Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] GLX po zakupie - pierwsze wymiany, pierwsze kroki
Autor Wiadomość
MDzierża 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 06-07-2015, 13:59   [CJ1A 1.3] GLX po zakupie - pierwsze wymiany, pierwsze kroki

Witajcie. Doczytywałem już trochę informacji, ale chciałbym zasięgnąć języka. Jeśli zamieszczał w złym miejscu, proszę o przeniesienie, mea culpa. Do rzeczy...

Niedawno kupiłem Miśka ('99), swojego pierwszego i wcześniej do czynienia z Japończykami nie miałem. Chcę załatwić kilka podstawowych spraw z nim, wszelkie regulacje, wymiany itd. Byłem dzisiaj w lokalnym serwisie (nie pan Wiesiek, tylko dość spory serwis), za wymianę kompletnego rozrządu, pompy wody, wymiana filtrów, płynów, regulacja luzu zaworowego i potrzebne uszczelki z robocizną chcą około 1150zł. Pasek proponował bodaj firmy INA (doczytywałem, że podobno lepiej Gates/Mitsuboshi, więc chciałbym skonfrontować). I podobno części dobrej klasy, a nie tanie zamienniki. Co o tym sądzicie? Szukać dalej? Nadmienię, że niestety nie mogę mieć pewności do wymian poprzedniego właściciela, więc muszę robić komplet, a któryś pasek już piszczy na samym początku pracy na zimnym silniku (kilka sekund, po ustaniu pisku obroty odrobinę się podnoszą w górę)

Jeśli będą pojawiać się nowe kwestie to będę zamieszczał je tutaj, może też komuś się przyda. Wybaczcie również, jeśli był podobny temat, forum jest dość obszerne, a mój czas dość płytki. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i wyrozumiałość.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 06-07-2015, 19:16   

MDzierża, czytaj Forum, przedzwoń do sklepów zorientuj się w cenach.

Podjedź sobie na stację diagnostyczną na ścieżkę, żeby diagnosta podpowiedział Ci co masz zepsute/uszkodzone.

Średnio za robociznę rozrządu liczą 300zł.
Części - zależy od tego co chcesz zakładać.

Co zrobić więcej, to już wróżenie z fusów... Możesz się zamknąć w 1000, a możesz popłynąć bez limitu - w starym aucie można wymieniać wszystko :mrgreen:
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 06-07-2015, 19:35   

Wszystko zależy od tego jakie te płyny olej jakie filtry ile doliczy za robociznę , trzeba to rozpisać i się zastanowić .

Mam ten sam silnik czyli 1.3 12V

Rozrząd :
pasek continental -50zł
Napinacz paska GMB - 130zł
robocizna 150zł
(z tym że robione 4 lata temu)
czytałem że na którymś wałku jest uszczelniacz -zimering i warto wymienić ale
mechanik powiedział że sucho było i nie wymieniał .

Pompa wody nie jest połączona z rozrządem - jest z drugiej strony więc jak jest w porządku to nie warto jej wymieniać , jak zacznie ciec to bez ingerowania w rozrząd wymienisz .

Jeśli nie wiesz jaki masz olej to 10W40 , gorszych się nie leje do tego silnika .
Znanej firmy tylko oprócz castrola kupowanego w Polsce .
Filtr oleju np. Union Japan , Mann . czyli 100olej +20filtr+30 wymiana

Ustawienie luzu zaworów ok 50 zł i 40zł uszczelka pod klawiaturę .

Filtr paliwa (pod maską ) ok. 40 zł , wymiana przynajmniej tyle samo bo jest trochę roboty
powietrza ok. 25zł (blue print niezłe i tanie).
Płyn hamulcowy , coś markowego 0,5l 20 zł , wymiana 50zł
Pasek alternatora pewnie piszczy (5PK865) continental ,gates - 40-50zł
płyn chłodniczy używam Prestone ok 40 zł , wymiana np. 30 zł

Teraz trzeba to podliczyć :)
_________________

 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-07-2015, 19:48   

krzysieg napisał/a:
Teraz trzeba to podliczyć

Wyszło 865 zł :P O ile oczywiście się nie pomyliłem :P
Z drugiej strony, jeśli silnik jest w dobrym stanie, to nie lałbym żadnych półsyntetyków, tylko zrobił płukankę, i zalał silnik jakimś pełnym syntetykiem (nie hydrokrakiem) - ale to podwyższa koszt do ok. 190 zł za olej, np. Liqui Moly 5W40
http://sklep.lucart.pl/li...-5l-p-1239.html
+ 24 zł za płukankę
http://sklep.lucart.pl/li...2640-p-363.html

Ale ogólnie za całą tą robotę cena jest raczej do przyjęcia.
Aha...co do pompy wody - ja tam bym ją jednak profilaktycznie wymienił, bo nie wiadomo, ile lat/przebiegu ma stara pompa. Dodatkowo, skoro płyn chłodniczy będzie wymieniony, to może warto by było zastosować oczyszczacz :
http://sklep.lucart.pl/li...2699-p-369.html
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
MDzierża 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 06-07-2015, 21:10   

krzysieg, o pompie wody czytałem, że tak można, ale jak kolega apg2312 wspomniał, nie wiadomo ile miała najechane wcześniej. Olej jaki był stosowany to 10W40, bo o to dopytywałem jeszcze poprzedniego właściciela żeby dolać do czasu wymiany. Dzięki za podliczenie, z tym serwisem się wstrzymam w takim razie, bo podjadę jeszcze skonsultować sprawę ze znajomym, może uda się wypatrzeć co nieco i z tą robocizną nie szaleć aż tak, a gość ponoć ma smykałkę. Wiem na czym stoję, jak będą pojawiać się dodatkowe kwestie to będę tu uderzał, więc proszę nie zamykać na razie :wink:
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-07-2015, 21:37   

MDzierża napisał/a:
Olej jaki był stosowany to 10W40, bo o to dopytywałem jeszcze poprzedniego właściciela żeby dolać do czasu wymiany.

To nic w sumie nie oznacza, bo to tylko klasyfikacja lepkościowa oleju wg SAE.
http://www.adwa.pl/index....pkociowa-wg-sae
A w tej klasie może to być zarówno olej mineralny, półsyntetyczny jak i syntetyczny - chociaż w Polsce przyjęło się jakoś (nie wiadomo w sumie dlaczego), że 10W40 to półsyntetyk.
Na temat oleju takie małe kompedium masz tu :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313
temat o Galancie, ale oleje są takie same do wszystkich aut :)

W każdym razie wszystkie oleje są ze sobą całkowicie mieszalne, i w sytuacji awaryjnej można dolać jakikolwiek olej - chociaż oczywiście dobrze mieć zapas swojego oleju na ewentualne dolewki.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.