Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
Odpalanie po nocy oraz widoczna utrata mocy OT1
Autor Wiadomość
jopawpl 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: 3city
Wysłany: 10-09-2015, 21:34   Odpalanie po nocy oraz widoczna utrata mocy OT1

Witam Koledzy

Mam dwa problemy:
1. Po nocce żeby odpalić Miska muszę trochę pokręcić pokrecić rozrusznikiem. Po jakiś 5 sek auto odpala. Następna podejście jest bez zarzutu w sumie po 1 sek autko działa. Na początku myslałem że to wina Gazu wiec przed odstawieniem Miśka do spania przed zgaszeniem zawsze przełączałem na PB i dojeżdżałem pod domek na benzynce. Niestety problem nadal istniał chociaż mam wrażenie że gdy autko wyłaczone bylo na LPG z rana odpalanie trwało nieco dlużej.

Jakieś pomysły. Gazownik twierdzi że to wina reduktora....

2. Zauważyłem ostatnio lekki ubytek mocy , autko nie zbiera się tak żwawo. Najbardziej jest to widoczne na 5 biegu przy dość dużych predkościach. Ostatnio specjalnie wybrałem się na autobane w celach testowych i po wrzuceniu 5 tki jakoś 180 km/h auto ma zero kopa. Normalnie mogłem ponad 200km/h w dość krótkim czasie natomiast teraz jak napotkam jakieś małe wzniesienie obrotomierz stoi w miejscu. Ewidentnie coś jest nie tak...
Może ktoś juz miał takie przypadki. Nie mam żadnego checka ani nie słyszę żeby Turbo huczało ...

Dzięki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam Pawel
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 11-09-2015, 14:44   

Moje auto (2.0 bez turbo) nigdy nie przyśpieszało ładnie powyżej 150km/h, a osiągnięcie Vmax to był duży wysiłek i wymagał długiego rozpędzania. Nawet przy wersji turbo 180km/h wydaje się na tyle blisko Vmax, żeby samochód miał szanse ładnie przyśpieszać, wydaje mi się że jesteś przeczulony na tym punkcie.
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 11-09-2015, 19:47   

jopawpl napisał/a:
Może ktoś juz miał takie przypadk

Ja miałem, jedna rzecz pomogła ale nie wiem na jak długo a mianowicie nowa mapa w kompie i +50 HP i bez problemu i równo do zamknięcia budzika Ci autko poleci :P
Ale tak na serio to może mieć związek np. z zapieczonymi pierścieniami na tłokach...
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-09-2015, 19:47   

Jak auto rano odpalasz na benzynie ,to co ma do tego reduktor gazu?
Na gazie i benzynie kiepsko przyśpiesza, czy tylko na jednym z nich
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 12-09-2015, 16:17   

staszq2 napisał/a:
Ale tak na serio to może mieć związek np. z zapieczonymi pierścieniami na tłokach...
Jak mogą się zapiec pierścienie na tłokach? Pierścień ma ruch w dwóch kierunkach. Wzdłuż tłoka, jakby tam się zapiekło to byłby sajgon w cylindrach aż nawet do urwania tłoka. W poprzek tłoka, ruch minimalny i do tego blokowany kołkami, coby koniec pierścienia nie trawił w kolektor.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 12-09-2015, 17:36   

elektryk napisał/a:
do tego blokowany kołkami, coby koniec pierścienia nie trawił w kolektor.
to ciekawe,... a ja zawsze myślałem, że te kołeczki to aby nie ustawiały się wszystkie szczeliny pierścieni w jednej linii, a tu proszę - nowa teoria - żeby koniec pierścienia nie trafił w kolektor :lol:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 12-09-2015, 19:06   

rezon napisał/a:
elektryk napisał/a:
do tego blokowany kołkami, coby koniec pierścienia nie trawił w kolektor.
to ciekawe,... a ja zawsze myślałem, że te kołeczki to aby nie ustawiały się wszystkie szczeliny pierścieni w jednej linii, a tu proszę - nowa teoria - żeby koniec pierścienia nie trafił w kolektor :lol:
Mea culpa, w dwusuwie by trafił w kolektor, ale w czterosuwie też są okna do smarowania.
 
 
irek23rz 
Nowy Forumowicz
irek23rz

Auto: outlander 1 turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: rzeszów
Wysłany: 12-09-2015, 20:47   

Kolego tez tak mialem sprawdz wtryski gazu jak mi jeden lał i sie nie domykal to kompresja uciekala przez niego przy zapalaniu i tez dzialy sie takie cyrki od czasu do czasu zapalal sie tez czek .Po wymianie wtryskow na nowe komplet bo i tak mialy jakies 70 tys jak reka odjal i problem juz nie wystepuje ,czek tez sie nie zapala .
 
 
Sadziprz77 
Nowy Forumowicz
Sadziprz

Auto: Outlander I, 2,0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: łódzkie
Wysłany: 13-09-2015, 19:54   

Mam podobny problem i zastanawiam się od czego zacząć naprawę, wygląda to tak jakby po nocy paliwo się cofnęło, myślę o wymianie filtra paliwa, a może to pompka bo jak zrobię z jeden obrót silnikiem to za drugim razem odpali na "tyk", jednak nie odczuwam utraty mocy, chociaż ostatnio nie przekraczałem 200. Napisz koniecznie jak się uporasz.
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-09-2015, 22:30   

no dobra a czy macie moze panowie do tego takie problem ze na wolnych obrotach lekko drga silnik, jak by miał chwilowe przerwy?

ja z 3 miesiące szukałęm szukałem co jest z tym odpalaniem, co sie okazało?
rozrząd był przestawiony, wydechowy wałek był walniety o 3 ząbki.
proponuje sprawdzić rozrząd.

lub wersja bardziej optymistyczna... uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 13-09-2015, 23:10   

qba1983 napisał/a:
no dobra a czy macie moze panowie do tego takie problem ze na wolnych obrotach lekko drga silnik, jak by miał chwilowe przerwy?
A jaka była u Ciebie ostateczna diagnoza tego problemu?

qba1983 napisał/a:
lub wersja bardziej optymistyczna... uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu.
A czym się charakteryzuje uszkodzenie tego czujnika? Pytam od strony czujnika, bo niby ECU wykrywa brak impulsów. Skoro lampa się nie świeci to ECU dostaje jakieś sensowne impulsy, więc co jest nie tak, zanikanie impulsów, jakieś wydłużone impulsy?
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-09-2015, 13:20   

diagnoza taka jak napisałem, przestawiony rozrząd.
po ustawieniu wszystko działa jak trzeba.
co do czujnika, czytałem w necie ze czasem mimo uszkodzonego czujnika może nie wyskoczyć błąd.
a logiczne jest ze skoro wałek wydechowy był przestawiony(a czujnik jest do niego podpięty) to mogły występować problemy z odpalaniem

jeszcze co do czujnika, wiem od elektryka z serwisu mitsu ze czujnik wałka jeśli jest uszkodzony najczęściej wydłuża czas potrzebny do odpalenia auta rozrusznikiem, czujnik położenia wału jesli sie uszkodzi, podobno nie ma opcji aby odpalić.
 
 
jopawpl 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: 3city
Wysłany: 25-09-2015, 14:30   

Hej
Odpalanie naprawione- tak jak kolega pisał jeden wtrysk gazu puszczał
Pozostaje problem mocy i niestety nie zgodze się z kolega odnosnie max predkosci i przyspieszenia. 220km/h (GPS) to żadne wyzwanie dla OT1.
Umowiłem się na hamownie i byc moze zmianę mapy.
Dam znać jak coś znajdą ....
Dzięki wszystkim
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.