Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
09-06-2007, 21:31
[CB4A 1.6] Wołanie o pomoc ;)
Autor Wiadomość
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 07:58   [CB4A 1.6] Wołanie o pomoc ;)

Witam ponownie !
Trochę klocków już zrobione i zaczyna się szereg nieprzyjemności do zrobienia ;P
Mam prośbę - potrzebuję porady co dalej zrobić i jaki mógłby być koszt takich operacji ...
1. Tłumik - spaliny "walą" za silnikiem. Konkretnie nie znam nazwy tej części ale chodzi o ten element za kolektorem a przed wydechem - metalowa harmonijka-puszka. To jest ten łącznik elastyczny ? Ile może kosztować wymiana tego elementu ze wspawaniem ? Sam tego nie zrobię, bo nie mam migomatu :/
2.Wskazania poziomu paliwa są złe - jak zatankuje do pełna to wskazówka leci do góry (ale nigdy nie jest na full) natomiast jak mniej to cały czas mam rezerwę a kontrolka paliwa się nie świeci także w sumie nie wiem ile tej sieki tak naprawdę mam ... Nawet spalania nie można obliczyć tak po prawdzie a nie chcę wykorzystać całego paliwa bo nie wiem co tam na dnie jest ...
3. Zawieszenie... Tłucze z przodu na nierównościach ale przy wolnej jeździe. Końcówki powymieniane ale dalej wali ... amortyzator ? Nie wiem ...
4. Sprzęgło - 1, 2, R wchodzi czasem zgrzytając - reszta biegów bez problemu. Czyżby całe do wymiany ?

Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakieś wskazówki :)
Ostatnio zmieniony przez akbi 09-06-2007, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-03-2007, 09:53   

1. tak, to lacznik elastyczny/tlumik drgan - ok. 150 zl z robocizna
2. nie wiem - moze przy kreceniu licznika zle nalozyki wskazowke
3. tez nie wiem - za duzo mozliwosci
4. predzej cos w skrzyni - zuzyty olej, synchronizatory (najpredzej)
 
 
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 12:41   

1. Dziękuję. Już umówiłem się w warsztacie na wymianę (80 zł z robotą :) )
2. Przy "kręceniu licznika" ? A na jakiej zasadzie odbywa się pomiar poziomu paliwa ? Jeśli standartowo układ z pływakiem to czy jest możliwość jego zawieszenia ?
3. Trzeba będzie podjechać na warsztat. Na przeglądzie technicznym zawieszenie było okey ale pukać puka ... Tą sprawę narazie pomijam ;)
4. Czy będe sam w stanie wymienić olej w skrzyni ? Jeśli tak to czy mógłbyś podrzucić kilka wskazówek ? Jaki olej itp.

Dziękuje za zainteresowanie - mam nadzieję, że jakoś przez to przebrnę ;)

PS. człowiek się całe życie uczy :D (i głupi umiera :mrgreen: )
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-03-2007, 12:55   

4. mysle ze tak - opis na mojej stronie WWW
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 23-03-2007, 11:15   

3 U mnie w colcie stukał stabilizator. Dwie gumki po 7zł. i cisza. Sprawdź.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-03-2007, 12:02   

rus_one napisał/a:
3 U mnie w colcie stukał stabilizator. Dwie gumki po 7zł. i cisza. Sprawdź.

7 zl??? - to jakies podroby z JC - u mnie takie sie nawylot przetarly po miesiacu, a oryginaly (za 14 zl od Japaneze) sa juz dluuuugo
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 23-03-2007, 12:05   

Przyznam sie że kupiłem najtańsze żeby sprawdzić czy to to.
Następne będą lepsze!
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2007, 18:27   

2. Przetarte albo zabrudzone uzwojenie czujnika w zbiorniku. Jak zejdzie poniżej jakiegoś poziomu to traci kontakt.
 
 
Xiff 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 156
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-03-2007, 16:13   

W moim kombiaku tez tak stuka, wymienilem łączniki stabilizatora bo gumy były wyrobione i same śruby już też, ale nic sie nie zmieniło. Widziałem ze jeszcze sa gumy na tym "pręcie" (sorki za uproszczenie nazwy) co leci od jednego łącznika do drugiego, ale nie wiem jak sie za to zabrac bo wyglada dosc skomplikowanie. czy ktos juz wymienial te gumki? Jak poszlo?
_________________
Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.

K. P.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-03-2007, 17:21   

Xiff napisał/a:
nie wiem jak sie za to zabrac bo wyglada dosc skomplikowanie. czy ktos juz wymienial te gumki? Jak poszlo?
Tutaj się wszystkiego dowiesz. Faktycznie jest trochę roboty...
 
 
qpal 
Forumowicz
Mariusz

Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 130
Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-03-2007, 01:23   

Jeżeli chodzi o czujnik poziomu paliwa to możliwe uszkodzenie pływaka. Dane:
-pełny zbiornik - opór zmierzony na 3 pinowym gnieździe ( przy zbiorniku - czujnika poziomu paliwa ) pomiędzy górnym i lewym pinem powinien być 0,9 do 5,1 ochma.
- pusty zbiornik - opór 102,3 do 117,7 ochma
- skok pływaka to 130,2 mm
DANE dla wersji SEDAN 2 WD
 
 
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 22:12   

Dzięki dzięki dzięki za wszystkie rady - powoli zabieram się do roboty. Opowiem Wam jednak co się stało przy okazji wymiany łącznika elastycznego wydechu. Skur... mechanik ulał mi oleju z silnika i wciskał, że nie ma stanu i trzeba wymienić ! Myślałem że gościa rozniosę - 2 kkm temu wymieniłem olej z filtrem, przed samym odstawieniem auta na warsztat jeszcze sprawdzałem. Powiem Wam jedno - garaż i kanał to błogosławieństwo...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-03-2007, 23:29   

Mr_Mar napisał/a:
mechanik ulał mi oleju z silnika i wciskał, że nie ma stanu i trzeba wymienić !
To nie mechanik tylko zwykły ku... jakich wiele w naszym kraju. Znów utwierdziłem się w przekonaniu, że ostatnim miejscem w jakie bym zaprowadził samochód do naprawy jest Zakład Mechaniki Pojazdowej. Zresztą większość napraw najlepiej robić samemu, pod warunkiem, że mamy pojęcie jako takie chociaż no i możliwość grzebania samemu.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 23:35   

Właśnie kanał i garaż , a umiejętności przyjdą z czasem :mrgreen: No ewentualnie zaprzyjazniony warsztat.

[ Dodano: 27-03-2007, 23:39 ]
Przyznam sie że kupiłem najtańsze żeby sprawdzić czy to to.
Następne będą lepsze!
rus one jak wymieniłeś właśnie te dwie p....e gumki za 7 zł???
U mnie tez tłucze , a koledzy mechanicy powiedzieli , że dostęp jest tak marny , że trzeba coś z silnikiem robić :twisted:
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 02-04-2007, 13:12   

Nie zauważyłem zeby było aż tak źle...
Może jestem wybitnie uzdolniony :mrgreen:
Faktycznie z prawej strony jest trochę trudniej (trzeba zdjąć filtr węglowy) ale bez przesady. Ja urzywałem do tego tylko oczkowej 12 i dało radę.
Dodam że nowe gumy nie były rozcięte, może trzeba je zakładać przeciągając przez stabilizator, ale ja się nie bawiłem, po prostu przeciołem...
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.