Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Bezpieczny demontaż przednich siedzeń
Autor Wiadomość
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-04-2010, 22:11   [Cari 1.8 GDI] Bezpieczny demontaż przednich siedzeń

Witam serdecznie,

Chciałbym zabrać się za porządne wyczyszczenie wykładziny w Carismie. Przy okazji wygłuszę trochę podłogę. W związku z tym zabiegiem nastąpić musi m.in. demontaż przednich foteli. Przednie fotele maja poduszki i system SRS czuwa, pod spodem oprócz ogrzewania są podpięte poduszki (wtyczka). Jak najbezpieczniej zdemontować fotele ?

Pozdrawiam,
Michał
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-04-2010, 22:22   

Wystarczy odpiac akumulator, przed rozkrecanim i odpinaniem, a po zakonczonym skladaniu podpiac aku i przeprowadzic nauke ECU
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 06-04-2010, 11:43   

robertdg, ma racje najpierw odłańczamy akumulator a później już bieżemy się za rozkęcanie foteki ja 4 dni temu w swojej cari rozkręcałem fotele i bez problemu wszystko przebiegło.
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-04-2010, 11:58   

a ja dopowiem, że aku lepiej odłączyć na jakieś 30 min przed zabiegiem i po podłączeniu go też nie podpinać odrazu poduszek.
 
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-04-2010, 20:01   

Saqu napisał/a:
a ja dopowiem, że aku lepiej odłączyć na jakieś 30 min przed zabiegiem i po podłączeniu go też nie podpinać odrazu poduszek.


Nie bardzo rozumiem... czyli wtyczki poduszek podłączyć, gdy akumulator jest podpięty pod całą instalację elektryczną auta ?

Wyczytałem tylko, że dobrze aby najpierw odłączyć akumulator, odczekać 30 min i wtedy brać się za wszelką robotę.

Poprawcie mnie jeśli mylę się.

Pozdrawiam.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-04-2010, 20:03   

MichuGdy, wystarczy że dostosujesz się do tego co napisałem i co napisał kolega adaśko, wyrażnie napisaliśmy ze trzeba wpierw odpiąc akumulator zanim cokolwiek zaczniesz robic
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 06-04-2010, 20:27   

ja w swojej cari po założeniu foteli spowrotem odrazu podłączyłem poduszki do foteli i dopiero później połączyłem akumulator a nie tak jak napisał Saqu,
 
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 07-04-2010, 18:17   

Koledzy najpierw odpinamy aku, potem odczekać np. 30 min. odpinamy wtyczki od poduch, robimy co mamy zrobić, składamy do kupy wszystko, podpinamy wtyczki od poduch, podpinamy aku. Wszystko w tej kolejności, inaczej może być "zonk". Przerabiałem to przy wymianie kierownicy i wszystko poszło OK.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 11-06-2015, 22:43   

Ładna pogoda, jakiś diabeł mnie podkusił i wziąłem się za demontaż przednich siedzeń w celu wyprania tapicerki.
Cztery śruby na fotel, ciężko było jedynie z odkręceniem śruby przy wpięciu pasów bezpieczeństwa.
Z racji słabego dostępu i pewnie niedokręcania tej śruby od X lat.

Odkręciłem, wyprałem, ale z powrotem nie udało się wkręcić.
Fotel kierowcy na dwóch przednich nakładkach się trzyma (brakuje dwóch śrub), pasażera na dwóch przednich i tylnej od drzwi.
Śruby przy odkręcaniu się wyrobiły i nie da rady ich wkręcić na żaden sposób z powrotem.
Przeszkadza w tym wszystkim obudowa od ręcznego.

Szacun dla Was bo nie widziałem żeby ktoś narzekał, na partactwo które zrobiła firma Mitsu.

Plastik uszkodziłem, w sumie to go wyłamię bo przeszkadza łepkowi śruby:


Dostęp po chhh fest:


A to wyrobione śrubki (gorzej jak wyrobiły się otwory w podłodze, w sumie wszystko możliwe):


Gdzie dostanę takie śrubki?
No i miał ktoś taki problem jak ja, czy ja jeden taki...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21023
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-06-2015, 07:27   

Chyba kiepską nasadkę miałeś, że wyrobiłeś łby, u mnie w MSS też mocno były dokręcone.
Co do tylnych śrub przy tunelu to najlepiej odkręcić tunel i go trochę przesunąć wtedy masz lepszy dostęp :wink: .
Śruby najszybciej dostaniesz w ASO ale można popróbować w jakimś sklepie metalowym.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 17-06-2015, 22:22   

Ostatnio demontowałem u siebie siedzenia z przodu i z tyłu i faktycznie te przednie są mocno przykręcone ale odpowiedni klucz nasadowy + CX80 (odpowiednik WD40) i poszło bez problemów. Co od śrub od środka auta to tak jak pisał Bizi78 należy wymontować tunel środkowy (klucz nasadowy 10 + śrubokręt krzyżak) i nie ma problemu z dostępem.
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.