zadbać. A co z tego wynika? Jak wciśniesz gaz do oporu na którymś biegu i nie będziesz zmieniał biegu silnik musi to wytrzymać (przez samo ograniczenie lub kagańce w elektronice). Spokojnie do 4000 obrotów, a nawet trochę wyżej do 4500... Ten 1,8 MIVEC właśnie się fajnie kręci dość wysoko, należy to wykorzystać...

A co do ostrożnego użytkowania. To warto zwrócić uwagę nie na obroty, a na wciśnięcie gazu. Bo zimnemu silnikowi szczególnie diesla bardziej zaszkodzi but w podłodze przy 1500 obrotach (np. pod górę) niż lekki gaz przy 3000 obrotów...
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-10-2014, 09:29   

a czemu zimnemu but bardziej przeszkodzi?
Większe ciepło --> większe naprężenia?
Czy chodzi Tobie o obciążenia na wale korbowym?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-10-2014, 09:32   

RalfPi - chodzi mi o obciążenie np. panewek w momencie kiedy olej nie ma jeszcze odpowiednich parametrów... A w dieslu bardzo duże wartości momentu (nacisku na wał) występują niż na bardzo niskich obrotach. Tak samo lekki gaz przy średnich obrotach nie rozpędza tak mocno turbiny jak but w podłodze nawet przy dość niskich obrotach... A turbinkę też trzeba smarować...

Do tego jak ciśniesz but na niskich to wtedy masz 100% zakładanych parametrów. Aby osiągnąć to samo (niższy bieg i większe obroty) potrzebujesz dużo mniej tego 100% więc silnik lżej pracuje (mniejsze naprężenia, tarcie itd).

A zwracam uwagę bo dużo ludzi mówi "zimny to nie kręcę wysoko", ale but w podłodze... Co moim zdaniem będzie bardziej szkodliwe niż wyższe obroty i mniejszy gaz.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13-10-2014, 09:44   

też tak uważam - dzięki za wyjaśnienie.
Myślę, że analogia jazdy na rowerze (np. z górki przy dużych obrotach i mały stopień naciśnięcia gazu) i pod górkę (niskie obroty i duży stopień wciśnięcia gazu) dobrze to obrazuje.
Nie wiem czy tu chodzi o smarowanie, ale z pewnością o siły bezwładności jakie działają na tłoki-->wał korbowy w "górnym martwym punkcie".

Jeżeli się mylę.. to wiecie co robić.
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
Tap-Chan 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 DiD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Hartlepool
Wysłany: 13-10-2014, 10:21   

A to ciekawostki się dowiaduję, postaram się stosować do porad :)
 
 
wiewioor 
Forumowicz


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 282
Skąd: Rz-ów
Wysłany: 13-10-2014, 10:50   

Tap-Chan napisał/a:
A to ciekawostki się dowiaduję


Nie ciekawostki a powszechnie znane zasady użytkowania pojazdów.

krzychu napisał/a:
A zwracam uwagę bo dużo ludzi mówi "zimny to nie kręcę wysoko", ale but w podłodze... Co moim zdaniem będzie bardziej szkodliwe niż wyższe obroty i mniejszy gaz.

Zgadza się. Chodziło mi o to by nie pałować na zimnym znaczy się używać "delikatnie" auta przez minuty.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 13-10-2014, 11:00   

krzychu napisał/a:
Do tego jak ciśniesz but na niskich
- to koło dwumasowe też nie jest zadowolone.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.