 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 22:42 |
Ciśnienie w 215/45/17? |
Autor |
Wiadomość |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-02-2007, 13:26 Ciśnienie w 215/45/17?
|
|
|
jak w temacie bo juz zgłupiałem , w jednym warsztacie nabili mi 2,8 , pojechałem do drugiego bo mi coś nie pasowało ze stabilnością podczas szybszej jazdy, to mnie koleś zflugał ze za duzo nadymałem i zjechał poniżej 2,5.
Więc a końcu ile powinno być?
Wszelkie odp mile widziane.
yaro |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
Han Solo [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2007, 08:35
|
|
|
Ja sobie napompowałem 2,3 na przód a w warsztacie wyszło że wskaźnik kompresora na stacji paliw przekłamał o 0,7 ... W sumie 3,0 Do niskiego profilu niby więcej trzeba żeby nie dobijało 2,5 to chyba jakiś kompromis zimowy. Wiem że tak nie piszą w instrukcji ale ja zawsze daję sobie ciut więcej. Przyczepność nie jest tak sparaliżowana a auto ładniej się toczy na luzie(małe opory) Na lato 205/55,15" i dam ciśnienie 2,3-przód 2,1-tył |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 25-03-2007, 22:31
|
|
|
Hello. Ja mam koła 205/40/17 a w nich ciśnienie 3,0 i jestem bardzo zadowolony. Autko trzyma sie jak trzeba, a na amortyzacjii przy tym profilu opony to różnicy juz nie czuć. |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 26-03-2007, 09:11
|
|
|
Z przodu 2,2 ~2.3 tył 2,0~2,1
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-03-2007, 09:20
|
|
|
Oj, Roch, i tu się mylisz Tyle ma być na profilu 60/15", na 45/17" nawet powyżej 2.5 powinno być, inaczej pokrzywione alusy murowane. Jak będę zakładał to właduję sobie 2.6, z tyłu 0.2 mniej.
Ale z 3barami to już panowie IMO przeginacie. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 26-03-2007, 09:23
|
|
|
xor napisał/a: | Oj, Roch, i tu się mylisz Tyle ma być na profilu 60/15", na 45/17" nawet powyżej 2.5 powinno być, inaczej pokrzywione alusy murowane. Jak będę zakładał to właduję sobie 2.6, z tyłu 0.2 mniej.
Ale z 3barami to już panowie IMO przeginacie. | zapytaj się jeszcze Kochajj'a na jakim jeździ ciśnieniu na swoich oponkach i to we Wrocku
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-03-2007, 09:51
|
|
|
No to i niech Kochaj teraz sobie pojedzie sprawdzić alusy
Uwierz - jeździłem na 2.1bar na 17", i po 2tygodniach 240PLN poszło na prostowanie...
Dopiero to zobaczyłem, jak miałem cholerne drgania przy prędkości >90. Okazało się że wszystkie felgi krzywe... Jedna ekstremalnie. 2 tygodnie wcześniej wszystkie były wyważane i były tip-top.
Im niższy profil, tym powinno być wyższe ciśnienie (i mniejszy komfort niestety).
Zresztą nawet na nominalnym profilu 185/60/15" mitsubishi zaleca 2.7bara jeśli będzie się jeździło z większymi prędkościami.
Więc z mojego doświadczenia - jak ktoś ceni swój portfel, niech dowali z 0.3 bara do niskoprofilowych. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
Tomas79 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 10:24
|
|
|
A ja mam 2,8 przód i 2,7 tył na 215/45/17, auto zachowuje sie idealnie. Przy ciśnieniu 2,1 opona za bardzo sie ugina a na ostrym zakręcie (nawrocie) czuć ze ja "zabiera".
Po przebiegu 10 000 w lancerku na oponach 195/40/15'' i ciśnieniu 2,8 bara zuzycie opony było równomierne, nie wskazywało na nadciśnienie.
Zreszta podam przykład roweru: do opony górala ładujemy ok 2,5 bara a do kolarzówki 11 bar
Pozdro! |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-03-2007, 16:31
|
|
|
zgadza siem z przedmówcą 3bary były juz w nich jak je kupiłem. felgi są prawie jak nwe i chcem żeby tak pozostało.Taniej wydać kilka złoty na gumy o zawieszenia niż na prostowanie felg lub ich wymiane. Autko prowadzi sie jak po torach, a felga trzyma sie zdala od asfaltu |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 17:02
|
|
|
roch_27 napisał/a: | Z przodu 2,2 ~2.3 tył 2,0~2,1 |
Dokładnie tak jak mowisz.
Instrukcja dokladnie podaje ,ze przy kole 215/45 R17 cisnienie powinno byc odpowiednio:
przód - 2,2
tył - 2,0
Daletgo jestem w szoku jak czytam o cisnieniu powyzej 2,5 a nawet 3,0
swiadczy to chyba o tym ,ze prawnie nikt nie posiada instrukcji obslugi to tegoż modelu.
Wiem ,ze to niski profil itd. ale zbyt wysokie cisnienie nic dobrego nie wróży tak jak i zbyt niskie.Oczywiscie nie mowimy tu o obciązeniu auta bo jak wiadomo przy mocno zladowanym aucie nalezy je odpowiednio zwiekszyc i tez mowi o tym instrukcja.
pozdr. |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-03-2007, 18:23
|
|
|
bokciu napisał/a: |
Instrukcja dokladnie podaje ,ze przy kole 215/45 R17 cisnienie powinno byc odpowiednio:
przód - 2,2
tył - 2,0 |
Nie wiem kolego gdzie to przeczytałeś. Owszem, jeżeli chodzi o felgi 15" i opone 60-65 to jak najbardziej się z Tobą co do tyczh 2-2,2 atmos. zgdodze, ale uwież mi, jak kupiłem swoje kółka, równiż się zdziwiłem, że są tak napompowane i żeby się przekonać spóściłem powietrze z opon do 2,2 atm. - z opony zrobił sie flak,a felga prawie dotykała ziemi, więc wątpie czy długo zachowałaby swoje właściwości i felga i opona. Teoria teorią, ale w praktyce wolę troszeczke ostrożniej do wszytskiego podejść.
Pozdr |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 18:54
|
|
|
frost83 napisał/a: | Nie wiem kolego gdzie to przeczytałeś |
No przeciez napisałem gdzie.W instrukcji obsługi samochodu Mitsubishi Galant EA.
I nie chodzi tu o felge 15" tylko 17" i o rozmiar 215/45 R17.
Chyba bede musial zrobic skan tej strony..... |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 26-03-2007, 20:56
|
|
|
xor napisał/a: | Uwierz - jeździłem na 2.1bar na 17", i po 2tygodniach 240PLN poszło na prostowanie... |
Xor, a ja wczesniej wyczytalem ze jeździłeś na 1.3-1,7 bara i pokrzywiłeś....
A serio, to SE ma w standardzie alusy 17" na profile 40, i wg naklejki na słupku jest 2.1-2.3 bodajże a tył 2.1-2.2.
A jeżdząć na takim profilu to nie ma bata zawsze po sezonie są do prostowania |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 26-03-2007, 21:30
|
|
|
xor napisał/a: | No to i niech Kochaj teraz sobie pojedzie sprawdzić alusy
Uwierz - jeździłem na 2.1bar na 17", i po 2tygodniach 240PLN poszło na prostowanie...
Dopiero to zobaczyłem, jak miałem cholerne drgania przy prędkości >90. Okazało się że wszystkie felgi krzywe... Jedna ekstremalnie. 2 tygodnie wcześniej wszystkie były wyważane i były tip-top.
Im niższy profil, tym powinno być wyższe ciśnienie (i mniejszy komfort niestety).
Zresztą nawet na nominalnym profilu 185/60/15" mitsubishi zaleca 2.7bara jeśli będzie się jeździło z większymi prędkościami.
Więc z mojego doświadczenia - jak ktoś ceni swój portfel, niech dowali z 0.3 bara do niskoprofilowych. |
Kochaj sobie sprawdził alusy tydzien temu zakłądając nowe letnie oponki... i odziwo fele proste... cisnienie 2,2 i 2,0... dodam ze jezdziłem na alusach 17" całą zime (oponki zimowe)(profil 225/45/17 zima jak i lato) |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-03-2007, 21:37
|
|
|
W moim galancie na naklejce nawet nie ma mowy o 17".Musiałbym sprawdzić w książce |
|
|
|
 |
|
|