Przesunięty przez: akbi 09-06-2007, 21:31 |
[CB4A 1.6] Wołanie o pomoc ;) |
Autor |
Wiadomość |
Mr_Mar [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2007, 07:58 [CB4A 1.6] Wołanie o pomoc ;)
|
|
|
Witam ponownie !
Trochę klocków już zrobione i zaczyna się szereg nieprzyjemności do zrobienia ;P
Mam prośbę - potrzebuję porady co dalej zrobić i jaki mógłby być koszt takich operacji ...
1. Tłumik - spaliny "walą" za silnikiem. Konkretnie nie znam nazwy tej części ale chodzi o ten element za kolektorem a przed wydechem - metalowa harmonijka-puszka. To jest ten łącznik elastyczny ? Ile może kosztować wymiana tego elementu ze wspawaniem ? Sam tego nie zrobię, bo nie mam migomatu :/
2.Wskazania poziomu paliwa są złe - jak zatankuje do pełna to wskazówka leci do góry (ale nigdy nie jest na full) natomiast jak mniej to cały czas mam rezerwę a kontrolka paliwa się nie świeci także w sumie nie wiem ile tej sieki tak naprawdę mam ... Nawet spalania nie można obliczyć tak po prawdzie a nie chcę wykorzystać całego paliwa bo nie wiem co tam na dnie jest ...
3. Zawieszenie... Tłucze z przodu na nierównościach ale przy wolnej jeździe. Końcówki powymieniane ale dalej wali ... amortyzator ? Nie wiem ...
4. Sprzęgło - 1, 2, R wchodzi czasem zgrzytając - reszta biegów bez problemu. Czyżby całe do wymiany ?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakieś wskazówki |
Ostatnio zmieniony przez akbi 09-06-2007, 21:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2007, 09:53
|
|
|
1. tak, to lacznik elastyczny/tlumik drgan - ok. 150 zl z robocizna
2. nie wiem - moze przy kreceniu licznika zle nalozyki wskazowke
3. tez nie wiem - za duzo mozliwosci
4. predzej cos w skrzyni - zuzyty olej, synchronizatory (najpredzej) |
|
|
|
 |
Mr_Mar [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2007, 12:41
|
|
|
1. Dziękuję. Już umówiłem się w warsztacie na wymianę (80 zł z robotą )
2. Przy "kręceniu licznika" ? A na jakiej zasadzie odbywa się pomiar poziomu paliwa ? Jeśli standartowo układ z pływakiem to czy jest możliwość jego zawieszenia ?
3. Trzeba będzie podjechać na warsztat. Na przeglądzie technicznym zawieszenie było okey ale pukać puka ... Tą sprawę narazie pomijam
4. Czy będe sam w stanie wymienić olej w skrzyni ? Jeśli tak to czy mógłbyś podrzucić kilka wskazówek ? Jaki olej itp.
Dziękuje za zainteresowanie - mam nadzieję, że jakoś przez to przebrnę
PS. człowiek się całe życie uczy (i głupi umiera ) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2007, 12:55
|
|
|
4. mysle ze tak - opis na mojej stronie WWW |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 23-03-2007, 11:15
|
|
|
3 U mnie w colcie stukał stabilizator. Dwie gumki po 7zł. i cisza. Sprawdź. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-03-2007, 12:02
|
|
|
rus_one napisał/a: | 3 U mnie w colcie stukał stabilizator. Dwie gumki po 7zł. i cisza. Sprawdź. |
7 zl??? - to jakies podroby z JC - u mnie takie sie nawylot przetarly po miesiacu, a oryginaly (za 14 zl od Japaneze) sa juz dluuuugo |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 23-03-2007, 12:05
|
|
|
Przyznam sie że kupiłem najtańsze żeby sprawdzić czy to to.
Następne będą lepsze! |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2007, 18:27
|
|
|
2. Przetarte albo zabrudzone uzwojenie czujnika w zbiorniku. Jak zejdzie poniżej jakiegoś poziomu to traci kontakt. |
|
|
|
 |
Xiff
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 156 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-03-2007, 16:13
|
|
|
W moim kombiaku tez tak stuka, wymienilem łączniki stabilizatora bo gumy były wyrobione i same śruby już też, ale nic sie nie zmieniło. Widziałem ze jeszcze sa gumy na tym "pręcie" (sorki za uproszczenie nazwy) co leci od jednego łącznika do drugiego, ale nie wiem jak sie za to zabrac bo wyglada dosc skomplikowanie. czy ktos juz wymienial te gumki? Jak poszlo? |
_________________ Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.
K. P. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-03-2007, 17:21
|
|
|
Xiff napisał/a: | nie wiem jak sie za to zabrac bo wyglada dosc skomplikowanie. czy ktos juz wymienial te gumki? Jak poszlo? | Tutaj się wszystkiego dowiesz. Faktycznie jest trochę roboty... |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-03-2007, 01:23
|
|
|
Jeżeli chodzi o czujnik poziomu paliwa to możliwe uszkodzenie pływaka. Dane:
-pełny zbiornik - opór zmierzony na 3 pinowym gnieździe ( przy zbiorniku - czujnika poziomu paliwa ) pomiędzy górnym i lewym pinem powinien być 0,9 do 5,1 ochma.
- pusty zbiornik - opór 102,3 do 117,7 ochma
- skok pływaka to 130,2 mm
DANE dla wersji SEDAN 2 WD |
|
|
|
 |
Mr_Mar [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 22:12
|
|
|
Dzięki dzięki dzięki za wszystkie rady - powoli zabieram się do roboty. Opowiem Wam jednak co się stało przy okazji wymiany łącznika elastycznego wydechu. Skur... mechanik ulał mi oleju z silnika i wciskał, że nie ma stanu i trzeba wymienić ! Myślałem że gościa rozniosę - 2 kkm temu wymieniłem olej z filtrem, przed samym odstawieniem auta na warsztat jeszcze sprawdzałem. Powiem Wam jedno - garaż i kanał to błogosławieństwo... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-03-2007, 23:29
|
|
|
Mr_Mar napisał/a: | mechanik ulał mi oleju z silnika i wciskał, że nie ma stanu i trzeba wymienić ! | To nie mechanik tylko zwykły ku... jakich wiele w naszym kraju. Znów utwierdziłem się w przekonaniu, że ostatnim miejscem w jakie bym zaprowadził samochód do naprawy jest Zakład Mechaniki Pojazdowej. Zresztą większość napraw najlepiej robić samemu, pod warunkiem, że mamy pojęcie jako takie chociaż no i możliwość grzebania samemu. |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 23:35
|
|
|
Właśnie kanał i garaż , a umiejętności przyjdą z czasem No ewentualnie zaprzyjazniony warsztat.
[ Dodano: 27-03-2007, 23:39 ]
Przyznam sie że kupiłem najtańsze żeby sprawdzić czy to to.
Następne będą lepsze!
rus one jak wymieniłeś właśnie te dwie p....e gumki za 7 zł???
U mnie tez tłucze , a koledzy mechanicy powiedzieli , że dostęp jest tak marny , że trzeba coś z silnikiem robić |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 02-04-2007, 13:12
|
|
|
Nie zauważyłem zeby było aż tak źle...
Może jestem wybitnie uzdolniony
Faktycznie z prawej strony jest trochę trudniej (trzeba zdjąć filtr węglowy) ale bez przesady. Ja urzywałem do tego tylko oczkowej 12 i dało radę.
Dodam że nowe gumy nie były rozcięte, może trzeba je zakładać przeciągając przez stabilizator, ale ja się nie bawiłem, po prostu przeciołem... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
|