Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
[I 2.0T] wibracje przy hamowaniu silnikiem
Autor Wiadomość
jagro 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 24-05-2015, 19:40   [I 2.0T] wibracje przy hamowaniu silnikiem

Miesiąc temu wymieniłem sprzęgło,po wymianie podczas hamowania silnikiem cała kabina dość mocno wibruje.Dzieje się tak gdy obroty zejdą do ok.2100 i tak do ok 1800 obr. gdy w tym czasie wcisnę sprzęgło to wibracje zanikają a gdy dosłownie na milimetr dodam gazu to też zanikają a jak puszczę gaz to po sekundzie znowu i tak na każdym biegu oprócz jedynki i dwójki gdzie wibracje są prawie nieodczuwalne.Może ktoś miał podobne objawy niekoniecznie po wymianie sprzęgła.
Ostatnio zmieniony przez jagro 24-06-2015, 00:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bleki28 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 26
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 25-05-2015, 16:16   

Przed wymianą musiało ci się ślizgać sprzęgło i dlatego nie było to tak odczuwalne.Poduszka od skrzyni biegów ewentualnie luz w skrzyni.
 
 
jagro 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 13-06-2015, 09:09   

Poduszki sprawdzone, są ok.Wychodzi na to że wibracje pojawiają się gdy koła napędzają silnik który pracuje bez paliwa a gdy dodam trochę gazu to moment z kół i silnika się równoważy i wibracje znikają.Gdy wcisnę sprzęgło też znikają no i wychodzi na to że to chyba jednak połączenie silnik, reszta układu napędowego czyli sprzęgło.Ale co może być nie tak ze sprzęgłem, źle zamontowane,niewyważone,wada fabryczna.
Macie może jakieś pomysły,sugestie.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-06-2015, 16:11   

Mam podobny problem na biegu jałowym, jak włącza się klima to obroty skaczą nieco powyżej jałowych, jak później klima się wyłącza to powoli spadają i trafiają w takie kiedy silnik i buda drży. Jak spadną jeszcze niżej to znowu nic się nie telepie.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 15-06-2015, 17:21   

Normalka - przy tradycyjnych, gumowych poduszkach zawieszenia silnika trudno jest wytłumić drgania w całym zakresie obrotów - to znany problem konstruktorów. Częściowo rozwiązano go stosując poduszko-amortyzatory olejowe. Najbardziej skuteczne okazały się dopiero poduszko-amortyzatory olejowe o sztywności regulowanej elektronicznie.
_________________
Nie karmić trolli.
Ostatnio zmieniony przez Georg 15-06-2015, 17:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2015, 17:25   

Zdejmując skrzynię odpinałeś wał napędowy.
Dwa pytania:
- podpory wału dobrze dokręcone?
- na pewno przykręciłeś wał w tej samej pozycji?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-06-2015, 19:39   

Georg napisał/a:
Normalka - przy tradycyjnych, gumowych poduszkach zawieszenia silnika trudno jest wytłumić drgania w całym zakresie obrotów - to znany problem konstruktorów.
Tak, ale co innego delikatne wibracje na kierownicy, a co innego telepanie buda podobne to tego przy duszeniu silnika do 500obr/min.

Hubeeert napisał/a:
- podpory wału dobrze dokręcone?
Czy to by miało znaczenie w którą stronę się "skręca" wał?

Hubeeert napisał/a:
- na pewno przykręciłeś wał w tej samej pozycji?
Tak z ciekawości, czy wał napędowy jest wyważany razem z zębatką w przekładni? Bo sam napewno tak, mój ma przyspawane takie płytki stalowe ok 2x5cm
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-06-2015, 20:18   

Próbuję wykluczyć pewne możliwości.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
jagro 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 24-06-2015, 00:05   

Co do wału to raczej odpada bo wciskając sprzęgło wibracje zanikają ale wał w tym czasie się chyba obraca,zresztą wibracje się pojawiają w określonym przedziale obrotów na 3, 4 i 5 a co za tym idzie prędkości obrotowe wału na każdym biegu przy tych samych obrotach silnika będą inne.Co do ślizgania sprzęgła i tego że przez to mogłem nie odczuwać wibracji.Nigdy przed tym zanim zaczęło się ślizgać sprzęgło i już w trakcie ślizgania się nie było żadnych wibracji.Wibracji nie ma podczas przyspieszania i jak już pisałem zanikają gdy wcisnę tylko trochę gaz ale na tyle mało że samochód ani nie przyspiesza ale też nie hamuje,ale jak tylko puszczę gaz to jest sekunda ciszy między puszczeniem gazu a pojawieniem się wibracji i właśnie ta sekunda mnie zastanawia.Bo jeśli puszczam gaz to od razu czuć że samochód zaczyna hamować ale wibracje pojawiają się dopiero po sekundzie a nie jednocześnie.A może to wydech tak się wzbudza,w końcu przy wymianie sprzęgła rozkręcali też wydech i może to tutaj szukać przyczyny bo już nic innego nie przychodzi mi do głowy.
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 24-06-2015, 20:43   

Czy wał przykręcili tak jak był.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 25-06-2015, 00:24   

Tak mi przyszło do głowy, może po puszczeniu gazu silnik zaczyna się dusić? W turbo chyba za to odpowiada silniczek od przepustnicy.
 
 
jagro 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 11
Skąd: podlaskie
Wysłany: 25-06-2015, 20:15   

Tylko że hamując silnikiem nie dostaje on paliwa całkowicie(tzw.cut off),dopiero jak zejdzie z obrotów poniżej ustalonej granicy(chyba jakieś 1200 obr/min)to dopiero komputer dawkuje tyle paliwa jak na wolnych obrotach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.