Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr DPF - inne zachowanie
Autor Wiadomość
Drow 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-01-2015, 14:00   Filtr DPF - inne zachowanie

Cześć wszystkim ;)
ASX 1.8 DiD 2008, przejechane 50k, do tej pory przepalanie filtra wyglądało zawsze tak samo, w pewnym momencie się włączało, silnik zaczynał pracować trochę inaczej, a przy wyrzuceniu na luz, na obrotomierzu było 900 obr/min. I tak aż cykl przepalania się nie skończył - średnio raz na 500 km.
Aktualizację oprogramowania zrobiono jakoś w grudniu przy okazji wizyty w serwisie, ale od jakiegoś tygodnia zauważyłem, że coś się zmieniło - dopiero przy bardzo spokojnej jedzie (min. 10s bez większych różnic w zmianie prędkości) na 4/5 biegu powyżej 70km/h włącza się przepalanie filtra (charakterystyczny dźwięk), ale po odpuszczeniu gazu czy zmianie biegu na niższy, od razu się wyłącza.
O co tutaj chodzi? Przecież nie ma szans, żeby DPF się dobrze oczyścił, jeśli cykl przerywa się po najmniejszym odpuszczeniu gazu (wiadomo jak się jeździ po Polsce). Nie jestem pewien czy ma to też jakiś związek z aktualizacją.
Czy któryś z Kolegów spotkał się z czymś takim?
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26-01-2015, 23:43   

Witaj
Widocznie jezdzisz za ekeonomicznie dla komputera i komputer sam realizuje funkcje przepalania DPFu
Wyskocz na jakas autostrade 3 bieg, obroty 3500 - 4000 wlacz tempomat i tak jedz przez ~~20 km. Bedzie przedmuchany.
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2015, 00:13   

Drow - co za dźwięk? Pierwsze słyszę ;)
Tokyo - pisałem już tu kilka razy, ekonomicznie zdecydowanie nie jeżdżę, przepala mi się średnio co 250, zgodnie zresztą z info od producenta/ASO (od 2010 wersja im się mocno zmieniła, wcześniej twierdzili że co ~750-1000 w zależności od stylu jazdy).
3000 obrotów miałem dziś przy 140 (150 na liczniku) i po 2h włączyło się przepalanie (na trójce w takim razie masz już pewnie na czerwonym). Poprzednie - w poprzednią stronę (a w międzyczasie jedno "po mieście).
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 27-01-2015, 06:32   

Mozesz miec jeszcze zapchany czujnik roznicowy cisnienia od DPFu
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 27-01-2015, 16:36   

Jeżeli wypalanie się włączyło trzeba trochę przyspieszyć trzymać obroty powyżej 2tys.
nawet na 3 czy 4 biegu az proces się skończy ja ogólnie w mieście jadę sobie wtedy ulica gdzie wiem ze nie będę hamował, absolutnie nie zatrzymywać się. Ja 4 lata juz wypalam w ten sposób i żadnych problemów, zalecam dobry olej
_________________
pablo diablo
 
 
 
Drow 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-02-2015, 14:09   

Dzięki za odpowiedzi, faktycznie po przegonieniu 20 min na autostradzie przeszło ;) chwilę człowiek z miasta nie wyjeżdża i od razu problemy ;p
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 19-02-2015, 12:51   

mam ponad 15 tys przejechane i za cholerę nie czuję kiedy się ten filtr wypala. byłem na przeglądzie i powiedzieli, że ostatnio się wypalał 400 km wczesniej, szkoda że nie zapala się żadna dioda w czasie wypalania, skoro to takie ważne, żeby wtedy nie stawać i nie wyłączać silnika
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 19-02-2015, 23:26   

... a jak jezdzisz eko czy normalnie czy dajesz ognia?
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 21-02-2015, 17:07   

w miarę normalnie zmiana biegów przy 2200-2500 obrotów, trasy zwykłe 120, autostrada 150km/h, choć ostatnio się spieszyłem i przejechałem prawie 300 km pomiędzy 170 a 180 i zdziwiłęm się małym spalaniem (zmieściłem sie poniżej 10l/setkę). przez 15 tys przejechałem łącznie może z 500 km po mieście
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 21-02-2015, 23:29   

aircross napisał/a:
mam ponad 15 tys przejechane i za cholerę nie czuję kiedy się ten filtr wypala


To lepiej dla twojego samochodu byś jak najszybciej rozpoznał kiedy ten proces zachodzi
Na forum wiele razy opisywałem to zjawisko
_________________
pablo diablo
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-02-2015, 09:10   

aircross napisał/a:
przez 15 tys przejechałem łącznie może z 500 km po mieście


No to nie dziwne, że nie wiesz kiedy zachodzi... Używasz nowoczesnego diesla tak jak został zaprojektowany więc nie odczuwasz nieprzyjemności z posiadania DPF...

[ Dodano: 22-02-2015, 09:12 ]
pablo diablo napisał/a:
To lepiej dla twojego samochodu byś jak najszybciej rozpoznał kiedy ten proces zachodzi


Jak ktoś męczy diesla w mieście to tak, ale jak sypie 150km/h na autostradach to nawet jak się ze 3 razy przerwie ten proces to i tak się dobrze wypali... Nie ma co sobie zawracać głowy... No chyba, że męczysz diesla po mieście...
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 22-02-2015, 19:17   

krzychu napisał/a:
Jak ktoś męczy diesla w mieście to tak, ale jak sypie 150km/h na autostradach to nawet jak się ze 3 razy przerwie ten proces to i tak się dobrze wypali... Nie ma co sobie zawracać głowy... No chyba, że męczysz diesla po mieście...


Dokładnie tak jak piszesz, ogólnie te silniki właśnie w trasie powinny być eksploatowane
_________________
pablo diablo
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2015, 09:43   

pablo diablo napisał/a:
ogólnie te silniki właśnie w trasie powinny być eksploatowane
Ogólnie to nieprawda, no ale jak tak uważasz :)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23-02-2015, 10:14   

Hubeeert napisał/a:
pablo diablo napisał/a:
ogólnie te silniki właśnie w trasie powinny być eksploatowane
Ogólnie to nieprawda, no ale jak tak uważasz :)

Możesz Hubeeert uzasadnić? Drugi raz pojawia się takie info z Twojej strony, niestety bez argumentów. Nie żebym się czepiał, ale jakoś trudno się przekonać, że DPF i miasto idą ze sobą w parze...
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2015, 14:14   

Kilka takich ASXów DI-D się u mnie serwisuje.
Tylko jeden miał kłopot z "nadmiarem oleju" - powodem była eksploatacja na dystansie 3km/dzień przez dwa miesiące. Po wytłumaczeniu Klientowi potrzeby przejechania raz w tygodniu więcej niż tych 3 km od 4 miesięcy spokój. Klient po prostu raz w tygodniu zamienia się z małżonką samochodem i ona jego VW (też z DPFem) jedzie 3 km a on 80 (tyle ma do pracy).

DPF nie jest zły, jednak użytkując go należy pamiętać o tym, że ma swoje wymagania takie jak olej 5W30 niskopopiołowy wymieniany co 10 000 km, dbanie o to, żeby nie lać kiepskiego paliwa i pamiętanie, że musi się rozgrzać, żeby uległ wypaleniu.
W zamian za to mamy diesla, który nas nie truje.

Jeżeli miałbym wskazać na problemy tego samochodu to pokazałbym przednie amortyzatory, które w niewytłumaczalny dla mnie sposób potrafią zaliczyć padakę przy 43000 km (dwa przypadki) oraz wyciek spod koła pasowego spowodowany wytarciem tegoż koła (metalowego) przez gumowy uszczelniacz :shock: (3 przypadki)

Wypalenie DPF za pomocą MUT3 zajmuje około 40 minut i kosztuje 100-250 zł. Jeżeli na wyświetlaczu pojawi się ostrzeżenie o zbyt wysokim stanie oleju doradzałbym wezwanie lawety i podróż do ASO (lub gdziekolwiek indziej gdzie jest MUT) na lawecie ze względu na rozrzedzenie oleju paliwem. W takim przypadku konieczna będzie również wymiana oleju i filtra - okolice 175 zł.

Mam nadzieję, że odpowiedziałem w sposób wyczerpujący temat?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.