Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria wspom. ruszania pod górę i stukanie przy hamowaniu
Autor Wiadomość
pebero 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Paź 2015
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2015, 14:36   Awaria wspom. ruszania pod górę i stukanie przy hamowaniu

Cześć,
w związku z tym, że mój ASX jest wyposażony w system wspomagania ruszania pod górę chciałabym żeby ten system działał, mimo że i bez niego też sobie poradzę. Ale, być może coś robię nie tak. Z instrukcji obsługi wynika, że nic specjalnego nie trzeba robić żeby się załączył. Jadę pod górę, hamuję hamulcem nożnym, wrzucam pierwszy bieg, puszczam hamulec.. no i się stacza, choć nie powinien. Hamulec wciskam na chwilę maksymalnie, do oporu - tak mi polecano przy odbiorze samochodu. W dniu odbioru system działał. Oprócz tego, jak już pisałam w innym wątku podczas hamowania przy niskich prędkościach zaczęłam słyszeć jeden pojedynczy stuk. Czy te problemy mogą być powiązane? Coś jest generalnie nie tak z hamulcami? Oczywiście pojadę z tym do ASO, ale być może ktoś się już z czymś takim spotkał i podpowie o co chodzi, żeby mi się łatwiej rozmawiało z mechanikami.
Dziękuję
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-10-2015, 14:40   

Najprościej było by zweryfikować tylne zaciski hamulcowe. Rozebrać (co nie jest problemem bo to jedna śrubka i zacisk schodzi) i nasmarować. Ewentualnie sprawdzić na stacji diagnostycznej siłę hamowania tylnej osi.
 
 
pebero 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Paź 2015
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2015, 14:54   

Dzięki za odpowiedź. Sama tego nie zweryfikuję, ale być może jeżeli wspomnę o tych tylnych zaciskach hamulcowych to będą ze mną inaczej rozmawiać.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2015, 16:35   

Górka też musi być odpowiednio strona. U mnie żona miała problemy, nie załączało jej się, ja - bez problemów.

Dojeżdżamy na górkę, zatrzymujemy auto, powinno być czuć "zaczepienie" po odpuszczeniu hamulca (czyli stoimy na luzie i auto się nie stacza), wrzucamy sobie bieg (bez hamulca cały czas) i ruszamy pod górę.

Może problemem jest "wrzucam pierwszy bieg, puszczam hamulec" gdzie kolejność może musi być odwrotna. System ma trzymać auto pod górkę bez hamulca i bez biegu.
 
 
pebero 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Paź 2015
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2015, 17:42   

Być może w tym rzecz. Tak nie próbowałam. Dziękuję.
 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-10-2015, 17:54   

Nachylenie górki powinno być odpowiednie, nie pod każdą górkę działa :lol:
 
 
Maciek111 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 102
Skąd: Sanok
Wysłany: 02-10-2015, 21:04   

Pedał hamulca musi być naciśnięty odpowiednio mocno.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-10-2015, 21:52   

jan1994 napisał/a:
Nachylenie górki powinno być odpowiednie, nie pod każdą górkę działa :lol:


Jaja sobie robicie? :shock:
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2015, 22:39   

krzychu napisał/a:
jan1994 napisał/a:
Nachylenie górki powinno być odpowiednie, nie pod każdą górkę działa :lol:


Jaja sobie robicie? :shock:

Oczywiście że nie, jak stoisz prawie na płaskim to się nie załączy. Spadek musi być odczuwalny.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-10-2015, 22:40   

No ciekawe, ktoś wie jak to działa w innych markach?
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2015, 22:43   

No trochę głupio by było gdyby przy byle wzniesieniu terenu załączało się za każdym razem. To ma pomagać przy "trudniejszych" wjazdach/wyjazdach a nie załączać się bo kostkę na parkingu krzywo położyli ;)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-10-2015, 22:51   

W moim odczuciu powinien działać bezwzględnie wtedy kiedy auto się stacza, a nie jest włączony wsteczny bieg... I byłem przekonany, że to tak działa szczególnie, że wsteczny ma od zalania dziejów czujnik, a kierunek i prędkość jazdy to od jakiś 15 lat nie jest tajemnicą dla elektroniki za sprawą systemu ABS.

A tak to pewnie działa na zasadzie wykrycia pochyłości przez czujnik przechyłu... Ciekawe czy to ten sam co ma ESP/EBD czy dodatkowy...
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2015, 22:58   

Staczać się może do przodu i do tyłu :) Możesz chcieć się stoczyć - za każdym razem ma blokować koła? Jeżeli auto jest już w ruchu, nawet minimalnym - od momentu włączenia blokady może stoczyć się "za dużo".
Obstawiam właśnie czujnik pochylenia auta.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-10-2015, 08:55   

Wedrowiec napisał/a:
Staczać się może do przodu i do tyłu


Oczywiście myślałem o stoczeniu się do tyłu. A system działa też do przodu?
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2015, 09:34   

Właśnie nie pamiętam. Wszędzie piszą "prevent the vehicle from rolling backwards" natomiast coś mi się po głowie tłucze że i w drugą stronę mi zadziałał ale bardzo możliwe że coś źle pamiętam.

Z drugiej strony jest tu jakaś definicja
https://en.wikipedia.org/wiki/Hill-start_assist
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.