Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
14-08-2007, 22:42
Ciśnienie w 215/45/17?
Autor Wiadomość
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-02-2007, 13:26   Ciśnienie w 215/45/17?

jak w temacie bo juz zgłupiałem :cry: , w jednym warsztacie nabili mi 2,8 , pojechałem do drugiego bo mi coś nie pasowało ze stabilnością podczas szybszej jazdy, to mnie koleś zflugał ze za duzo nadymałem i zjechał poniżej 2,5.
Więc a końcu ile powinno być?

Wszelkie odp mile widziane.
yaro
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
Han Solo
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2007, 08:35   

Ja sobie napompowałem 2,3 na przód a w warsztacie wyszło że wskaźnik kompresora na stacji paliw przekłamał o 0,7 ... :shock: W sumie 3,0 :P Do niskiego profilu niby więcej trzeba żeby nie dobijało 2,5 to chyba jakiś kompromis zimowy. Wiem że tak nie piszą w instrukcji ale ja zawsze daję sobie ciut więcej. Przyczepność nie jest tak sparaliżowana a auto ładniej się toczy na luzie(małe opory) Na lato 205/55,15" i dam ciśnienie 2,3-przód 2,1-tył :P :mrgreen:
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 25-03-2007, 22:31   

Hello. Ja mam koła 205/40/17 a w nich ciśnienie 3,0 i jestem bardzo zadowolony. Autko trzyma sie jak trzeba, a na amortyzacjii przy tym profilu opony to różnicy juz nie czuć.
 
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 26-03-2007, 09:11   

Z przodu 2,2 ~2.3 tył 2,0~2,1 ;)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 26-03-2007, 09:20   

Oj, Roch, i tu się mylisz :) Tyle ma być na profilu 60/15", na 45/17" nawet powyżej 2.5 powinno być, inaczej pokrzywione alusy murowane. Jak będę zakładał to właduję sobie 2.6, z tyłu 0.2 mniej.
Ale z 3barami to już panowie IMO przeginacie.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 26-03-2007, 09:23   

xor napisał/a:
Oj, Roch, i tu się mylisz :) Tyle ma być na profilu 60/15", na 45/17" nawet powyżej 2.5 powinno być, inaczej pokrzywione alusy murowane. Jak będę zakładał to właduję sobie 2.6, z tyłu 0.2 mniej.
Ale z 3barami to już panowie IMO przeginacie.
zapytaj się jeszcze Kochajj'a na jakim jeździ ciśnieniu na swoich oponkach i to we Wrocku ;)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 26-03-2007, 09:51   

No to i niech Kochaj teraz sobie pojedzie sprawdzić alusy :)
Uwierz - jeździłem na 2.1bar na 17", i po 2tygodniach 240PLN poszło na prostowanie...
Dopiero to zobaczyłem, jak miałem cholerne drgania przy prędkości >90. Okazało się że wszystkie felgi krzywe... Jedna ekstremalnie. 2 tygodnie wcześniej wszystkie były wyważane i były tip-top.

Im niższy profil, tym powinno być wyższe ciśnienie (i mniejszy komfort niestety).
Zresztą nawet na nominalnym profilu 185/60/15" mitsubishi zaleca 2.7bara jeśli będzie się jeździło z większymi prędkościami.

Więc z mojego doświadczenia - jak ktoś ceni swój portfel, niech dowali z 0.3 bara do niskoprofilowych.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Tomas79
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 10:24   

A ja mam 2,8 przód i 2,7 tył na 215/45/17, auto zachowuje sie idealnie. Przy ciśnieniu 2,1 opona za bardzo sie ugina a na ostrym zakręcie (nawrocie) czuć ze ja "zabiera".

Po przebiegu 10 000 w lancerku na oponach 195/40/15'' i ciśnieniu 2,8 bara zuzycie opony było równomierne, nie wskazywało na nadciśnienie.

Zreszta podam przykład roweru: do opony górala ładujemy ok 2,5 bara a do kolarzówki 11 bar :)

Pozdro!
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-03-2007, 16:31   

zgadza siem z przedmówcą :D 3bary były juz w nich jak je kupiłem. felgi są prawie jak nwe i chcem żeby tak pozostało.Taniej wydać kilka złoty na gumy o zawieszenia niż na prostowanie felg lub ich wymiane. Autko prowadzi sie jak po torach, a felga trzyma sie zdala od asfaltu
 
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 17:02   

roch_27 napisał/a:
Z przodu 2,2 ~2.3 tył 2,0~2,1

Dokładnie tak jak mowisz.
Instrukcja dokladnie podaje ,ze przy kole 215/45 R17 cisnienie powinno byc odpowiednio:
przód - 2,2
tył - 2,0
Daletgo jestem w szoku jak czytam o cisnieniu powyzej 2,5 a nawet 3,0
swiadczy to chyba o tym ,ze prawnie nikt nie posiada instrukcji obslugi to tegoż modelu.
Wiem ,ze to niski profil itd. ale zbyt wysokie cisnienie nic dobrego nie wróży tak jak i zbyt niskie.Oczywiscie nie mowimy tu o obciązeniu auta bo jak wiadomo przy mocno zladowanym aucie nalezy je odpowiednio zwiekszyc i tez mowi o tym instrukcja.

pozdr.
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-03-2007, 18:23   

bokciu napisał/a:

Instrukcja dokladnie podaje ,ze przy kole 215/45 R17 cisnienie powinno byc odpowiednio:
przód - 2,2
tył - 2,0


Nie wiem kolego gdzie to przeczytałeś. Owszem, jeżeli chodzi o felgi 15" i opone 60-65 to jak najbardziej się z Tobą co do tyczh 2-2,2 atmos. zgdodze, ale uwież mi, jak kupiłem swoje kółka, równiż się zdziwiłem, że są tak napompowane i żeby się przekonać spóściłem powietrze z opon do 2,2 atm. - z opony zrobił sie flak,a felga prawie dotykała ziemi, więc wątpie czy długo zachowałaby swoje właściwości i felga i opona. Teoria teorią, ale w praktyce wolę troszeczke ostrożniej do wszytskiego podejść.
Pozdr :arrow:
 
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 18:54   

frost83 napisał/a:
Nie wiem kolego gdzie to przeczytałeś

No przeciez napisałem gdzie.W instrukcji obsługi samochodu Mitsubishi Galant EA.
I nie chodzi tu o felge 15" tylko 17" i o rozmiar 215/45 R17.
Chyba bede musial zrobic skan tej strony.....
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 26-03-2007, 20:56   

xor napisał/a:
Uwierz - jeździłem na 2.1bar na 17", i po 2tygodniach 240PLN poszło na prostowanie...


Xor, a ja wczesniej wyczytalem ze jeździłeś na 1.3-1,7 bara i pokrzywiłeś....

A serio, to SE ma w standardzie alusy 17" na profile 40, i wg naklejki na słupku jest 2.1-2.3 bodajże a tył 2.1-2.2.
A jeżdząć na takim profilu to nie ma bata zawsze po sezonie są do prostowania
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 26-03-2007, 21:30   

xor napisał/a:
No to i niech Kochaj teraz sobie pojedzie sprawdzić alusy :)
Uwierz - jeździłem na 2.1bar na 17", i po 2tygodniach 240PLN poszło na prostowanie...
Dopiero to zobaczyłem, jak miałem cholerne drgania przy prędkości >90. Okazało się że wszystkie felgi krzywe... Jedna ekstremalnie. 2 tygodnie wcześniej wszystkie były wyważane i były tip-top.

Im niższy profil, tym powinno być wyższe ciśnienie (i mniejszy komfort niestety).
Zresztą nawet na nominalnym profilu 185/60/15" mitsubishi zaleca 2.7bara jeśli będzie się jeździło z większymi prędkościami.

Więc z mojego doświadczenia - jak ktoś ceni swój portfel, niech dowali z 0.3 bara do niskoprofilowych.


Kochaj sobie sprawdził alusy tydzien temu zakłądając nowe letnie oponki... i odziwo fele proste... cisnienie 2,2 i 2,0... dodam ze jezdziłem na alusach 17" całą zime (oponki zimowe)(profil 225/45/17 zima jak i lato)
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-03-2007, 21:37   

W moim galancie na naklejce nawet nie ma mowy o 17".Musiałbym sprawdzić w książce
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.