Filtr DPF - inne zachowanie |
Autor |
Wiadomość |
Drow
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-01-2015, 14:00 Filtr DPF - inne zachowanie
|
|
|
Cześć wszystkim
ASX 1.8 DiD 2008, przejechane 50k, do tej pory przepalanie filtra wyglądało zawsze tak samo, w pewnym momencie się włączało, silnik zaczynał pracować trochę inaczej, a przy wyrzuceniu na luz, na obrotomierzu było 900 obr/min. I tak aż cykl przepalania się nie skończył - średnio raz na 500 km.
Aktualizację oprogramowania zrobiono jakoś w grudniu przy okazji wizyty w serwisie, ale od jakiegoś tygodnia zauważyłem, że coś się zmieniło - dopiero przy bardzo spokojnej jedzie (min. 10s bez większych różnic w zmianie prędkości) na 4/5 biegu powyżej 70km/h włącza się przepalanie filtra (charakterystyczny dźwięk), ale po odpuszczeniu gazu czy zmianie biegu na niższy, od razu się wyłącza.
O co tutaj chodzi? Przecież nie ma szans, żeby DPF się dobrze oczyścił, jeśli cykl przerywa się po najmniejszym odpuszczeniu gazu (wiadomo jak się jeździ po Polsce). Nie jestem pewien czy ma to też jakiś związek z aktualizacją.
Czy któryś z Kolegów spotkał się z czymś takim? |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26-01-2015, 23:43
|
|
|
Witaj
Widocznie jezdzisz za ekeonomicznie dla komputera i komputer sam realizuje funkcje przepalania DPFu
Wyskocz na jakas autostrade 3 bieg, obroty 3500 - 4000 wlacz tempomat i tak jedz przez ~~20 km. Bedzie przedmuchany. |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2015, 00:13
|
|
|
Drow - co za dźwięk? Pierwsze słyszę
Tokyo - pisałem już tu kilka razy, ekonomicznie zdecydowanie nie jeżdżę, przepala mi się średnio co 250, zgodnie zresztą z info od producenta/ASO (od 2010 wersja im się mocno zmieniła, wcześniej twierdzili że co ~750-1000 w zależności od stylu jazdy).
3000 obrotów miałem dziś przy 140 (150 na liczniku) i po 2h włączyło się przepalanie (na trójce w takim razie masz już pewnie na czerwonym). Poprzednie - w poprzednią stronę (a w międzyczasie jedno "po mieście). |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 27-01-2015, 06:32
|
|
|
Mozesz miec jeszcze zapchany czujnik roznicowy cisnienia od DPFu |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 27-01-2015, 16:36
|
|
|
Jeżeli wypalanie się włączyło trzeba trochę przyspieszyć trzymać obroty powyżej 2tys.
nawet na 3 czy 4 biegu az proces się skończy ja ogólnie w mieście jadę sobie wtedy ulica gdzie wiem ze nie będę hamował, absolutnie nie zatrzymywać się. Ja 4 lata juz wypalam w ten sposób i żadnych problemów, zalecam dobry olej |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
Drow
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 13 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-02-2015, 14:09
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi, faktycznie po przegonieniu 20 min na autostradzie przeszło chwilę człowiek z miasta nie wyjeżdża i od razu problemy ;p |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 19-02-2015, 12:51
|
|
|
mam ponad 15 tys przejechane i za cholerę nie czuję kiedy się ten filtr wypala. byłem na przeglądzie i powiedzieli, że ostatnio się wypalał 400 km wczesniej, szkoda że nie zapala się żadna dioda w czasie wypalania, skoro to takie ważne, żeby wtedy nie stawać i nie wyłączać silnika |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 19-02-2015, 23:26
|
|
|
... a jak jezdzisz eko czy normalnie czy dajesz ognia? |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 21-02-2015, 17:07
|
|
|
w miarę normalnie zmiana biegów przy 2200-2500 obrotów, trasy zwykłe 120, autostrada 150km/h, choć ostatnio się spieszyłem i przejechałem prawie 300 km pomiędzy 170 a 180 i zdziwiłęm się małym spalaniem (zmieściłem sie poniżej 10l/setkę). przez 15 tys przejechałem łącznie może z 500 km po mieście |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 21-02-2015, 23:29
|
|
|
aircross napisał/a: | mam ponad 15 tys przejechane i za cholerę nie czuję kiedy się ten filtr wypala |
To lepiej dla twojego samochodu byś jak najszybciej rozpoznał kiedy ten proces zachodzi
Na forum wiele razy opisywałem to zjawisko |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-02-2015, 09:10
|
|
|
aircross napisał/a: | przez 15 tys przejechałem łącznie może z 500 km po mieście |
No to nie dziwne, że nie wiesz kiedy zachodzi... Używasz nowoczesnego diesla tak jak został zaprojektowany więc nie odczuwasz nieprzyjemności z posiadania DPF...
[ Dodano: 22-02-2015, 09:12 ]
pablo diablo napisał/a: | To lepiej dla twojego samochodu byś jak najszybciej rozpoznał kiedy ten proces zachodzi |
Jak ktoś męczy diesla w mieście to tak, ale jak sypie 150km/h na autostradach to nawet jak się ze 3 razy przerwie ten proces to i tak się dobrze wypali... Nie ma co sobie zawracać głowy... No chyba, że męczysz diesla po mieście... |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 22-02-2015, 19:17
|
|
|
krzychu napisał/a: | Jak ktoś męczy diesla w mieście to tak, ale jak sypie 150km/h na autostradach to nawet jak się ze 3 razy przerwie ten proces to i tak się dobrze wypali... Nie ma co sobie zawracać głowy... No chyba, że męczysz diesla po mieście... |
Dokładnie tak jak piszesz, ogólnie te silniki właśnie w trasie powinny być eksploatowane |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-02-2015, 09:43
|
|
|
pablo diablo napisał/a: | ogólnie te silniki właśnie w trasie powinny być eksploatowane | Ogólnie to nieprawda, no ale jak tak uważasz |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-02-2015, 10:14
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | pablo diablo napisał/a: | ogólnie te silniki właśnie w trasie powinny być eksploatowane | Ogólnie to nieprawda, no ale jak tak uważasz |
Możesz Hubeeert uzasadnić? Drugi raz pojawia się takie info z Twojej strony, niestety bez argumentów. Nie żebym się czepiał, ale jakoś trudno się przekonać, że DPF i miasto idą ze sobą w parze... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-02-2015, 14:14
|
|
|
Kilka takich ASXów DI-D się u mnie serwisuje.
Tylko jeden miał kłopot z "nadmiarem oleju" - powodem była eksploatacja na dystansie 3km/dzień przez dwa miesiące. Po wytłumaczeniu Klientowi potrzeby przejechania raz w tygodniu więcej niż tych 3 km od 4 miesięcy spokój. Klient po prostu raz w tygodniu zamienia się z małżonką samochodem i ona jego VW (też z DPFem) jedzie 3 km a on 80 (tyle ma do pracy).
DPF nie jest zły, jednak użytkując go należy pamiętać o tym, że ma swoje wymagania takie jak olej 5W30 niskopopiołowy wymieniany co 10 000 km, dbanie o to, żeby nie lać kiepskiego paliwa i pamiętanie, że musi się rozgrzać, żeby uległ wypaleniu.
W zamian za to mamy diesla, który nas nie truje.
Jeżeli miałbym wskazać na problemy tego samochodu to pokazałbym przednie amortyzatory, które w niewytłumaczalny dla mnie sposób potrafią zaliczyć padakę przy 43000 km (dwa przypadki) oraz wyciek spod koła pasowego spowodowany wytarciem tegoż koła (metalowego) przez gumowy uszczelniacz (3 przypadki)
Wypalenie DPF za pomocą MUT3 zajmuje około 40 minut i kosztuje 100-250 zł. Jeżeli na wyświetlaczu pojawi się ostrzeżenie o zbyt wysokim stanie oleju doradzałbym wezwanie lawety i podróż do ASO (lub gdziekolwiek indziej gdzie jest MUT) na lawecie ze względu na rozrzedzenie oleju paliwem. W takim przypadku konieczna będzie również wymiana oleju i filtra - okolice 175 zł.
Mam nadzieję, że odpowiedziałem w sposób wyczerpujący temat? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|