Awaryjność OIII |
Autor |
Wiadomość |
r.barcinski
Forumowicz

Auto: OIII 2.2M Instyle Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2015 Posty: 40 Skąd: Płock
|
Wysłany: 15-06-2015, 15:05
|
|
|
8 miesięcy - 8000km - krzywe przednie tarcze hamulcowe
nie obyło się bez przetoczenia - na szczęście nieduży kosz
ciekawe na ile starczy |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 16-06-2015, 02:44
|
|
|
r.barcinski napisał/a: | 8 miesięcy - 8000km - krzywe przednie tarcze hamulcowe | sprawdż wizualnie stan tylnych tarcz - także od wewnątrz. Lubią się trochę zacinać i wtedy nie biorą równo, a przód jest wówczas bardziej obciążony. ASO niby to sprawdza, ale czasami bardzo mało widzi - tak było u mnie. Powierzchnia tylnych też powinna być równo ścierana z obydwu stron. Ja miałem bardzo nierównomierne zużycie od wewnątrz. Ew. podjedź do jakiegoś mechanika niech Ci dokładnie rozbierze, wyczyści oraz przesmaruje zaciski tyłu oraz przodu.
Oczywiście mogłeś trafić na trochę gorsze jakościowo tarcze i dlatego Ci zwichrowało. Outkowe są podatne niestety |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
r.barcinski
Forumowicz

Auto: OIII 2.2M Instyle Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2015 Posty: 40 Skąd: Płock
|
Wysłany: 16-06-2015, 08:17
|
|
|
dzięki |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-06-2015, 21:21
|
|
|
rezon opera swoje opinie na OII i jednym serwisie. Warto o tym pamiętać. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-06-2015, 21:51
|
|
|
Dla ścisłości - ASO Mitsubishi w Lublinie zmieniało mi klocki z tyłu raczej nie czyszcząc ich przy 60kkm, ASO Mitsubishi w Lublinie robiło przegląd przy 80kkm i wymieniało zwichrowane tarcze i klocki z przodu, ASO Mitsubishi w Tarnowie robiło przegląd przy 100kkm i wymieniało zwichrowane tarcze i zużyte trochę klocki z przodu, ASO Mitsubishi w Tarnowie przy 120kkm ponownie wymieniało tarcze i klocki z przodu. Przy 140kkm robiłem przegląd po za siecią ASO Mitsubishi - jak mi pokazano stan tarcz tylnych od wewnątrz to było jasne dlaczego tak często leci przód. Właściciel warsztatu już w czasie jazdy próbnej stwierdził, że coś jest nie tak z tylnymi hamulcami. ASO o którym piszesz to Rzeszów, dwa inne delikatnie pisząc nie wykazało się starannością przy przeglądach. Z tego co się orientuję konstrukcja hamulców nie uległa zmianie, więc przy takim podejściu ASO to mogą się zacinać - chyba, że wprowadzono mnie w błąd i ma hamulce na miarę Superba - pierwszy raz klocki z przodu wymieniłem przy 90kkm, tarcze mam na drugie tyle czyli doświadczeń mam "trochę" więcej niż jedno ASO. Dodatkowo przy 40kkm byłem w Grafixie przy okazji kontraktu w Białymstoku. Tylko 20kkm robiłem w Rzeszowie i wystarczy... |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Fun
Forumowicz Skimaniak

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2015, 10:04
|
|
|
Tak z nudów i zarazem z ciekawości stojąc na parkingu cyknąłem fotki tarcz dwóch Outków....i tak:
OIII-przód
OIII-tył
OII-przód
OII-tył
Gołym okiem widać różnicę w średnicach tarcz na korzyść OIII może tu leży problem przedwczesnych zmian w OII choć uważam że w OIII mogły by być jeszcze większe,ale moim zdaniem bez tragedii.... |
_________________ Mój OIII
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-07-2015, 21:43
|
|
|
zdjęcia przy różnych felgach to nie wszystko. Wg znalezionych w necie tarcz Outlander II przód średnica 294mm Outlander III ma zdecydowanie większe - 294mm Tył O2 - 302mm, O3 tak samo większe jak przód czyli 302mm Fun napisał/a: | Gołym okiem widać różnicę w średnicach tarcz na korzyść OIII | może warto czasami uzbroić oko w dane techniczne. Tarcze dobierane na http://www.czesciauto24.pl/
[ Dodano: 18-07-2015, 21:48 ]
Fun napisał/a: | może tu leży problem przedwczesnych zmian w OII | leży moim zdaniem w trzech głównych przyczynach - 1. konstrukcja wymagająca uwagi i rzetelności przeglądów, 2. Zbyt mała średnica i powierzchnia robocza w stosunku do masy, 3. Brak rzetelności ASO przy przeglądach - w szczególności pozycja "sprawdzenie hamulców tył" |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Fun
Forumowicz Skimaniak

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2015, 19:02
|
|
|
Wzór felgi różny, ale rozmiar ten sam, opony 225/55/18....byc moze OII na tym zdjeciu ma tarcze nie ori i ma mniejsze....naprawde oko jest czułe. ...dane ktore podajesz nie podlegaja dyskusji, ale te na fotkach roznia sie i tył i przód co nie zmiena faktu ze dzis widzialem skode fabie i z przodu miala duzo wieksze tarcze niz OIII i tez oko moze to ocenic mimo innego rozmiaru felg. |
_________________ Mój OIII
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874 |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-07-2015, 10:08
|
|
|
Dyskusja robi się filozoficzna (przedstawienie rzeczy to nie to samo co dana rzecz... )
Oczywiście że tarcze na zdjęciu w obydwu samochodach są oryginalne - kto wymieniałby w zwykłym samochodzie układ hamulcowy i to jeszcze na gorszy?
A co do jakości układu hamulcowego w Outku i innych podobnych SUVach - są robione na komponentach (tzw. płyta podłogowa) samochodów kompaktowych, które są jakby nieco lżejsze, stąd są nieco niedowymiarowane.
Tutaj przypomniał mi się mechanik w warsztacie Mitsubishi, gdzie na moje głośne skargi że wymiana tarcz co 80 tys. to chyba za często, stwierdził że "przecież w Audi A7 też tarcze szybko się zużywają"
bonito |
_________________ Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty) |
|
|
|
 |
wojtkow
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015 Posty: 19 Skąd: okolice Wielenia
|
Wysłany: 22-07-2015, 11:58
|
|
|
Co 80k? Ja w E60 wymieniałem tarcze co 30k, bo fabrycznie są zbyt małe do tak ciężkiego i skłaniającego do "energicznej" jazdy samochodu.
Więc na 80k nie ma co narzekać. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 22-07-2015, 18:59
|
|
|
ja wymieniałem w Outku po 60kkm, a później co 20kkm teraz klocki wymieniłem dopiero po 90kkm, a S2 to jeszcze bardziej "skłaniający do energicznej jazdy i cięższy samochód" Tarcze pół biedy, ale klocki wymieniane max co 40kkm to nie był powód do zachwytu w Outku. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
masacre
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 13 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-10-2016, 17:30
|
|
|
Cześć, odgrzeję temat. Przebieg 27t i uślizguje mi się sprzęgło na wyższych biegach i dynamicznym dodawaniu gazu. Diesel manual. Jutro jazda z mechanikiem z ASO.
Do tej pory bezawaryjne 10 miesięcy jazdy od nowości. |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 23-10-2016, 18:36
|
|
|
Po 45 K wymiana klocków z przodu. |
|
|
|
 |
_tm_
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.0 CVT 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Cze 2014 Posty: 147 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-10-2016, 09:36
|
|
|
Grimm napisał/a: | Po 45 K wymiana klocków z przodu. |
Ja klocki z przodu musiałem wymienić po 35 tys. km. |
_________________ Mitsubishi Outlander III Intense+ 2.0 MIVEC CVT 4WD |
|
|
|
 |
rajan
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-10-2016, 11:54
|
|
|
W tej chwili 26kkm i nie zauważyłem, żeby coś się działo ze sprzęgłem.
Przy 19kkm (pierwszy przegląd) klocki wyglądały jak nowe |
|
|
|
 |
|