Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
16-06-2009, 08:19
[3.2 DID] 2H, 4H, 4HLC, 4LLC, R/D LOCK
Autor Wiadomość
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-02-2010, 12:47   

Fakt.

_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
toms0201 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 did 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 4
Skąd: 3miasto
Wysłany: 25-03-2010, 22:20   

U mnie nie ma włącznika R/D, ot taka sobie wersja :)
_________________
Tomek
 
 
Grzegorz77 
Nowy Forumowicz

Auto: M PAJERO 3,2
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: łaziska górne
Wysłany: 18-08-2010, 16:53   

Gene napisał/a:
To nie jest blokada. Jesli chodzi Ci o ten silownik rownolegly do przegubu i laczacy przedni dyfer z polosia.
[url=http://img87.imagesh...dg1.jpg]Obrazek[/URL]
To element systemu Super Select.

Gene mam pytanie to w jaki sposób blokuje sie przednią oś w pajero III
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-08-2010, 21:16   

Grzegorz77 napisał/a:
Gene napisał/a:
To nie jest blokada. Jesli chodzi Ci o ten silownik rownolegly do przegubu i laczacy przedni dyfer z polosia.
[url=http://img87.imagesh...dg1.jpg]Obrazek[/URL]
To element systemu Super Select.

Gene mam pytanie to w jaki sposób blokuje sie przednią oś w pajero III

Jedna półoś w przednim moście spięta jest na stałe. jak przełączasz na 4H pneumatyka załącza drugą półoś. i napęd zaczyna ciągnąc. Wtym samym czasie w reduktorze łańcuch zaczyna napędzać przedni wał m który napędza przedni most. To tak w skrócie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Grzegorz77 
Nowy Forumowicz

Auto: M PAJERO 3,2
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: łaziska górne
Wysłany: 24-08-2010, 18:14   

zbyszekm2 napisał/a:
Grzegorz77 napisał/a:
Gene napisał/a:
To nie jest blokada. Jesli chodzi Ci o ten silownik rownolegly do przegubu i laczacy przedni dyfer z polosia.
[url=http://img87.imagesh...dg1.jpg]Obrazek[/URL]
To element systemu Super Select.

Gene mam pytanie to w jaki sposób blokuje sie przednią oś w pajero III

Jedna półoś w przednim moście spięta jest na stałe. jak przełączasz na 4H pneumatyka załącza drugą półoś. i napęd zaczyna ciągnąc. Wtym samym czasie w reduktorze łańcuch zaczyna napędzać przedni wał m który napędza przedni most. To tak w skrócie.

To u mnie to nie działa a zrobiłem taką rzecz wymontowałem siłownik blokady i ręcznie sterowałem i w jednym położeniu kręcąc wałem kardana kardan obracał się luźno (koła się nie obracały) a jak przesunąłem ten bolec to się kręciły ale nie były zblokowane tylko mechanizm różnicowy działał i jestem ciekaw czy jest może jakiś inny jeszcze siłownik aby zblokować je lub mam awarie :(
 
 
Geronimo 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 18
Skąd: Rędziny /k Częstochowy
Wysłany: 26-03-2015, 16:56   

Witam.
Czy po przełączeniu dźwigni na pozycje 4HLC powinna zapalić się środkowa kontrolka reduktora ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-03-2015, 17:08   

tak. pod warunkiem, ze nie jest przepalona żarówka.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Geronimo 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 18
Skąd: Rędziny /k Częstochowy
Wysłany: 26-03-2015, 17:42   

Dzięki.
W pajero II SS środkowa zapalała się tylko na reduktorze.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 26-03-2015, 17:58   

Chyba popsute coś miałeś w tym Pajero II bo zapala się tak samo jak w Pajero III.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Tkaczy 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 17
Skąd: Opolskie
  Wysłany: 25-07-2015, 19:34   

Witam wszystkich!
Dzisiaj miałem czas żeby przejechać się (Pajero III, 3.2 did, manual) i przetestować nowe opony Michelin Latitude Cross. Ku mojemu największemu zdziwieniu, tam gdzie wcześniej na szerszych o 3cm kiepskich oponach przejeżdżałem na nowych utknąłem na amen - godzina machania łopatą.
W linku zdjęcie gdzie utknąłem (lewe przednie koło mocno zakopane, prawe tylne w powietrzu):
http://zapodaj.net/299c4923b60c8.jpg.html
Teraz opiszę co się działo na poszczególnych napędach (na żadnym nie udało mi się wyjechać!):
2H - tutaj wszystko ok, czyli przód bez ruchy, tył: koło w powietrzu kręci, koło z przyczepnością bez ruchu.
4H - tył: w powietrzu kręci, drugie nie; przód - kręci lewe zakopane (buksuje), prawe bez ruchu. Czyli teoretycznie też ok, zgadza się?
4HLC oraz 4LLc - tak samo jak zwykłe 4H :shock: tutaj zdecydowanie coś nie tak - od czego zacząć?
R/D - mruga na pomarańczowo i nie chce się załączyć więc nie udało mi się sprawdzić lub zabrakło cierpliwości (ponoć trochę trwa zanim zblokuje?)

Proszę o pomoc, za 3 dni wyjeżdżam do Rumunii a tutaj taka niespodzianka!! Dodam, że wcześniej było OK! Mechanicy uzupełnili olej w napędach, chyba z tyłu, oraz zamontowali dodatkową osłonę pod silnikiem w miejscy gdzie jest mechanizm (kable?) od napędów...

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy!

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-07-2015, 07:20   

Wszystko ok. Tylko llc przełączaj to neutralu. A masz blokadę tylnego mostu?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Tkaczy 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 17
Skąd: Opolskie
  Wysłany: 26-07-2015, 09:21   

zbyszekm2 napisał/a:
Wszystko ok. Tylko llc przełączaj to neutralu. A masz blokadę tylnego mostu?

Nie powinno na 4HLC oraz 4lcc kręcić wszystkimi kołami bez względu na przyczepność? Czym sie w takim razie różni 4H od 4HLC?

Blokada tylnego mostu chyba jest, jak to sprawdzic? Jest przycisk i zaczyna migać wiec chyba jest.
 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 26-07-2015, 11:38   

Jak masz 4H to rozdział mocy jest chyba 70% tył 30% przód przy 4Hlc jest 50% na 50% z fotki wynika że nie miałeś zblokowanego mostu bo lewe tylne koło nie kręci. Lampka od tylnego mostu powinna się zapalić wtedy jest blokada. Sprawdzić możesz to tak; poszukaj utwardzonego gruntowego placyku i przejedz się powolutku parę metrów na max skręcie, tylne koła powinny zostawić ślad coś w rodzaju delikatnego buksowania wtedy jest blokada mostu.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 26-07-2015, 22:29   

Blokada tylnego mostu się nie zapięła. A wszystkie cztery nigdy się kręcić nie będą bo brakuje do tego jeszcze blokady przedniego mostu.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-07-2015, 21:59   

Tkaczy napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Wszystko ok. Tylko llc przełączaj to neutralu. A masz blokadę tylnego mostu?

Nie powinno na 4HLC oraz 4lcc kręcić wszystkimi kołami bez względu na przyczepność? Czym sie w takim razie różni 4H od 4HLC?

Blokada tylnego mostu chyba jest, jak to sprawdzic? Jest przycisk i zaczyna migać wiec chyba jest.


4H to napęd na 4 koła na twarde drogi (3 otwarte dyfry) gdzie nie ma zwykle takiej sytuacji że jedno koło ma 0% przyczepności bo wtedy auto stanie w miejscu i mieli tym kołem
4HLC to włączona blokada centralnego mechanizmu różnicowego czyli gdy jedno koło będzie miało 0% przyczepności to pojedziesz ale jeśli już dwa będą bez przyczepności to stoisz :-)
Sytuacje może ratować blokada któregoś z mostów (w Pajero tylko z tyłu były) która pozwoli odjechać wtedy kiedy 3 koła będą bez przyczepności ale w tym wypadku też zależy które :-D
Co do opon weź pod uwagę że na piasku szersza opona będzie lepsza bo się tak nie zakopuje (mniejszy nacisk jednostkowy na powierzchnię), można też obniżyć ciśnienie przed wjazdem w taki teren zwiększając w ten sposób powierzchnię styku opony z "nawierzchnią" :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.