Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:55
[I 2.0] Wymiana wahaczy tył - banan i prosty + zbieżność.
Autor Wiadomość
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 05-01-2015, 23:20   

Już wiem. Kąty fabryczne padły. Trzeba rozwiercić amortyzator i skręcić w nowym położeniu. Sobota czeka mnie robota. No i oczywiście zbieżność.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 06-01-2015, 00:40   

Ale to tak same z siebie padły? Może to kwestia skrzywienia amortyzatora?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 06-01-2015, 13:26   

miron napisał/a:
Już wiem. Kąty fabryczne padły. Trzeba rozwiercić amortyzator i skręcić w nowym położeniu. Sobota czeka mnie robota. No i oczywiście zbieżność.


Gdzie to rozwiercasz? Kąt pochylenia ustawia się na górze na poduszkach i łożyskach amorka czy gdzie? Jak będziesz to robił to możesz zrobić fotkę.
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 06-01-2015, 18:11   

Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram sie pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawione. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany.

[ Dodano: 06-01-2015, 20:01 ]
miron napisał/a:
Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram się pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawiane, u mnie już poza normą. Opony ścina. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany.

Jestem po kątach.
Trzeba regulować na tym mocowaniu.(zdjęcie poglądowe nie od miśka)
https://www.google.pl/sea...ml%3B1100%3B825

[ Dodano: 10-01-2015, 14:05 ]
miron napisał/a:
Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram sie pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawione. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany.

[ Dodano: 06-01-2015, 20:01 ]
miron napisał/a:
Koledzy jak bede robił w sobotę to postaram się pstryknąć foty. Nie ma regulacji kąta, jest fabrycznie ustawiane, u mnie już poza normą. Opony ścina. W warsztacie od zbieżności dowiedziałem się, że nowe miały w granicy tolerancji ustawione. Jest jeszcze jeden myk. Jak zjedzony amor przez rdzę to do wymiany.

Jestem po kątach.
Trzeba regulować na tym mocowaniu, frezować (zdjęcie poglądowe nie od miśka)
https://www.google.pl/sea...ml%3B1100%3B825
 
 
Kochan 
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 197
Skąd: Kostrzyn / Szczecin
Wysłany: 20-10-2016, 19:49   

Panowie znacie się na pewnie bardziej na zbieżności niż ja. Spójrzcie proszę na wartość
Przód -> WSZ -> Prawy -> jak dla mnie wartość po regulacji poza dopuszczalnymi.
Outlander 2.0 4wd 2003
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-10-2016, 08:13   

poytanie czy da się to wyregulować. niestety ale, regulować możesz tylko zbieżność, a tą ci ustawili dobrze.
nie masz żadnych luzów w zawieszeniu? tuleje się nie kończą? co ze sworzniem?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 21-10-2016, 10:40   

Co do tego pomiaru to mnie się wydaje że jak kiedyś rozbiłem w ASO zbieżność to ten parametr też miałem nieco więcej niż dopuszcza producent. W czasie rozmowy z kierownikiem mechaników, powiedział że on nie jest istotny, a nawet jakbym chciał go poprawić to nie da się technicznie tego zrobić, bo nie ma regulacji.
Ile w tym prawdy to nie wiem, bardziej brzmi to jakby nie dało się regulować, więc nie robią z tym nic i modlą się żeby nie wyszło im zbyt daleko od normy. W weekend mogę poszukać wydruku i dokładnie sprawdzić.
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-10-2016, 11:17   

tak jak już pisałem, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie jest do regulacji. jedyne co mozna zmodyfikować w aucie to np zamontować regulacje konta na kielichu(wtedy zmienia sie parametr WSZ i pochylenia koła.
 
 
Kochan 
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 197
Skąd: Kostrzyn / Szczecin
Wysłany: 21-10-2016, 12:42   

Przed było wymienione to co zalecili wymienić czyli Łączniki z przodu i tylne tuleje wahaczy z przodu
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 18-11-2016, 10:30   

PODSUMOWUJĄC:
ZBIEŻNOŚĆ PRZÓD: na końcówkach drążków kierowniczych
KĄT POCHYLENIA KOŁA PRZÓD: brak regulacji
ZBIEŻNOŚĆ TYŁ: na wewnętrznej tulei drążka prostego/kości - śruba mimośrodowa
KĄT POCHYLENIA KOŁA TYŁ: brak regulacji - ustawiona fabrycznie w jednym położeniu

Czy w takim razie Outlander ma ustawiony kąt pochylenia koła fabrycznie i nie można go już regulować? Na wahaczu dolnym poprzecznym tylnym na wewnętrznej tulei nie można ustawić kąta pochylenia koła tylnego, bo z tego co widziałem u siebie to tam są przyspawane dwie prostokątne podkładki po bokach i trzeba je ciąć i wstawiać śruby mimośrodowe przy ustawieniu kąta.

Ktoś robił u siebie na nowo kąt pochylenia koła i może coś podpowiedzieć czy teraz jest OK lub pochwalić się zdjęciami?
Tutaj temat podobny: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82119
 
 
Piękny Maryjan 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 B+G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 36
Skąd: Reszel/Gdańsk
Wysłany: 18-11-2016, 13:31   

nytsug napisał/a:
Czy w takim razie Outlander ma ustawiony kąt pochylenia koła fabrycznie i nie można go już regulować?

Na to wygląda :/. Cytat z serwisówki: "Camber and caster are preset at the factory and cannot be adjusted."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.