Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria wspom. ruszania pod górę i stukanie przy hamowaniu
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-10-2015, 10:14   

Pierwsze co dziwi to:
Cytat:
two seconds after the brake is released


Czyli co jak za szybko puszczę sprzęgło to nie zwolni hamulca z tyłu?

Drugie:
Cytat:
3%


Jak wjedzie się przodem na krawężnik to chyba spokojnie jest 3%... Dziwne to. Myślałem, że to jakoś lepiej działa.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-10-2015, 10:51   

krzychu napisał/a:

Oczywiście myślałem o stoczeniu się do tyłu. A system działa też do przodu?

Tak, system działa w obydwie strony, na wstecznym biegu także.
Działanie łatwo wyczuć (pedał hamulca robi się "sztywny"), przy małych nachyleniach system nie działa.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-10-2015, 11:09   

vavoom napisał/a:
na wstecznym biegu także.


Ale na wstecznym jak się stacza do przodu? Czy ogólnie nie da się stoczyć autem na pochyłości nawet jak się chce?
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-10-2015, 11:14   

krzychu napisał/a:
Ale na wstecznym jak się stacza do przodu? Czy ogólnie nie da się stoczyć autem na pochyłości nawet jak się chce?

Tak, jak się stacza do przodu.
A jeśli "chcesz się stoczyć" ;) , to po odpuszczeniu hamulca należy zaczekać jakieś dwie sekundy.
 
 
pebero 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Paź 2015
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2015, 11:39   

Wędrowiec, faktycznie zadziałało kiedy puściłam hamulec bez wrzuconego biegu. Dziękuję :)
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-10-2015, 16:31   

pebero napisał/a:
faktycznie zadziałało kiedy puściłam hamulec bez wrzuconego biegu.

Sprawdziłem dokładnie - nie jest wymagana żadna sekwencja, system działa w każdej opcji, na każdym biegu, na luzie, w każdej pozycji sprzęgła.
Dla mnie minusem tego systemu jest siła, z jaką "trzyma" auto - na początku silnik za każdym razem gasł, ruszanie wymaga więcej gazu. Testowałem nowe Suzuki Vitara, tam działa to znacznie łagodniej i przyjemniej.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-10-2015, 17:01   

Wyjaśnijmy sobie. Czyli ktoś nie wiem, że ma HSA czy jak to się tam zwie. Podjeżdża pod górę, trzyma hamulce. Luka między samochodem, a tirem, szybko przenosi nogę z hamulce na gaz i bummm auto gaśnie lub wlecze przez 2 sec tylne koła (chyba, że to w ogóle trzyma 4 koła)? Tir taranuje samochód...

Ja bym kiedyś został rozkwaszony bo jakiś HDI ma turbo dziurę. I wiem, że czasem 1 sek to wieczność, a 2 sek to już dwie wieczności... Nie jeździłem z HSA, ale nie sądzę aby mi przypadł do gustu...
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-10-2015, 17:13   

System działa na wszystkie koła.
Nie bardzo rozumiem sytuację, którą opisujesz. Naciśnięcie pedału gazu dezaktywuje HSA, zgaśnięcie samochodu podobnie. Zmiana biegu z jedynki na wsteczny (i odwrotnie) także.
Problem może pojawić się np. stojąc pod górkę za tirem, który zaczyna się staczać - wtedy trzeba szybko na wsteczny, inaczej samochód będzie stał te 2-3 sekundy zanim także zacznie się staczać.
Jak dla mnie system jest ok (poza tym minusem, który opisałem), wymaga jedynie wiedzy, jak go używać.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
pebero 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Paź 2015
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-10-2015, 11:58   

z tym systemem jest chyba faktycznie tak, że załącza się przy odpowiednio nachylonej górce. jak testowałam system przy wyjeździe z garażu, na bardzo dużym wzniesieniu włączył się bez problemu. natomiast jak stałam w korku na górce około 10 stopni nachylenia, to się bujałam bez tego systemu.

tak czy inaczej jak stukało przy hamowaniu tak stuka (już ma 2700 przebiegu, zaczęło stukać około 1300). na początku przyszłego tygodnia jadę to zdiagnozować do ASO.
 
 
booli 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-10-2015, 00:43   

Jesli odpowiedza Ci cos konstruktywnego - daj znac. We wroclawskim ASO powiedzeli, ze "wszystko jest ok" - oczywiscie nawet nie sprawdzili, a na tym forum co druga osoba ma z tym problem, wiec watpie, aby nikt tego nigdzie nie zglaszal.
 
 
tomasz chlipala 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 2010 1.8DiD 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 9
Skąd: małopolska
Wysłany: 22-10-2015, 11:51   

Nie rozumiem w czym macie problem. 1. Podjeżdżam pod górkę 2. Zatrzymuję samochód 3. Delikatnie dociskam pedał hamulca (gdy samochód już stoi w miejscu) czuć że pedał hamulca opada...mogę docisnąć go do tzw.deski, ale wystarczy delikatnie 4. Puszczam pedał hamulca (hamulce zablokowane są na ok. 2 sek.) w tym czasie spokojnie przekładam nogę na pedał gazu i ruszam bez cofnięcia samochodu. JEŻELI PO CAŁKOWITYM ZATRZYMANIU AUTKA NIE UŻYJEMY DODATKOWEJ SIŁY I NIE DOCIŚNIEMY HAMULCA (TAK ŻEBY POCZUĆ JEGO OPADANIE) SYSTEM NIE ZADZIAŁA!!
Należy wziąć pod uwagę fakt, że w samochodzie znajduje się czujnik przechyłu czyli na poziomej drodze system nie powinien blokować kół.
_________________
To moje zabawki:
ASX 1.8 DID-2010
GALANT 2.5v6-1998
Colt CZ3 1.3-2006
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.