Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana rozrządu, Co wymienić przy okazji!?
Autor Wiadomość
Kamacz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 08-01-2015, 21:40   Wymiana rozrządu, Co wymienić przy okazji!?

Siemka, Będę wymieniał kompletny rozrząd z firmy Aisin:) (Dokładniej mechanik)
Mam pytanie do was, jakie elementy i uszczelki można wymienić przy okazji żeby później się nie bawić. Z góry Dzięki!:)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-01-2015, 22:33   

Simmeringi wałków i wału korbowego, pompa wody - niby nie pędzona z rozrządu ale do jej wymiany trzeba zrzucac pasek, paski alternatora i wspomagania/klimy, płyn chłodzacy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kamacz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 12-01-2015, 19:39   

A jakie uszczelki i uszczelniacze będę potrzebował? Chcę już zakupić wszystko i oddać auto do mechanika:)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-01-2015, 19:53   

Uszczelniacze wałków rozrządu (numery oryginału, sztuk 2) MD153103 zamiennie MD133317, uszczelniacz wału korbowego MD168055
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kamacz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13-01-2015, 20:43   

Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi:), ale to nie wszystko:) mam jeszcze jedno pytanie, czy dużo zabawy będzie z wymianą uszczelniaczy zaworowych?:)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-01-2015, 21:13   

Jest trochę roboty, jest ich 16, a jak planujesz wymieniac bez demontazu głowicy to przy okazji zrzucania rozrządu w sam raz, dodatkowo płukanie magistrali olejowej i hydropopychaczy za jednym zamachem warto zrobić ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 13-01-2015, 21:29   

robertdg co masz na myśli pisząc o płukaniu magistrali olejowej i hydro? (na czym to polega)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-01-2015, 21:55   

Wypłukanie i sprawdzenie hydraulicznych popychaczy oraz kanałów olejowych
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kamacz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13-01-2015, 22:05   

Mam rozumieć że wymiana uszczelniaczy zaworowych może przebiec tylko i wyłącznie przy demontażu głowicy itp?
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 13-01-2015, 22:14   

robertdg, w inny sposób zadam pytanie, jakiś środków użyć aby przy okazji rozrządu wypłukać kanały olejowe? i jakie czynności przy tym są potrzebne?

tzn. do tego potrzebujemy, płukanki do oleju, oleju, sprężonego powietrza, benzyny ekstrakcyjnej... ? i w jaki sposób, przed rozbieraniem rozrządu wlać płukankę do silnika, przedmuchać powietrzem... ?

nie wiem jak w GDI (ktoś coś pisał o dwóch częściach głowicy), ale zazwyczaj da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez demontowania głowicy ustawiając tłok w górnym położeniu, albo zamiast świecy wkręcając przejściówkę i wtłaczając sprężone powietrze aby zawory nie wleciały do środka cylinda
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-01-2015, 22:58   

Kamacz napisał/a:
Mam rozumieć że wymiana uszczelniaczy zaworowych może przebiec tylko i wyłącznie przy demontażu głowicy itp?
Mając odpowiednie narzędzia
MichciuGT napisał/a:
da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez demontowania głowicy
zwyczajowo dzięki
MichciuGT napisał/a:
zamiast świecy wkręcając przejściówkę i wtłaczając sprężone powietrze aby zawory nie wleciały do środka cylinda
MichciuGT napisał/a:
jakiś środków użyć aby przy okazji rozrządu wypłukać kanały olejowe? i jakie czynności przy tym są potrzebne?
Nafta, spręzone powietrze, przetyczka, po całym zabiegu oczywiście nowy olej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 313
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 14-01-2015, 13:55   

Warto sprawdzić czy olej dostaje się do otworów świecowych , bo chcąc uszczelnić trzeba odkręcić głowicę przed zamontowaniem nowego rozrządu.

[ Dodano: 14-01-2015, 14:00 ]
Kamacz napisał/a:
Siemka, Będę wymieniał kompletny rozrząd z firmy Aisin:) (Dokładniej mechanik)
Mam pytanie do was, jakie elementy i uszczelki można wymienić przy okazji żeby później się nie bawić. Z góry Dzięki!:)
Mam pytanie czy ten mechanik wymieniał w GDI rozrząd?
_________________
Ross
 
 
Kamacz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19-01-2015, 18:39   

Szczerze mówiąc to nie wiem:) Ale chyba zna się na rzeczy:)
A co do wymiany oleju to jaki możecie mi polecić?
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 313
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 20-01-2015, 12:04   

Kamacz napisał/a:
Szczerze mówiąc to nie wiem:) Ale chyba zna się na rzeczy:)
A co do wymiany oleju to jaki możecie mi polecić?
Każdy mechanik powinien potrafić wymienić rozrząd , ale w Carismie GDI jest
bardzo ważne ustawienie rolki napinającej i szczególnie [Obrócić naprężacz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara aby wyregulować naprężenie paska rozrządu]!! -niewłaściwy kierunek po jakimś czasie spowoduje zacięcie rolki i urwanie paska.
_________________
Ross
 
 
Kamacz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 12-02-2015, 20:33   

Siemka, Jestem po wymianie kompletnego rozrządu, oleju na pełen syntetyk Shell 5W40 i uszczelniaczy zaworowych. dodatkowo okazało się że miałem zapchany zawór egr i kolektor! ale dalej kopci, nie wiem czy to wina braku katalizatora!:[ który handlarz wyciął a ja nie zauważyłem:( silnik nie równo chodzi ma jakieś szarpnięcia i nie równo pracuje.. co jakiś czas jakby dodawał lekko gazu. jakieś rady? Może dobra diagnostyka by coś pokazała?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.