Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Podwyższone obroty po uruchomieniu i dodaniu gazu.
Autor Wiadomość
wojtek1972 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Przasnysz
  Wysłany: 29-12-2014, 13:17   [3.2 DID] Podwyższone obroty po uruchomieniu i dodaniu gazu.

Dzień dobry. Jestem tu nowy - proszę o wybaczenie jeśli ktoś już ten temat "opracowywał", ale nie mogłem się doszukać. Zacznę od początku. Posiadam Pajero 3,2 DID rok 2001, krótki w manualu. Kupiłem go na wiosnę b.r. Pojazd ogólnie zadbany, był już po fachowej regeneracji pompy wtryskowej, czyszczeniu układu paliwowego ze zbiornikiem, wymianie sprzęgła z dwumasem. Po jakimś czasie użytkowania zauważyłem, że podczas dłuższej pracy silnika na postoju, po upływie około 15-20 minut zaświeca się pomarańczowa kontrola silnika. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła. Podczas jazdy nie zaświeciła się nigdy. Świecąca się kontrolka nie wpływała na nic. Była moc, nie kopcił, silnik pracował równo. Nie wiem, co to jest za błąd, bo nie pojechałem do mechanika z braku czasu. Teraz sedno sprawy. Przyszły mrozy i cztery dni temu akumulator odmówił współpracy. Naładowałem go i po kilkukrotnym kręceniu rozrusznikiem sprzęt odpalił. Po odpaleniu zaczął kopcić nieprzepaloną ropą, ale to chyba raczej normalne. Po około 2 minutach kopcenie mu przeszło. Po odpaleniu miał trochę podwyższone obroty, ale na zimnym silniku, to też chyba normalne. Gdy chwilę pochodził, to obroty ustabilizował się tak jak zawsze czyli na 800 obr/min. No i wszystko było by OK, ale gdy dodałem gazu i ruszyłem, to obroty jałowe weszły na 1200 obr/min i za cholerę nie chciały spaść, nawet po dobrym rozgrzaniu silnika. Gdy wyłączę zapłon i uruchomię silnik, to jest normalnie czyli 800 obr/min. Po dodaniu gazu znowu wskakują na 1200. Nie wiem o co tu chodzi może ktoś już spotkał się z tym "zjawiskiem"?. Nadmieniam, że dzisiaj zainwestowałem w nowy akumulator, ale nie ma to żadnego wpływu na usterkę. Dzięki za pomoc.
_________________
wojtek
 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 30-12-2014, 10:23   

Witam , nie pomoge ci z obrotami ale odnośnie kontrolki check engine to umnie były bardzo podobne objawy zapalania sie tej kontrolki i po sprawdzeniu błędu okazal się to błąd czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej (jednego z dwóch) czujnik kupilem ale nie zmienilem ponieważ błąd jak naradzie przestał się pojawiać. Pozdrawiam.
 
 
wojtek1972 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 30-12-2014, 18:38   

OK, dzięki
_________________
wojtek
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-12-2014, 20:37   

Skoro świeci się kontrolka CE, to trzeba auto podpiąć pod komputer i odczytać, co to za błąd.
Wszelkie inne porady to jak wróżenie z fusów.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
wojtek1972 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 31-12-2014, 09:53   

Podepnę go pod komputer dopiero 02 stycznia, to wtedy coś jeszcze napiszę. Dzięki.
_________________
wojtek
 
 
tomasztomasz 
Forumowicz

Auto: pajero3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: warszawa
Wysłany: 31-12-2014, 11:31   

Podobno, z doswiadczenia innych... jak swieci sie check na desce.. to nie ma tragedii... da sie uratowac stosunkowo niskim kosztem (niskim jak na mitsu)
btw. u nie nie bylo checkow na desce... i padla mechanicznie pompa.
napisz, jakie bledy, Koledzy pomoga. pzdr
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31-12-2014, 15:12   

tomasztomasz napisał/a:
Podobno, z doswiadczenia innych... jak swieci sie check na desce.. to nie ma tragedii... da sie uratowac stosunkowo niskim kosztem (niskim jak na mitsu)

btw. u nie nie bylo checkow na desce... i padla mechanicznie pompa.


U mnie był check a pompa padła tak więc to chyba zbyt daleko idące wnioski :mrgreen:
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 02-01-2015, 10:22   

Żeby odczytać kod błędu nie trzeba podpinać pod komputer. Można policzyć błyski kontrolki na desce rozdzielczej, po uprzednim zwarciu do masy pinu w złączu diagnostycznym. Jakiego, było na forum.
 
 
wojtek1972 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 05-01-2015, 14:21   

Z tymi wyższymi obrotami, to sytuacja jest taka, że jak mi padł akumulator, to wyjąłem go z samochodu na 3 dni i komputer stracił pamięć. Dzisiaj pojechałem w trasę i po około 20 km jazdy z prędkością 100-120 km/h głupawka mu przeszła i jest obecnie ok, wszystko wróciło do normy. Odnośnie kontrolki, to dopiero coś w środę napiszę. Pozdrawiam.
_________________
wojtek
 
 
Graczyq 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 46
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 13-01-2015, 01:00   

Wojtek1972, w instrukcji serwisowej piszą, żeby po wymianie akumulatora rozgrzać auto i zostawić na luzie na 15 minut, żeby się nauczyło obrotów.
 
 
wojtek1972 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 18-01-2015, 06:48   

Samochód podpięty został pod komputer i nic, zero błędów. Prawdopodobnie dopiero coś pokaże, gdy komputer zostanie podpięty w czasie świecenia kontrolki. Mechanik w międzyczasie trochę posprawdzał i ujawnił nieznaczny wyciek paliwa z poluzowanego przewodu przy pompie paliwowej. Może to była przyczyna tego świecenia kontrolki. Nie wiem. Teraz narazie jeżdżę i nic. Jak się coś ujawni, to napiszę.
_________________
wojtek
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21020
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-01-2015, 10:31   

Skoro CE zapalił się choć na chwilę a ty po tym nie kasowałeś ecu to błąd powinien zostać zapisany :wink: .
Może mechanik powiedział, że nie ma błędów bo nie mógł się połączyć z Twoim autem :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2015, 13:29   

Bizi78 napisał/a:
Skoro CE zapalił się choć na chwilę a ty po tym nie kasowałeś ecu to błąd powinien zostać zapisany :wink: .
Może mechanik powiedział, że nie ma błędów bo nie mógł się połączyć z Twoim autem :? .


o so chosi ??
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21020
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-01-2015, 14:51   

bluecd, skoro nie kumasz to napiszę łopatologicznie* :mrgreen: .
Każdy błąd nawet sporadyczny (gdy kontrolka po pewnym czasie samoczynnie gaśnie) jest zapisywany w pamięci komputera.
Jeśli akumulator nie został odpięty na dłuższą chwilę to ten błąd powinien zostać wychwycony przez urządzenie diagnostycznie.
Odpięcie akumulatora na dłuższy okres czasu kasuje wszystkie błędy CE (check engine).
Nie wiem ale prościej już nie potrafię :P .

* bez urazy :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2015, 16:46   

Bizi78 napisał/a:
bluecd, skoro nie kumasz to napiszę łopatologicznie* :mrgreen: .
Każdy błąd nawet sporadyczny (gdy kontrolka po pewnym czasie samoczynnie gaśnie) jest zapisywany w pamięci komputera.
Jeśli akumulator nie został odpięty na dłuższą chwilę to ten błąd powinien zostać wychwycony przez urządzenie diagnostycznie.
Odpięcie akumulatora na dłuższy okres czasu kasuje wszystkie błędy CE (check engine).
Nie wiem ale prościej już nie potrafię :P .

* bez urazy :D .


Kurna, ja nie pisalem w tym temacie a w Twoim podpisie wyswietylilo sie: bluecd,zobacz moja zabe wiec pytam o co ku...chodzi.
W temat nie wnikam bo mnie nie interesuje.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.