Przesunięty przez: Gene 28-01-2009, 11:33 |
TURBINA [spadajacy waz] |
Autor |
Wiadomość |
kaammyyk
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 67 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-05-2014, 14:48
|
|
|
Przepraszam z pytanie laika z tematu mechaniki W którym miejscu jest ten spadający wąż turbo ?
Można sie do niego samemu dostać i np dokrecić lub wsadzić z powrotem aby gdzieś samemu dojechać a nie wzywać lawetę ?
Przeczytałem cały wątek i w sumie nie wiem jak zapobiec ponownemu spadnięciu / nowy waż , inna opaska , ta sama opaska plus klej czy co? /
Dzięki i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Tux
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 43 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-05-2014, 10:34
|
|
|
Mnie spadł 2x w ciągu tygodnia bo ASO za pierwszym razem założyło ten sam wąż i standardową opaskę (w sumie auto ma wbitą akcję serwisową na wymianę właśnie tej opaski więc teraz powinni już dawać te właściwe, ale cóż, ASO... musiałem do nich jechać bo takie miałem assistance wtedy). Za drugim razem ponoć założyli właściwą opaskę bo auto jeździło na niej dłużej niż tydzień. Wąż stary. Potem spadło trzeci raz, na szczęście w Krakowie, więc zaciągnąłem czarnego już do właściwego mechanika, który wymienił i wąż i opaskę. Auto jeździ do dziś czyli znacznie dłużej niż po zabiegach 'kosmetycznych' w ASO.
W trasie spadło 2x i pomimo usługi 'naprawa na miejscu' żaden laweciarz nie chciał podjąć się włożenia węża na poboczu. Nie wiem, czy to tak trudno dostępne miejsce, czy laweciarz więcej kasy dostaje za odholowanie niż za naprawę na miejscu. Nie wiem. Przy wymianie węża auto było na podnośniku i zdejmowali osłonę, żeby się tam dostać. Nie wiem, czy da się to zrobić samemu na zwykłym podnośniku na poboczu. |
_________________ Michał |
|
|
|
 |
kaammyyk
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 67 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-05-2014, 16:06
|
|
|
Czy nie wiesz może jakie oznaczenie, nazwę ma taki wąż aby wiedzieć o co pytać / szukać / w sklepach ? |
|
|
|
 |
Tux
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 43 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-05-2014, 10:26
|
|
|
kaammyyk napisał/a: | Czy nie wiesz może jakie oznaczenie, nazwę ma taki wąż aby wiedzieć o co pytać / szukać / w sklepach ? |
Nie wiem, zlecam take zakupy mechanikowi. |
_________________ Michał |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 29-05-2014, 07:43
|
|
|
kaammyyk napisał/a: | Można sie do niego samemu dostać i np dokrecić lub wsadzić z powrotem aby gdzieś samemu dojechać a nie wzywać lawetę ?
Przeczytałem cały wątek i w sumie nie wiem jak zapobiec ponownemu spadnięciu / nowy waż , inna opaska , ta sama opaska plus klej czy co? / |
Można się do niego dostać samemu i założyć ponownie. Daj ostygnąć silnikowi i załóż.
Przede wszystkim zmienić ori opaski druciane na porządne opaski dokręcane zanim spadnie. Może spaść każda od turbiny do przepustnicy - grube węże gumowe. Nieprzypadkowo w zakresie przeglądów jest sprawdzić wężę . Aby zlokalizować turbinę i węże wystarczy prześledzić od filtra powietrza do przepustnicy jak idą. Niestety znajomemu po spadnięciu węża zawaliło olejem z odmy cały silnik i zaczęły się kolejno inne problemy z przepustnicą, EGR. Pocieszające jest to, że chociaż nie należy - to da się jechać bez węża turbiny. Mamy wtedy wolnossącego diesla |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kaammyyk
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 67 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-05-2014, 17:33
|
|
|
Ok , lecz jako laik zapytam w którym miejscu jest turbina i wyjście węża z niej.
Jak stoję przodem przed otwartą maska . |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 29-05-2014, 18:47
|
|
|
o ile dobrze pamiętam to w Outku z lewej na dole za silnikiem - ostatni raz widziałem ponad 1,5 roku temu Filtr masz z prawej i od niego idzie gruba rura na dół do turbiny. z turba do chłodnicy, z chłodnicy do przepustnicy - cały czas takie ok. 5 cm średnicy |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
jacorek2
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER II 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 24-08-2014, 11:33
|
|
|
Ja też miałem problem z wężem. Po regeneracji turbiny spadał i w końcu go wymieniłem. Wąż jest gumowy i jest zwulkanizowany w metalowym pierścieniem który wciska się do turbiny. To często spotykany problem. Mój rozwulkanizował się po 6 latach tak więc znośnie. Minusem jest to, że jest dostępny tylko jako oryginał w ASO - koszt 630 PLN. Wymiana trwa 15 minut:-) I po problemie! Nie kombinujcie z dodatkowymi opaskami, pierścieniami, itd. to nic nie da. Trzeba go wymienić na nowy. |
_________________ JACEK |
|
|
|
 |
toppk
Forumowicz
Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 95 Skąd: RW
|
Wysłany: 19-09-2014, 21:08
|
|
|
Ja mam natomiast takie pytanie, czy przez dolną kratkę widać u was srebrne zaciski, zaciśnięte po lewej i prawej stronie, na jakiś przewodach o średnicy około 6cm.? Czy tylko tak u mnie jest? Bo jak auto stoi pod słońce, to te opaski odbijają światło i dają odbłysk.
Silnik 2.0 DID |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-09-2014, 10:00
|
|
|
Opaski są zaciśnięte na wężach do intercoolera (u mnie też są), lepiej ich nie zdejmować mimo że błyszczą
bonito |
|
|
|
 |
and
Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander 2.0 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 95 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-05-2015, 19:28
|
|
|
jacorek2 napisał/a: | Minusem jest to, że jest dostępny tylko jako oryginał w ASO - koszt 630 PLN |
U mnie wczoraj okazało się,że nie spadł tylko pękł.Faktycznie dostępny tylko w ASO, ale cena spadła i obecnie 505 PLN z VAT + 5 % rabat czyli niecałe pięćset.Ponoć są jakieś zamienniki robione a manufakturach ale chyba byłby to ryzykowny zakup.Tyle,że niestety dopiero w środę dotrze z Holandii. |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 28-07-2015, 17:36
|
|
|
witam czy ktos wymieniał opaskę lub króciec na tym felernym spadającym przewodzie. jeżeli tak to proszę o zdjęcia na maila. bo ja juz wszystkiego próbowałem nawet kleju "super glue" i mocna opaskę(propozycja serwisu) i tak przewód spadł i to w najgorszym momencie droga na wakacje. ja bym chętnie założył nowy króciec tylko jaki proszę o rady! |
|
|
|
 |
visitor
Forumowicz
Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 65 Skąd: Ząbkowice śląskie
|
Wysłany: 28-07-2015, 23:25
|
|
|
Może mnie nie "zjedziecie" ale w takich sprawach gdy nawet super glue nie pomaga. Przewierciłbym sie na wylot i dałłbym śrubę fi6 lub fi8 na całą szerokość czyli śruba długa 5cm.
Skręciłbym z duzymi podkładkami i mam spokój do"śmierci" . Jak dotąd wszyscy sie skarżą a nikt nie wstawi fotki jak wygląda całość i gdzie jest problem. Jest wiele sposobów ale trudno pomóc gdy sie czegoś nie widzi. |
_________________ Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 29-07-2015, 07:46
|
|
|
wstawienie czegokolwiek zaburza przepływ powietrza i może źle się odbić na spalaniu, dynamice, itp. Ja miałem zwykłe opaski na śrubę i nie spadł mi ani razu |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-07-2015, 08:59
|
|
|
Ja w podobnej sytuacji założyłem z powrotem oryginalną opaskę, dodałem jeszcze jedną (grubszą i mocniejszą) - wygląda śmiesznie, ale działa do dzisiaj.
bonito |
_________________ Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty) |
|
|
|
 |
|