[3.2 DID] Podwyższone obroty po uruchomieniu i dodaniu gazu. |
Autor |
Wiadomość |
wojtek1972
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 29-12-2014, 13:17 [3.2 DID] Podwyższone obroty po uruchomieniu i dodaniu gazu.
|
|
|
Dzień dobry. Jestem tu nowy - proszę o wybaczenie jeśli ktoś już ten temat "opracowywał", ale nie mogłem się doszukać. Zacznę od początku. Posiadam Pajero 3,2 DID rok 2001, krótki w manualu. Kupiłem go na wiosnę b.r. Pojazd ogólnie zadbany, był już po fachowej regeneracji pompy wtryskowej, czyszczeniu układu paliwowego ze zbiornikiem, wymianie sprzęgła z dwumasem. Po jakimś czasie użytkowania zauważyłem, że podczas dłuższej pracy silnika na postoju, po upływie około 15-20 minut zaświeca się pomarańczowa kontrola silnika. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gasła. Podczas jazdy nie zaświeciła się nigdy. Świecąca się kontrolka nie wpływała na nic. Była moc, nie kopcił, silnik pracował równo. Nie wiem, co to jest za błąd, bo nie pojechałem do mechanika z braku czasu. Teraz sedno sprawy. Przyszły mrozy i cztery dni temu akumulator odmówił współpracy. Naładowałem go i po kilkukrotnym kręceniu rozrusznikiem sprzęt odpalił. Po odpaleniu zaczął kopcić nieprzepaloną ropą, ale to chyba raczej normalne. Po około 2 minutach kopcenie mu przeszło. Po odpaleniu miał trochę podwyższone obroty, ale na zimnym silniku, to też chyba normalne. Gdy chwilę pochodził, to obroty ustabilizował się tak jak zawsze czyli na 800 obr/min. No i wszystko było by OK, ale gdy dodałem gazu i ruszyłem, to obroty jałowe weszły na 1200 obr/min i za cholerę nie chciały spaść, nawet po dobrym rozgrzaniu silnika. Gdy wyłączę zapłon i uruchomię silnik, to jest normalnie czyli 800 obr/min. Po dodaniu gazu znowu wskakują na 1200. Nie wiem o co tu chodzi może ktoś już spotkał się z tym "zjawiskiem"?. Nadmieniam, że dzisiaj zainwestowałem w nowy akumulator, ale nie ma to żadnego wpływu na usterkę. Dzięki za pomoc. |
_________________ wojtek |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 30-12-2014, 10:23
|
|
|
Witam , nie pomoge ci z obrotami ale odnośnie kontrolki check engine to umnie były bardzo podobne objawy zapalania sie tej kontrolki i po sprawdzeniu błędu okazal się to błąd czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej (jednego z dwóch) czujnik kupilem ale nie zmienilem ponieważ błąd jak naradzie przestał się pojawiać. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
wojtek1972
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 30-12-2014, 18:38
|
|
|
OK, dzięki |
_________________ wojtek |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 30-12-2014, 20:37
|
|
|
Skoro świeci się kontrolka CE, to trzeba auto podpiąć pod komputer i odczytać, co to za błąd.
Wszelkie inne porady to jak wróżenie z fusów. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
wojtek1972
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 31-12-2014, 09:53
|
|
|
Podepnę go pod komputer dopiero 02 stycznia, to wtedy coś jeszcze napiszę. Dzięki. |
_________________ wojtek |
|
|
|
 |
tomasztomasz
Forumowicz
Auto: pajero3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Maj 2013 Posty: 34 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 31-12-2014, 11:31
|
|
|
Podobno, z doswiadczenia innych... jak swieci sie check na desce.. to nie ma tragedii... da sie uratowac stosunkowo niskim kosztem (niskim jak na mitsu)
btw. u nie nie bylo checkow na desce... i padla mechanicznie pompa.
napisz, jakie bledy, Koledzy pomoga. pzdr |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31-12-2014, 15:12
|
|
|
tomasztomasz napisał/a: | Podobno, z doswiadczenia innych... jak swieci sie check na desce.. to nie ma tragedii... da sie uratowac stosunkowo niskim kosztem (niskim jak na mitsu)
btw. u nie nie bylo checkow na desce... i padla mechanicznie pompa. |
U mnie był check a pompa padła tak więc to chyba zbyt daleko idące wnioski |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 02-01-2015, 10:22
|
|
|
Żeby odczytać kod błędu nie trzeba podpinać pod komputer. Można policzyć błyski kontrolki na desce rozdzielczej, po uprzednim zwarciu do masy pinu w złączu diagnostycznym. Jakiego, było na forum. |
|
|
|
 |
wojtek1972
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 05-01-2015, 14:21
|
|
|
Z tymi wyższymi obrotami, to sytuacja jest taka, że jak mi padł akumulator, to wyjąłem go z samochodu na 3 dni i komputer stracił pamięć. Dzisiaj pojechałem w trasę i po około 20 km jazdy z prędkością 100-120 km/h głupawka mu przeszła i jest obecnie ok, wszystko wróciło do normy. Odnośnie kontrolki, to dopiero coś w środę napiszę. Pozdrawiam. |
_________________ wojtek |
|
|
|
 |
Graczyq
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 46 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 13-01-2015, 01:00
|
|
|
Wojtek1972, w instrukcji serwisowej piszą, żeby po wymianie akumulatora rozgrzać auto i zostawić na luzie na 15 minut, żeby się nauczyło obrotów. |
|
|
|
 |
wojtek1972
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2014 Posty: 9 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 18-01-2015, 06:48
|
|
|
Samochód podpięty został pod komputer i nic, zero błędów. Prawdopodobnie dopiero coś pokaże, gdy komputer zostanie podpięty w czasie świecenia kontrolki. Mechanik w międzyczasie trochę posprawdzał i ujawnił nieznaczny wyciek paliwa z poluzowanego przewodu przy pompie paliwowej. Może to była przyczyna tego świecenia kontrolki. Nie wiem. Teraz narazie jeżdżę i nic. Jak się coś ujawni, to napiszę. |
_________________ wojtek |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21020 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-01-2015, 10:31
|
|
|
Skoro CE zapalił się choć na chwilę a ty po tym nie kasowałeś ecu to błąd powinien zostać zapisany .
Może mechanik powiedział, że nie ma błędów bo nie mógł się połączyć z Twoim autem . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-01-2015, 13:29
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Skoro CE zapalił się choć na chwilę a ty po tym nie kasowałeś ecu to błąd powinien zostać zapisany .
Może mechanik powiedział, że nie ma błędów bo nie mógł się połączyć z Twoim autem . |
o so chosi ?? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21020 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-01-2015, 14:51
|
|
|
bluecd, skoro nie kumasz to napiszę łopatologicznie* .
Każdy błąd nawet sporadyczny (gdy kontrolka po pewnym czasie samoczynnie gaśnie) jest zapisywany w pamięci komputera.
Jeśli akumulator nie został odpięty na dłuższą chwilę to ten błąd powinien zostać wychwycony przez urządzenie diagnostycznie.
Odpięcie akumulatora na dłuższy okres czasu kasuje wszystkie błędy CE (check engine).
Nie wiem ale prościej już nie potrafię .
* bez urazy . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-01-2015, 16:46
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | bluecd, skoro nie kumasz to napiszę łopatologicznie* .
Każdy błąd nawet sporadyczny (gdy kontrolka po pewnym czasie samoczynnie gaśnie) jest zapisywany w pamięci komputera.
Jeśli akumulator nie został odpięty na dłuższą chwilę to ten błąd powinien zostać wychwycony przez urządzenie diagnostycznie.
Odpięcie akumulatora na dłuższy okres czasu kasuje wszystkie błędy CE (check engine).
Nie wiem ale prościej już nie potrafię .
* bez urazy . |
Kurna, ja nie pisalem w tym temacie a w Twoim podpisie wyswietylilo sie: bluecd,zobacz moja zabe wiec pytam o co ku...chodzi.
W temat nie wnikam bo mnie nie interesuje. |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
|