PILNIE POTRZEBNA POMOC L200 za granica(ćwierkanie, wibracje) |
Autor |
Wiadomość |
skun37
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2001 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-02-2015, 16:39 PILNIE POTRZEBNA POMOC L200 za granica(ćwierkanie, wibracje)
|
|
|
Witam
proszę o pilną pomoc i burzę mózgów. Przed wyjazdem zrobiłem w L200 prawie wszystko co było do zrobienia i wymienienia na nowe dobre lub lepsze, wszystko po to by bezawaryjnie doczłapać się nim do Portugalii.
Auto: L200 2.5TD 2001 99KM
Teraz o co biega:
-na trasie prędkość 120km/h max (średnio 90-100km) bo wiem że L200 nie lubi wysokich obrotów, a tym bardziej długich tras.
-przed wyjazdem już w warsztacie wymienione 3 z pięciu krzyżaków na wale, niestety nie miałem już czasu zrobić tego sam więc nie wiem czy jest ok. Po odebraniu z warsztatu miałem wrażenie, że auto na luzie stawia trochę większy opór niż na starych krzyżakach. Poza tym miodzio.
-przed Luxemburgiem nagle dziwne wibracje, głośne i intensywne, które pojawiały się i znikały jak chciały niezależnie od prędkości, luz czy bieg...jedynie podczas jazdy ze stałą prędkością na delikatnym gazie dłuższe chwile bez tego dźwięku.
-tak przejechaliśmy do samej Portugalii raz też ostro się w błoto wklejając, że wyciągara poszła w ruch
-I TERAZ pojawia się taka sytuacja, auto może stać dłuższą chwilę lub nie stać bez znaczenia.....ruszam jadę ok 5 min i nagle : ćwierkanie (ostry metaliczny dźwięk) zależny od prędkości obrotwej wału, a nie silnika...niezależnie czy zapięty bieg czy nie.
-druga sprawa metaliczne uderzenie jak by z mostu podczas zmiany biegu i dodania gazu
-trzecia sprawa jest taka że jak poruszam tylnym wałem łapą to mogę nim o kilka stopni swobodnie obrócić, jest trochę luźny.
Jako, że jestem za granicą i podjadę tu do warsztatu gadając po ang to stracę majątek. Co to może być, jakie mogą być przyczyny. Czy np mechanicy mogli nie nasmarować kalamidek i jakiś krzyżak się zatarł, czy to że wymienione zostały 3 z 5 (1 przedni ) może mieć wpływ na sytację ? Itd po prostu I NEED HELP |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 28-02-2015, 16:49
|
|
|
Prawdopodobnie wysypały się łożyska na którymś krzyżaku - wrócić na tym do Polski będzie trudno... chyba, że b. spokojnie i co paręset kilometrów garść towotu w ten krzyżak. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
skun37
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2001 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-02-2015, 17:46
|
|
|
Powrotu do PL już nie ma, zostaję tu na stałe. Jak mogę organoleptycznie stwierdzić które to ? z zewnątrz wyglądają wszystkie spoko. Dotykałem też ich po jeździe i żaden nadmiernie ciepły nie był. |
|
|
|
 |
thekingisback
Forumowicz

Auto: l200 2007
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 56 Skąd: kevelaer
|
Wysłany: 01-03-2015, 21:18
|
|
|
szukałes jakiegos polskiego mechanika albo kogos kto po angielsku mówi ? , proponuje jechac do mechanika i umowic sie na termin tak zebys razem z nim mógł patrzec co robi. |
_________________ Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy...
 |
|
|
|
 |
skun37
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2001 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-03-2015, 13:11
|
|
|
Jechałem na podnośnik i posprawdzałem i teraz zagadka:
-jest luz w moście ale nie na łożyskach tylko jak by na ataku? Metaliczne uderzenie pomiedzy ruchem kół , a ruchem wału.
PYTANIE CO TU MOŻE POMÓC ? (nowy dobry olej w moście jest jak by co)
-druga sprawa to krzyżaki wszystkie w 100% dobre, ale podczas "jazdy na podnośniku" ewidentny szum z okolic podpory.
PYTANIE NR 2. PODPORĘ WYMIENIĘ TO WIEM, nawet udało się namierzyć za 25E tu, ale czy ona może być przyczyną dziwnej wibracji pojawiającej się ok 50km/h ale czasami i przy 100km/h ? Wiele lat jeżdzę tylnonapędowymi osobówkami (?heh nie BMW i Merc;P) przerabiałem wywaloną podporę, ale nigdy odgłosy nie były takie.
HELP |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-03-2015, 08:30
|
|
|
Zdejmij wał i sprawdź krzywaki. Często są zatarte i dają taki objaw. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
skun37
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2001 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-06-2015, 00:45
|
|
|
Witam by nie zostawiać tematu bez odpowiedzi to problem już dawno zlokalizowany i wyeliminowany. Diagnoza podpora wału. Kulki były wręcz ze sobą zespawane :/ |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 02-06-2015, 10:30 Re: PILNIE POTRZEBNA POMOC L200 za granica(ćwierkanie, wibra
|
|
|
skun37 napisał/a: | ...metaliczne uderzenie jak by z mostu podczas zmiany biegu i dodania gazu
...jak poruszam tylnym wałem łapą to mogę nim o kilka stopni swobodnie obrócić, jest trochę luźny
...luz w moście ale nie na łożyskach tylko jak by na ataku? Metaliczne uderzenie pomiedzy ruchem kół , a ruchem wału. |
...objawy typisch dla krzyżaków. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
|