Awaria wspom. ruszania pod górę i stukanie przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
pebero
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Paź 2015 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2015, 14:36 Awaria wspom. ruszania pod górę i stukanie przy hamowaniu
|
|
|
Cześć,
w związku z tym, że mój ASX jest wyposażony w system wspomagania ruszania pod górę chciałabym żeby ten system działał, mimo że i bez niego też sobie poradzę. Ale, być może coś robię nie tak. Z instrukcji obsługi wynika, że nic specjalnego nie trzeba robić żeby się załączył. Jadę pod górę, hamuję hamulcem nożnym, wrzucam pierwszy bieg, puszczam hamulec.. no i się stacza, choć nie powinien. Hamulec wciskam na chwilę maksymalnie, do oporu - tak mi polecano przy odbiorze samochodu. W dniu odbioru system działał. Oprócz tego, jak już pisałam w innym wątku podczas hamowania przy niskich prędkościach zaczęłam słyszeć jeden pojedynczy stuk. Czy te problemy mogą być powiązane? Coś jest generalnie nie tak z hamulcami? Oczywiście pojadę z tym do ASO, ale być może ktoś się już z czymś takim spotkał i podpowie o co chodzi, żeby mi się łatwiej rozmawiało z mechanikami.
Dziękuję |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-10-2015, 14:40
|
|
|
Najprościej było by zweryfikować tylne zaciski hamulcowe. Rozebrać (co nie jest problemem bo to jedna śrubka i zacisk schodzi) i nasmarować. Ewentualnie sprawdzić na stacji diagnostycznej siłę hamowania tylnej osi. |
|
|
|
 |
pebero
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Paź 2015 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2015, 14:54
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Sama tego nie zweryfikuję, ale być może jeżeli wspomnę o tych tylnych zaciskach hamulcowych to będą ze mną inaczej rozmawiać. |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2015, 16:35
|
|
|
Górka też musi być odpowiednio strona. U mnie żona miała problemy, nie załączało jej się, ja - bez problemów.
Dojeżdżamy na górkę, zatrzymujemy auto, powinno być czuć "zaczepienie" po odpuszczeniu hamulca (czyli stoimy na luzie i auto się nie stacza), wrzucamy sobie bieg (bez hamulca cały czas) i ruszamy pod górę.
Może problemem jest "wrzucam pierwszy bieg, puszczam hamulec" gdzie kolejność może musi być odwrotna. System ma trzymać auto pod górkę bez hamulca i bez biegu. |
|
|
|
 |
pebero
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Paź 2015 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2015, 17:42
|
|
|
Być może w tym rzecz. Tak nie próbowałam. Dziękuję. |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-10-2015, 17:54
|
|
|
Nachylenie górki powinno być odpowiednie, nie pod każdą górkę działa |
|
|
|
 |
Maciek111
Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 102 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 02-10-2015, 21:04
|
|
|
Pedał hamulca musi być naciśnięty odpowiednio mocno. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-10-2015, 21:52
|
|
|
jan1994 napisał/a: | Nachylenie górki powinno być odpowiednie, nie pod każdą górkę działa |
Jaja sobie robicie? |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2015, 22:39
|
|
|
krzychu napisał/a: | jan1994 napisał/a: | Nachylenie górki powinno być odpowiednie, nie pod każdą górkę działa |
Jaja sobie robicie? |
Oczywiście że nie, jak stoisz prawie na płaskim to się nie załączy. Spadek musi być odczuwalny. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-10-2015, 22:40
|
|
|
No ciekawe, ktoś wie jak to działa w innych markach? |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2015, 22:43
|
|
|
No trochę głupio by było gdyby przy byle wzniesieniu terenu załączało się za każdym razem. To ma pomagać przy "trudniejszych" wjazdach/wyjazdach a nie załączać się bo kostkę na parkingu krzywo położyli |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-10-2015, 22:51
|
|
|
W moim odczuciu powinien działać bezwzględnie wtedy kiedy auto się stacza, a nie jest włączony wsteczny bieg... I byłem przekonany, że to tak działa szczególnie, że wsteczny ma od zalania dziejów czujnik, a kierunek i prędkość jazdy to od jakiś 15 lat nie jest tajemnicą dla elektroniki za sprawą systemu ABS.
A tak to pewnie działa na zasadzie wykrycia pochyłości przez czujnik przechyłu... Ciekawe czy to ten sam co ma ESP/EBD czy dodatkowy... |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2015, 22:58
|
|
|
Staczać się może do przodu i do tyłu Możesz chcieć się stoczyć - za każdym razem ma blokować koła? Jeżeli auto jest już w ruchu, nawet minimalnym - od momentu włączenia blokady może stoczyć się "za dużo".
Obstawiam właśnie czujnik pochylenia auta. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-10-2015, 08:55
|
|
|
Wedrowiec napisał/a: | Staczać się może do przodu i do tyłu |
Oczywiście myślałem o stoczeniu się do tyłu. A system działa też do przodu? |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-10-2015, 09:34
|
|
|
Właśnie nie pamiętam. Wszędzie piszą "prevent the vehicle from rolling backwards" natomiast coś mi się po głowie tłucze że i w drugą stronę mi zadziałał ale bardzo możliwe że coś źle pamiętam.
Z drugiej strony jest tu jakaś definicja
https://en.wikipedia.org/wiki/Hill-start_assist |
|
|
|
 |
|