Wymiana rozrządu, Co wymienić przy okazji!? |
Autor |
Wiadomość |
Kamacz
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 08-01-2015, 21:40 Wymiana rozrządu, Co wymienić przy okazji!?
|
|
|
Siemka, Będę wymieniał kompletny rozrząd z firmy Aisin:) (Dokładniej mechanik)
Mam pytanie do was, jakie elementy i uszczelki można wymienić przy okazji żeby później się nie bawić. Z góry Dzięki!:) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-01-2015, 22:33
|
|
|
Simmeringi wałków i wału korbowego, pompa wody - niby nie pędzona z rozrządu ale do jej wymiany trzeba zrzucac pasek, paski alternatora i wspomagania/klimy, płyn chłodzacy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Kamacz
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12-01-2015, 19:39
|
|
|
A jakie uszczelki i uszczelniacze będę potrzebował? Chcę już zakupić wszystko i oddać auto do mechanika:) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-01-2015, 19:53
|
|
|
Uszczelniacze wałków rozrządu (numery oryginału, sztuk 2) MD153103 zamiennie MD133317, uszczelniacz wału korbowego MD168055 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Kamacz
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13-01-2015, 20:43
|
|
|
Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi:), ale to nie wszystko:) mam jeszcze jedno pytanie, czy dużo zabawy będzie z wymianą uszczelniaczy zaworowych?:) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-01-2015, 21:13
|
|
|
Jest trochę roboty, jest ich 16, a jak planujesz wymieniac bez demontazu głowicy to przy okazji zrzucania rozrządu w sam raz, dodatkowo płukanie magistrali olejowej i hydropopychaczy za jednym zamachem warto zrobić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 13-01-2015, 21:29
|
|
|
robertdg co masz na myśli pisząc o płukaniu magistrali olejowej i hydro? (na czym to polega) |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-01-2015, 21:55
|
|
|
Wypłukanie i sprawdzenie hydraulicznych popychaczy oraz kanałów olejowych |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Kamacz
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13-01-2015, 22:05
|
|
|
Mam rozumieć że wymiana uszczelniaczy zaworowych może przebiec tylko i wyłącznie przy demontażu głowicy itp? |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 13-01-2015, 22:14
|
|
|
robertdg, w inny sposób zadam pytanie, jakiś środków użyć aby przy okazji rozrządu wypłukać kanały olejowe? i jakie czynności przy tym są potrzebne?
tzn. do tego potrzebujemy, płukanki do oleju, oleju, sprężonego powietrza, benzyny ekstrakcyjnej... ? i w jaki sposób, przed rozbieraniem rozrządu wlać płukankę do silnika, przedmuchać powietrzem... ?
nie wiem jak w GDI (ktoś coś pisał o dwóch częściach głowicy), ale zazwyczaj da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez demontowania głowicy ustawiając tłok w górnym położeniu, albo zamiast świecy wkręcając przejściówkę i wtłaczając sprężone powietrze aby zawory nie wleciały do środka cylinda |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-01-2015, 22:58
|
|
|
Kamacz napisał/a: | Mam rozumieć że wymiana uszczelniaczy zaworowych może przebiec tylko i wyłącznie przy demontażu głowicy itp? | Mając odpowiednie narzędzia MichciuGT napisał/a: | da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez demontowania głowicy | zwyczajowo dzięki MichciuGT napisał/a: | zamiast świecy wkręcając przejściówkę i wtłaczając sprężone powietrze aby zawory nie wleciały do środka cylinda |
MichciuGT napisał/a: | jakiś środków użyć aby przy okazji rozrządu wypłukać kanały olejowe? i jakie czynności przy tym są potrzebne? | Nafta, spręzone powietrze, przetyczka, po całym zabiegu oczywiście nowy olej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 14-01-2015, 13:55
|
|
|
Warto sprawdzić czy olej dostaje się do otworów świecowych , bo chcąc uszczelnić trzeba odkręcić głowicę przed zamontowaniem nowego rozrządu.
[ Dodano: 14-01-2015, 14:00 ]
Kamacz napisał/a: | Siemka, Będę wymieniał kompletny rozrząd z firmy Aisin:) (Dokładniej mechanik)
Mam pytanie do was, jakie elementy i uszczelki można wymienić przy okazji żeby później się nie bawić. Z góry Dzięki!:) | Mam pytanie czy ten mechanik wymieniał w GDI rozrząd? |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Kamacz
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 19-01-2015, 18:39
|
|
|
Szczerze mówiąc to nie wiem:) Ale chyba zna się na rzeczy:)
A co do wymiany oleju to jaki możecie mi polecić? |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 20-01-2015, 12:04
|
|
|
Kamacz napisał/a: | Szczerze mówiąc to nie wiem:) Ale chyba zna się na rzeczy:)
A co do wymiany oleju to jaki możecie mi polecić? | Każdy mechanik powinien potrafić wymienić rozrząd , ale w Carismie GDI jest
bardzo ważne ustawienie rolki napinającej i szczególnie [Obrócić naprężacz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara aby wyregulować naprężenie paska rozrządu]!! -niewłaściwy kierunek po jakimś czasie spowoduje zacięcie rolki i urwanie paska. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Kamacz
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014 Posty: 35 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12-02-2015, 20:33
|
|
|
Siemka, Jestem po wymianie kompletnego rozrządu, oleju na pełen syntetyk Shell 5W40 i uszczelniaczy zaworowych. dodatkowo okazało się że miałem zapchany zawór egr i kolektor! ale dalej kopci, nie wiem czy to wina braku katalizatora!:[ który handlarz wyciął a ja nie zauważyłem:( silnik nie równo chodzi ma jakieś szarpnięcia i nie równo pracuje.. co jakiś czas jakby dodawał lekko gazu. jakieś rady? Może dobra diagnostyka by coś pokazała? |
|
|
|
 |
|