Przesunięty przez: akbi 13-06-2007, 14:46 |
[CS9W 2.0] Lancer który ząbkuje.... |
Autor |
Wiadomość |
Koyot [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2007, 10:28 [CS9W 2.0] Lancer który ząbkuje....
|
|
|
Witam wszystkich bardzo serdecznie.Jestem nowy na tym forum.To mój pierwszy post.
Posiadam Lancera 2,0 Sport Kombi.2003r.Wszystko z Miskiem jest Ok poza jedną rzeczą.Opony tylnie(195/50/16) ulegaja tzw."zabkowaniu" od wewnetrznej strony opony.Z przodu też sie tak dzieje ale w mniejszym stopniu.Auto ma 2,5 roku i przejechane 70 tyś km.Przez ten czas zniszczyłem już komplet opon letnich i te zimowe,które mam obecnie też już są do wyrzucenia.Autko jest na gwarancji ale serwis ogranicza się do regulacji zbieżnosci i unikania tematu.Kiedyś miałem podobny problem z Carisma.Ale ona miała 300 tys.km. przebiegu i duże luzy na zawieszeniu. Tutaj niby wszystko z zawieszeniem jest ok a opony tnie i to ostro.Proszę o pomoc bo nie zarobie na wymianę opon.Może pomozecie mi też jak postapić z ASO aby do tego podeszli powaznie i zrobili coś z tym tematem Bo masakra.
PS.
Co do opon to są a właściwie były symetryczne japońskie,orginalne fabryczne marki YOKOHAMA.Serwis odbijając piłkę też wskazał na opony.Wezwałem więc przedstawiciela firmy YOKOHAMA a on po dokonaniu oględzin wydał opinię na piśmie,że to nie jest wina oponTo nie może być wina opon bo zimówki mam akurat asymetryvczne Continentala i dzieje się to samo tylko w mniejszym stopniu bo są węższe i mają wyższy profil.(185/60/15).Nic z zawieszeniem nie robiłem wszystko jest orginal .Jak już wspomniałem auto jest do października na gwarancji.Proszę o opinię innych użytkowników Lancerów czy u Was nie dzieje się podobnie ?
Pozdrawiam
Koyot |
Ostatnio zmieniony przez akbi 13-06-2007, 13:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 29-03-2007, 10:43
|
|
|
Ja bym chyba pojechal do innego warsztatu i niech wydadza opinie co do zbieznosci i katow.
Jezeli bedzie zla to na pismie o wtedy do ASO i wojna... |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2007, 10:53
|
|
|
Przydała by się opinia rzeczoznawcy. Kiedyś byli tacy w pzmotach może warto się rozejrzeć. |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2007, 22:31
|
|
|
Przejedz się do salonu, zobacz na jakich oponach wyjeżdzają teraz lancery i kup takie same |
|
|
|
 |
misiek1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2007, 19:12
|
|
|
Ponoc sa opony dedykowane do zawieszen wielowahaczowych.Te "zwykłe" podobno w zestawieniu z zawieszeniem wielowahaczowym zabkuja.Kumpel to przerabial w Alfie |
|
|
|
 |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-06-2007, 08:38
|
|
|
Focus ma to samo.
Topic 1
Topic 2 |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
piciu_p [Usunięty]
|
|
|
|
 |
hiper2 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2007, 21:44
|
|
|
Miałem ten sam problem i w serwisie wymienili mi prawie całe zawieszenie było wytłuczone .Ale mi sie jeszcze udało zrobili mi to na gwarancji 3 dni przed jej zakończeniem |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-09-2007, 10:18
|
|
|
Miałem ten sam problem.
Pracownik firmy oponioarskiej powiedział mi, że to jest normalne w zawieszeniach wielowachaczowych. Do takich samochodów (czyli np. tak jak moj galant) najlepsze są opony niesymertyczne o zamkniętym profilu bocznym. Z jednej strony zawieszenie wielowachaczowe poprawia stabilność jazdy, a drugiej strony niszczy opony. Tak już jest. Nie jest to natomiast spowodowane (wyłącznie) przez zepsute zawieszenie. Ząbkowanie natomiast sie zwiększa, jeśli mamy obniżone zawieszenie, i kąt nachylenia kół do jezdni jest większy niż dopuszczalny ( u mnie np. nie ma regulacji tego kąta w tylnym zawieszeniu). |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
|