[Cari 1.8 GDI] Bezpieczny demontaż przednich siedzeń |
Autor |
Wiadomość |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-04-2010, 22:11 [Cari 1.8 GDI] Bezpieczny demontaż przednich siedzeń
|
|
|
Witam serdecznie,
Chciałbym zabrać się za porządne wyczyszczenie wykładziny w Carismie. Przy okazji wygłuszę trochę podłogę. W związku z tym zabiegiem nastąpić musi m.in. demontaż przednich foteli. Przednie fotele maja poduszki i system SRS czuwa, pod spodem oprócz ogrzewania są podpięte poduszki (wtyczka). Jak najbezpieczniej zdemontować fotele ?
Pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-04-2010, 22:22
|
|
|
Wystarczy odpiac akumulator, przed rozkrecanim i odpinaniem, a po zakonczonym skladaniu podpiac aku i przeprowadzic nauke ECU |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 06-04-2010, 11:43
|
|
|
robertdg, ma racje najpierw odłańczamy akumulator a później już bieżemy się za rozkęcanie foteki ja 4 dni temu w swojej cari rozkręcałem fotele i bez problemu wszystko przebiegło. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-04-2010, 11:58
|
|
|
a ja dopowiem, że aku lepiej odłączyć na jakieś 30 min przed zabiegiem i po podłączeniu go też nie podpinać odrazu poduszek. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-04-2010, 20:01
|
|
|
Saqu napisał/a: | a ja dopowiem, że aku lepiej odłączyć na jakieś 30 min przed zabiegiem i po podłączeniu go też nie podpinać odrazu poduszek. |
Nie bardzo rozumiem... czyli wtyczki poduszek podłączyć, gdy akumulator jest podpięty pod całą instalację elektryczną auta ?
Wyczytałem tylko, że dobrze aby najpierw odłączyć akumulator, odczekać 30 min i wtedy brać się za wszelką robotę.
Poprawcie mnie jeśli mylę się.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-04-2010, 20:03
|
|
|
MichuGdy, wystarczy że dostosujesz się do tego co napisałem i co napisał kolega adaśko, wyrażnie napisaliśmy ze trzeba wpierw odpiąc akumulator zanim cokolwiek zaczniesz robic |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 06-04-2010, 20:27
|
|
|
ja w swojej cari po założeniu foteli spowrotem odrazu podłączyłem poduszki do foteli i dopiero później połączyłem akumulator a nie tak jak napisał Saqu, |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 07-04-2010, 18:17
|
|
|
Koledzy najpierw odpinamy aku, potem odczekać np. 30 min. odpinamy wtyczki od poduch, robimy co mamy zrobić, składamy do kupy wszystko, podpinamy wtyczki od poduch, podpinamy aku. Wszystko w tej kolejności, inaczej może być "zonk". Przerabiałem to przy wymianie kierownicy i wszystko poszło OK. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
thefirm
Forumowicz
Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011 Posty: 140 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 11-06-2015, 22:43
|
|
|
Ładna pogoda, jakiś diabeł mnie podkusił i wziąłem się za demontaż przednich siedzeń w celu wyprania tapicerki.
Cztery śruby na fotel, ciężko było jedynie z odkręceniem śruby przy wpięciu pasów bezpieczeństwa.
Z racji słabego dostępu i pewnie niedokręcania tej śruby od X lat.
Odkręciłem, wyprałem, ale z powrotem nie udało się wkręcić.
Fotel kierowcy na dwóch przednich nakładkach się trzyma (brakuje dwóch śrub), pasażera na dwóch przednich i tylnej od drzwi.
Śruby przy odkręcaniu się wyrobiły i nie da rady ich wkręcić na żaden sposób z powrotem.
Przeszkadza w tym wszystkim obudowa od ręcznego.
Szacun dla Was bo nie widziałem żeby ktoś narzekał, na partactwo które zrobiła firma Mitsu.
Plastik uszkodziłem, w sumie to go wyłamię bo przeszkadza łepkowi śruby:
Dostęp po chhh fest:
A to wyrobione śrubki (gorzej jak wyrobiły się otwory w podłodze, w sumie wszystko możliwe):
Gdzie dostanę takie śrubki?
No i miał ktoś taki problem jak ja, czy ja jeden taki... |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21026 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-06-2015, 07:27
|
|
|
Chyba kiepską nasadkę miałeś, że wyrobiłeś łby, u mnie w MSS też mocno były dokręcone.
Co do tylnych śrub przy tunelu to najlepiej odkręcić tunel i go trochę przesunąć wtedy masz lepszy dostęp .
Śruby najszybciej dostaniesz w ASO ale można popróbować w jakimś sklepie metalowym. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
FredPL
Forumowicz
Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 211 Skąd: Przemyśl / Rzeszów
|
Wysłany: 17-06-2015, 22:22
|
|
|
Ostatnio demontowałem u siebie siedzenia z przodu i z tyłu i faktycznie te przednie są mocno przykręcone ale odpowiedni klucz nasadowy + CX80 (odpowiednik WD40) i poszło bez problemów. Co od śrub od środka auta to tak jak pisał Bizi78 należy wymontować tunel środkowy (klucz nasadowy 10 + śrubokręt krzyżak) i nie ma problemu z dostępem. |
_________________ Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM |
|
|
|
 |
|