Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaryjność OIII
Autor Wiadomość
r.barcinski 
Forumowicz


Auto: OIII 2.2M Instyle Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Płock
Wysłany: 15-06-2015, 15:05   

8 miesięcy - 8000km - krzywe przednie tarcze hamulcowe :(
nie obyło się bez przetoczenia - na szczęście nieduży kosz 8)
ciekawe na ile starczy :?:
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-06-2015, 02:44   

r.barcinski napisał/a:
8 miesięcy - 8000km - krzywe przednie tarcze hamulcowe
sprawdż wizualnie stan tylnych tarcz - także od wewnątrz. Lubią się trochę zacinać i wtedy nie biorą równo, a przód jest wówczas bardziej obciążony. ASO niby to sprawdza, ale czasami bardzo mało widzi - tak było u mnie. Powierzchnia tylnych też powinna być równo ścierana z obydwu stron. Ja miałem bardzo nierównomierne zużycie od wewnątrz. Ew. podjedź do jakiegoś mechanika niech Ci dokładnie rozbierze, wyczyści oraz przesmaruje zaciski tyłu oraz przodu.
Oczywiście mogłeś trafić na trochę gorsze jakościowo tarcze i dlatego Ci zwichrowało. Outkowe są podatne niestety :(
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
r.barcinski 
Forumowicz


Auto: OIII 2.2M Instyle Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Płock
Wysłany: 16-06-2015, 08:17   

dzięki 8)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-06-2015, 21:21   

rezon opera swoje opinie na OII i jednym serwisie. ;) Warto o tym pamiętać.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-06-2015, 21:51   

Dla ścisłości - ASO Mitsubishi w Lublinie zmieniało mi klocki z tyłu raczej nie czyszcząc ich przy 60kkm, ASO Mitsubishi w Lublinie robiło przegląd przy 80kkm i wymieniało zwichrowane tarcze i klocki z przodu, ASO Mitsubishi w Tarnowie robiło przegląd przy 100kkm i wymieniało zwichrowane tarcze i zużyte trochę klocki z przodu, ASO Mitsubishi w Tarnowie przy 120kkm ponownie wymieniało tarcze i klocki z przodu. Przy 140kkm robiłem przegląd po za siecią ASO Mitsubishi - jak mi pokazano stan tarcz tylnych od wewnątrz to było jasne dlaczego tak często leci przód. Właściciel warsztatu już w czasie jazdy próbnej stwierdził, że coś jest nie tak z tylnymi hamulcami. ASO o którym piszesz to Rzeszów, dwa inne delikatnie pisząc nie wykazało się starannością przy przeglądach. Z tego co się orientuję konstrukcja hamulców nie uległa zmianie, więc przy takim podejściu ASO to mogą się zacinać - chyba, że wprowadzono mnie w błąd i ma hamulce na miarę Superba - pierwszy raz klocki z przodu wymieniłem przy 90kkm, tarcze mam na drugie tyle :lol: czyli doświadczeń mam "trochę" więcej niż jedno ASO. Dodatkowo przy 40kkm byłem w Grafixie przy okazji kontraktu w Białymstoku. Tylko 20kkm robiłem w Rzeszowie i wystarczy...
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2015, 10:04   

Tak z nudów i zarazem z ciekawości stojąc na parkingu cyknąłem fotki tarcz dwóch Outków....i tak:

OIII-przód


OIII-tył



OII-przód


OII-tył



Gołym okiem widać różnicę w średnicach tarcz na korzyść OIII może tu leży problem przedwczesnych zmian w OII choć uważam że w OIII mogły by być jeszcze większe,ale moim zdaniem bez tragedii....
_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-07-2015, 21:43   

zdjęcia przy różnych felgach to nie wszystko. Wg znalezionych w necie tarcz Outlander II przód średnica 294mm Outlander III ma zdecydowanie większe - 294mm ;) Tył O2 - 302mm, O3 tak samo większe jak przód czyli 302mm ;)
Fun napisał/a:
Gołym okiem widać różnicę w średnicach tarcz na korzyść OIII
może warto czasami uzbroić oko w dane techniczne. Tarcze dobierane na http://www.czesciauto24.pl/

[ Dodano: 18-07-2015, 21:48 ]
Fun napisał/a:
może tu leży problem przedwczesnych zmian w OII
leży moim zdaniem w trzech głównych przyczynach - 1. konstrukcja wymagająca uwagi i rzetelności przeglądów, 2. Zbyt mała średnica i powierzchnia robocza w stosunku do masy, 3. Brak rzetelności ASO przy przeglądach - w szczególności pozycja "sprawdzenie hamulców tył"
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2015, 19:02   

Wzór felgi różny, ale rozmiar ten sam, opony 225/55/18....byc moze OII na tym zdjeciu ma tarcze nie ori i ma mniejsze....naprawde oko jest czułe. ...dane ktore podajesz nie podlegaja dyskusji, ale te na fotkach roznia sie i tył i przód co nie zmiena faktu ze dzis widzialem skode fabie i z przodu miala duzo wieksze tarcze niz OIII i tez oko moze to ocenic mimo innego rozmiaru felg.
_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-07-2015, 10:08   

Dyskusja robi się filozoficzna (przedstawienie rzeczy to nie to samo co dana rzecz... :) )
Oczywiście że tarcze na zdjęciu w obydwu samochodach są oryginalne - kto wymieniałby w zwykłym samochodzie układ hamulcowy i to jeszcze na gorszy?
A co do jakości układu hamulcowego w Outku i innych podobnych SUVach - są robione na komponentach (tzw. płyta podłogowa) samochodów kompaktowych, które są jakby nieco lżejsze, stąd są nieco niedowymiarowane.

Tutaj przypomniał mi się mechanik w warsztacie Mitsubishi, gdzie na moje głośne skargi że wymiana tarcz co 80 tys. to chyba za często, stwierdził że "przecież w Audi A7 też tarcze szybko się zużywają" :mrgreen:

bonito
_________________
Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty)
 
 
wojtkow 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: okolice Wielenia
Wysłany: 22-07-2015, 11:58   

Co 80k? Ja w E60 wymieniałem tarcze co 30k, bo fabrycznie są zbyt małe do tak ciężkiego i skłaniającego do "energicznej" jazdy samochodu.
Więc na 80k nie ma co narzekać.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 22-07-2015, 18:59   

ja wymieniałem w Outku po 60kkm, a później co 20kkm ;) teraz klocki wymieniłem dopiero po 90kkm, a S2 to jeszcze bardziej "skłaniający do energicznej jazdy i cięższy samochód" ;) Tarcze pół biedy, ale klocki wymieniane max co 40kkm to nie był powód do zachwytu w Outku.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
masacre 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 13
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-10-2016, 17:30   

Cześć, odgrzeję temat. Przebieg 27t i uślizguje mi się sprzęgło na wyższych biegach i dynamicznym dodawaniu gazu. Diesel manual. Jutro jazda z mechanikiem z ASO.
Do tej pory bezawaryjne 10 miesięcy jazdy od nowości.
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 23-10-2016, 18:36   

Po 45 K wymiana klocków z przodu.
 
 
_tm_ 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-10-2016, 09:36   

Grimm napisał/a:
Po 45 K wymiana klocków z przodu.


Ja klocki z przodu musiałem wymienić po 35 tys. km.
_________________
Mitsubishi Outlander III Intense+ 2.0 MIVEC CVT 4WD
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-10-2016, 11:54   

W tej chwili 26kkm i nie zauważyłem, żeby coś się działo ze sprzęgłem.

Przy 19kkm (pierwszy przegląd) klocki wyglądały jak nowe :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.