[1.8DI-D] niebieski dym |
Autor |
Wiadomość |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 02-02-2015, 20:04
|
|
|
a nie można 3.5 tys tys obr na 6 biegu? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-02-2015, 07:27
|
|
|
aircross napisał/a: | a nie można 3.5 tys tys obr na 6 biegu? |
A to nie będzie jakaś prędkość z zakresu tych niedopuszczalnych na polskich drogach? |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2015, 12:33
|
|
|
3 tyś. to 150 na liczniku czyli realnie jakieś 137-140 km/h. 3,5 da jakieś 160-165 realne więc już mandat. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2015, 12:50
|
|
|
tokyo napisał/a: | Raz na jakis czas trzeba temu silnikowi wstawic ognia no 3 bieg 3500/4000 obrotow zal tempomat i tak 20 km. |
Można tylko po co?
Wystarczy normalna jazda z normalnymi prędkościami na dystansie 15-30km. ECU sam podnosi temperaturę DPFa i kontroluje proces. pablo diablo napisał/a: | jeżeli ktoś kupił samochód z tym silnikiem dla ekonomicznego spalania i pyrka nim do pracy i z powrotem po mieście i sie cieszy że spalanie małe, proponuje przygotować pieniądze na drogie naprawy. 1.8 DID to silnik w trasę przede wszystkim trasa. | Nieprawda. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bojakk
Forumowicz Bojakk
Auto: był ASX 1.8 HP 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-02-2015, 17:12
|
|
|
Ja bym nie demonizował DPFu, jak się mu pozwoli spokojnie dopalać w sprzyjających warunkach - nawet po mieście można go przegonić i wygrzać (choć oczywiście w trasie dużo łatwiej) to problemów raczej nie powinien stwarzać, przynajmniej do pewnego przebiegu, ale to jak każdy. Oczywiście żaden współczesny diesel nie nadaje się do jazd miejskich po 5km.
Podobnie z tą jazdą na 3cim biegu 3-4k rpm, akurat na tak niskim biegu obciążenie silnika nie jest bardzo duże, zdecydowanie lepiej jest jechać np. 90km/h na 5ce. Kiedyś gdzieś doczytałem, że przy wypalaniu dobrze jest także unikać gwałtownych przyspieszeń, bo mimo wyrzucania kłębów dymu nie wpływa to pozytywnie na sam proces wypalania sadzy.
Pzdr.
bojakk |
|
|
|
 |
|