OIII 2.2DID |
Autor |
Wiadomość |
trooper
Mitsumaniak
Auto: OIII 2.2DID Automat Intense +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 112 Skąd: 3 miasto
|
Wysłany: 14-02-2015, 20:51
|
|
|
tokyo napisał/a: | To jest podobnie jak VW/Audi long life dla diesla |
myślę, że trochę kolega przesadza. ja akurat odwrotnie jak rezon, przesiadłem się do miśka ze skody. modele którymi jeździłem to Oktawka 1, S1 edition 100, S2. wszystkie w dieselu. w S1 i S2 olej Casttrola LL 5W30 i serwisy w/g zaleceń: S1-producenta (nie pamiętam chyba 15 albo 20 tysi), S2 -komputera. wychodziło tak co 20-25tysi przy jeździe raczej (80%) miejskiej. żadnych problemów z silnikiem, turbiną, DPF-em itd. oba autka około 5-6 lat jak sprzedane i z najazdami w okolicach 100k.
rezon napisał/a: | Co do wymiany po pierwszych 1,5km - jestem wychowany na starych sprzętach to nie przestrzegam instrukcji odnośnie docierania (podobno nie trzeba ) i wymiany oleju po docieraniu (też nie trzeba ) . Do 1kkm normalnie docieram silnik - obroty poniżej 3kkm, zmienne prędkości jazdy. Później nieco przyspieszam, ale nawet na autostradzie unikam stałej prędkości przez długi czas. Przy przebiegu 3-4kkm zmieniam olej i zaczynam normalnie jeździć. Może dlatego nie mam problemów z silnikami - nawet pomimo wymian co 30kkm |
ja nawet nie robię tego. powiem wam że po zakupie S2 samochód miał 300km najazdu jak wsiadłem i poleciałem do Chorwacji (i trochę po Niemcach). w sumie w obie strony trasa 6000 i nawet samochód nie piar... . wymiana oleju pierwszy raz po 20k. także z tą awaryjnością bo długie resursy dla oleju to bym nie powiedział. to już nie są te same oleje niż te co były nawet 10 lat temu. tak jak już mówiłem wcześniej ja tam się znam na duużo większych dieselach o duuużo większej mocy i tam olejów się nie wymienia w ogóle!!! i nie są to oleje syntetyczne!! a jeszcze 10 lat temu były zalecenia żeby wymieniać co 2-5k godzin pracy!!! |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-02-2015, 09:36
|
|
|
trooper napisał/a: | a akurat odwrotnie jak rezon, przesiadłem się do miśka ze skody | Nie odwrotnie - jesteś tylko opóźniony o jedną zmianę Zobaczymy na co zmienisz miśka Co do olejów widzę, że mamy takie samo podejście - zdroworozsądkowe. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 15-02-2015, 12:11
|
|
|
wymiana oleju zalezy od wlasciciela pojazdu a to co widze na serwisie co wylewa sie z miski olejowej to juz inna bajka.
Ja rowniez przesiadlem sie ze skody ale na audi i wyszlo na lepsze. Robie duzo przy mitsu i grupie vw/audi - to sa calkiem inne rozwiazania zarowno pod wzgledem elektrycznym jak i mechanicznym - sa plusy i minusy dla jednej jak, i drugiej marki. |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-02-2015, 14:09
|
|
|
tokyo napisał/a: | to co widze na serwisie co wylewa sie z miski olejowej to juz inna bajka | wystarczy obecnie przejechać dieslem 1kkm aby wyglądem niewiele różnił się od oleju po 20 czy 30kkm. recyrkulacja spalin swoje robi. Podobną dyskusję miałem ostatnio na forum Octavii, gdzie jest kilka osób (btw handlujących olejami) namawiających do superhiper olejów ze zmianami co 10-15kkm - także użytkowników silników 1,6MPI czy 1,9TDI. Obydwa silniki należą do baaaaardzo odpornych na wiele czynników. Oleje i tryb LL są wskazywane jako przyczyna wszelkiego zła, a tymczasem są egzemplarze takie jak mój ganiające bynajmniej niezbyt wolno, nie biorące oleju, bez problemów i egzemplarze padające po kilkudziesięciu kkm, chlające do 0,5l oleju/1kkm, itd... Zatem problem jest znacznie bardziej złożony niż tylko zmiany oleju. O braku wymiany filtra oleju przez ASO Rzeszów pisałem - kolega sobie zaznaczył flamastrem przed serwisem Lancera. O podróbkach też pisałem. Nie pisałem o radykalnych zmianach w technologii - aby było taniej, szybciej, łatwiej. Aby było bardziej trwałe - to już niestety przeszłość. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
trooper
Mitsumaniak
Auto: OIII 2.2DID Automat Intense +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 112 Skąd: 3 miasto
|
Wysłany: 15-02-2015, 21:18
|
|
|
rezon napisał/a: | Zobaczymy na co zmienisz miśka |
myślałem o Pajero ale się nie zarzekam może będzie Jeep GC albo Toyota LC, no chyba że Skoda puści coś podobnego to Panzerkampfwagen znowu będzie |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 15-02-2015, 21:52
|
|
|
rezon tu masz racje recyrkulacja spalin (nazwijmy to profesjonalnie ekologia) to rzeznia dla silnika. Ale usiadlem kiedys poogladalem schematy w audi jak i w misku i obszedlem to,ale nie elektronicznie bo sterownik glupieje. Powiem tak zastosowalem z forum vwvortex do A5 a pozniej do S3 Catch Oil - odstojnik odmy i skonczyly sie nagary wraz sadza. To samo zrobilem w Asx DiD oraz Pajero (tu zredukowalem jeszcze uklad recyrkulacji wraz z chlodniczka) skonczyly sie problemy z DPF i nieszczesnym zaworem egr. W ASX natomiast silnik nie uruchamia cyklicznego dopalania. To samo dotyczu OIII mozna pewne triki porobic i bedzie smigal.
Odnosnie oleju to widze ze firmy coraz czesciej stosuja olej oprocz smarowania rowniez jako odbiornik ciepla z silnika tam gdzie nie moze zrobic tego woda i wystepuje wysoka temp. Pod wzgledem rozprowadzania oleju w miskach zaawansowane sa dobrze jednostki DiD oraz Mivec
I taka ciekawostka o OIII moze to kiedys pisalem, ale wspone
Jak weszly do salonow OIII, byl problem z pewna partia, dotyczylo to ukladu hamulcowego, nie hamowal dobrze wrecz slabo. Jako poprawka ukladu japonczycy przyslali program PATRZ do pompy ABS i OIII zaczol hamowac. Wiec juz mnie nie dziwi wcale zuzycie klockow i tarcz. Idac tym krokiem pomyslalem ze skoro mitsu ma mozliwosc programowania pompy to czy maja to pompy grupy VW/Audi. Poszukalem poszukalem i znalazlem na rosyjskim forum za jest taka mozliwosc ale trzeba rozblokowac ja elektrycznie - jest zwora blokujaca mozliwosc programowania, Wiec poszlo, zaprogramowalem u znajomego Audi A3 na kola 17 plus. Hamuje bajka a tarcze i klocki zlom po 30 tkm. ozywiscie wszystko zalezy od producenta a to akurat da sie zauwazyc w miskach- albo skrzypia, slizgaja sie,krzywia sie lub szrot po kilku tys |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
r.barcinski
Forumowicz

Auto: OIII 2.2M Instyle Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2015 Posty: 40 Skąd: Płock
|
Wysłany: 16-02-2015, 08:29
|
|
|
[Z ciekawostek ekologicznych podam wam ze testuje teraz dwa Out3 po chipie od okolo 20tys km i okazuje sie ze Out3 o zwiekszonej mocy ma mniej odpalen dopalania DPFu niz zwykly 150 konny. ]
jak można spytać jak wygląda sprawa po wzmocnieniu ? ile jest KM i ile wzrósł moment ?
jaki koszt ? i gdzie robiony ?
myślę u siebie zrobić dlatego pytam |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-02-2015, 12:17
|
|
|
tokyo napisał/a: |
Jak weszly do salonow OIII, byl problem z pewna partia, dotyczylo to ukladu hamulcowego, nie hamowal dobrze wrecz slabo. Jako poprawka ukladu japonczycy przyslali program PATRZ do pompy ABS i OIII zaczol hamowac. Wiec juz mnie nie dziwi wcale zuzycie klockow i tarcz. Idac tym krokiem pomyslalem ze skoro mitsu ma mozliwosc programowania pompy to czy maja to pompy grupy VW/Audi. Poszukalem poszukalem i znalazlem na rosyjskim forum za jest taka mozliwosc ale trzeba rozblokowac ja elektrycznie - jest zwora blokujaca mozliwosc programowania, Wiec poszlo, zaprogramowalem u znajomego Audi A3 na kola 17 plus. Hamuje bajka a tarcze i klocki zlom po 30 tkm. ozywiscie wszystko zalezy od producenta a to akurat da sie zauwazyc w miskach- albo skrzypia, slizgaja sie,krzywia sie lub szrot po kilku tys |
Porównując gołym okiem z niemieckimi SUV o podobnych gabarytach różnica w średnicy tarczy jest znaczna. Patrząc na te biedne tarcze hamulcowe to aż kusi by wymienić na coś większego. Tym bardziej, że w kołach 18" pozostaje bardzo dużo miejsca. Jest w ogóle jakaś możliwość wzmocnienia hamulców przez wymianę tarcz/zacisków/klocków na coś większego? |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 17-02-2015, 11:15
|
|
|
a czy w OIII diesel 2,2 jest produkcji japońskiej czy francuskiej? |
|
|
|
 |
sebowy
Forumowicz
Auto: OIII 2.2 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2014 Posty: 130 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 17-02-2015, 11:17
|
|
|
adaśko napisał/a: | japońskiej |
tylko i wyłącznie |
_________________  |
|
|
|
 |
r.barcinski
Forumowicz

Auto: OIII 2.2M Instyle Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2015 Posty: 40 Skąd: Płock
|
Wysłany: 17-02-2015, 15:26
|
|
|
sebowy napisał/a: | adaśko napisał/a: | japońskiej |
tylko i wyłącznie |
na szczęście |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-02-2015, 17:29
|
|
|
tokyo napisał/a: | a tak naprawde sprawnosc dobrego oleju jest na poziomie okolo 7 do 8000 tys km. Wymiana co 15000 to absolutna granica, a przy wymianie co 10tys to powinien byc standart. | Głównie ze względu na DPF - zawory MIVECa nie są chyba hydrauliczne? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-02-2015, 10:43
|
|
|
Jeśli mowa o tym silniku 2.2DID to nie ma w nim MIVEC. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-02-2015, 11:01
|
|
|
jacekk napisał/a: | Jeśli mowa o tym silniku 2.2DID to nie ma w nim MIVEC. |
MIVEC w dizlu byl oferowany przez krotki okres ale w glonojadzie i ze skrzynia manualna. Moc 177KM. W mydelniczce 2.2 nie ma juz MIVECa ze wzgledow ekologicznych. Poprzedni silnik nie spelnial norm EURO6. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
trooper
Mitsumaniak
Auto: OIII 2.2DID Automat Intense +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 112 Skąd: 3 miasto
|
Wysłany: 18-02-2015, 19:54
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | W mydelniczce 2.2 |
eeeejjjj to nazwa zastrzeżona dla forda kartona jest |
|
|
|
 |
|