Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:55 |
[I 2.0] Wymiana wahaczy tył - banan i prosty + zbieżność. |
Autor |
Wiadomość |
miron
Forumowicz
Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 326 Skąd: Świlcza
|
Wysłany: 05-01-2015, 23:20
|
|
|
Już wiem. Kąty fabryczne padły. Trzeba rozwiercić amortyzator i skręcić w nowym położeniu. Sobota czeka mnie robota. No i oczywiście zbieżność. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 06-01-2015, 00:40
|
|
|
Ale to tak same z siebie padły? Może to kwestia skrzywienia amortyzatora? |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 06-01-2015, 13:26
|
|
|
miron napisał/a: | Już wiem. Kąty fabryczne padły. Trzeba rozwiercić amortyzator i skręcić w nowym położeniu. Sobota czeka mnie robota. No i oczywiście zbieżność. |
Gdzie to rozwiercasz? Kąt pochylenia ustawia się na górze na poduszkach i łożyskach amorka czy gdzie? Jak będziesz to robił to możesz zrobić fotkę. |
|
|
|
 |
miron
Forumowicz
Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 326 Skąd: Świlcza
|
Wysłany: 06-01-2015, 18:11
|
|
|
Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram sie pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawione. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany.
[ Dodano: 06-01-2015, 20:01 ]
miron napisał/a: | Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram się pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawiane, u mnie już poza normą. Opony ścina. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany. |
Jestem po kątach.
Trzeba regulować na tym mocowaniu.(zdjęcie poglądowe nie od miśka)
https://www.google.pl/sea...ml%3B1100%3B825
[ Dodano: 10-01-2015, 14:05 ]
miron napisał/a: | Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram sie pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawione. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany.
[ Dodano: 06-01-2015, 20:01 ]
miron napisał/a: | Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram się pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawiane, u mnie już poza normą. Opony ścina. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany. |
Jestem po kątach.
Trzeba regulować na tym mocowaniu, frezować (zdjęcie poglądowe nie od miśka)
https://www.google.pl/sea...ml%3B1100%3B825 |
|
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 20-10-2016, 19:49
|
|
|
Panowie znacie się na pewnie bardziej na zbieżności niż ja. Spójrzcie proszę na wartość
Przód -> WSZ -> Prawy -> jak dla mnie wartość po regulacji poza dopuszczalnymi.
Outlander 2.0 4wd 2003
 |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-10-2016, 08:13
|
|
|
poytanie czy da się to wyregulować. niestety ale, regulować możesz tylko zbieżność, a tą ci ustawili dobrze.
nie masz żadnych luzów w zawieszeniu? tuleje się nie kończą? co ze sworzniem? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 21-10-2016, 10:40
|
|
|
Co do tego pomiaru to mnie się wydaje że jak kiedyś rozbiłem w ASO zbieżność to ten parametr też miałem nieco więcej niż dopuszcza producent. W czasie rozmowy z kierownikiem mechaników, powiedział że on nie jest istotny, a nawet jakbym chciał go poprawić to nie da się technicznie tego zrobić, bo nie ma regulacji.
Ile w tym prawdy to nie wiem, bardziej brzmi to jakby nie dało się regulować, więc nie robią z tym nic i modlą się żeby nie wyszło im zbyt daleko od normy. W weekend mogę poszukać wydruku i dokładnie sprawdzić. |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-10-2016, 11:17
|
|
|
tak jak już pisałem, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie jest do regulacji. jedyne co mozna zmodyfikować w aucie to np zamontować regulacje konta na kielichu(wtedy zmienia sie parametr WSZ i pochylenia koła. |
|
|
|
 |
Kochan
Mitsumaniak
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 197 Skąd: Kostrzyn / Szczecin
|
Wysłany: 21-10-2016, 12:42
|
|
|
Przed było wymienione to co zalecili wymienić czyli Łączniki z przodu i tylne tuleje wahaczy z przodu |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 18-11-2016, 10:30
|
|
|
PODSUMOWUJĄC:
ZBIEŻNOŚĆ PRZÓD: na końcówkach drążków kierowniczych
KĄT POCHYLENIA KOŁA PRZÓD: brak regulacji
ZBIEŻNOŚĆ TYŁ: na wewnętrznej tulei drążka prostego/kości - śruba mimośrodowa
KĄT POCHYLENIA KOŁA TYŁ: brak regulacji - ustawiona fabrycznie w jednym położeniu
Czy w takim razie Outlander ma ustawiony kąt pochylenia koła fabrycznie i nie można go już regulować? Na wahaczu dolnym poprzecznym tylnym na wewnętrznej tulei nie można ustawić kąta pochylenia koła tylnego, bo z tego co widziałem u siebie to tam są przyspawane dwie prostokątne podkładki po bokach i trzeba je ciąć i wstawiać śruby mimośrodowe przy ustawieniu kąta.
Ktoś robił u siebie na nowo kąt pochylenia koła i może coś podpowiedzieć czy teraz jest OK lub pochwalić się zdjęciami?
Tutaj temat podobny: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82119 |
|
|
|
 |
Piękny Maryjan
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 36 Skąd: Reszel/Gdańsk
|
Wysłany: 18-11-2016, 13:31
|
|
|
nytsug napisał/a: | Czy w takim razie Outlander ma ustawiony kąt pochylenia koła fabrycznie i nie można go już regulować? |
Na to wygląda :/. Cytat z serwisówki: "Camber and caster are preset at the factory and cannot be adjusted." |
|
|
|
 |
|