Awaria wspom. ruszania pod górę i stukanie przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-10-2015, 10:14
|
|
|
Pierwsze co dziwi to:
Cytat: | two seconds after the brake is released |
Czyli co jak za szybko puszczę sprzęgło to nie zwolni hamulca z tyłu?
Drugie:
Jak wjedzie się przodem na krawężnik to chyba spokojnie jest 3%... Dziwne to. Myślałem, że to jakoś lepiej działa. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-10-2015, 10:51
|
|
|
krzychu napisał/a: |
Oczywiście myślałem o stoczeniu się do tyłu. A system działa też do przodu? |
Tak, system działa w obydwie strony, na wstecznym biegu także.
Działanie łatwo wyczuć (pedał hamulca robi się "sztywny"), przy małych nachyleniach system nie działa. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-10-2015, 11:09
|
|
|
vavoom napisał/a: | na wstecznym biegu także. |
Ale na wstecznym jak się stacza do przodu? Czy ogólnie nie da się stoczyć autem na pochyłości nawet jak się chce? |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-10-2015, 11:14
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ale na wstecznym jak się stacza do przodu? Czy ogólnie nie da się stoczyć autem na pochyłości nawet jak się chce? |
Tak, jak się stacza do przodu.
A jeśli "chcesz się stoczyć" , to po odpuszczeniu hamulca należy zaczekać jakieś dwie sekundy. |
|
|
|
 |
pebero
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Paź 2015 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-10-2015, 11:39
|
|
|
Wędrowiec, faktycznie zadziałało kiedy puściłam hamulec bez wrzuconego biegu. Dziękuję |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-10-2015, 16:31
|
|
|
pebero napisał/a: | faktycznie zadziałało kiedy puściłam hamulec bez wrzuconego biegu. |
Sprawdziłem dokładnie - nie jest wymagana żadna sekwencja, system działa w każdej opcji, na każdym biegu, na luzie, w każdej pozycji sprzęgła.
Dla mnie minusem tego systemu jest siła, z jaką "trzyma" auto - na początku silnik za każdym razem gasł, ruszanie wymaga więcej gazu. Testowałem nowe Suzuki Vitara, tam działa to znacznie łagodniej i przyjemniej. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-10-2015, 17:01
|
|
|
Wyjaśnijmy sobie. Czyli ktoś nie wiem, że ma HSA czy jak to się tam zwie. Podjeżdża pod górę, trzyma hamulce. Luka między samochodem, a tirem, szybko przenosi nogę z hamulce na gaz i bummm auto gaśnie lub wlecze przez 2 sec tylne koła (chyba, że to w ogóle trzyma 4 koła)? Tir taranuje samochód...
Ja bym kiedyś został rozkwaszony bo jakiś HDI ma turbo dziurę. I wiem, że czasem 1 sek to wieczność, a 2 sek to już dwie wieczności... Nie jeździłem z HSA, ale nie sądzę aby mi przypadł do gustu... |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-10-2015, 17:13
|
|
|
System działa na wszystkie koła.
Nie bardzo rozumiem sytuację, którą opisujesz. Naciśnięcie pedału gazu dezaktywuje HSA, zgaśnięcie samochodu podobnie. Zmiana biegu z jedynki na wsteczny (i odwrotnie) także.
Problem może pojawić się np. stojąc pod górkę za tirem, który zaczyna się staczać - wtedy trzeba szybko na wsteczny, inaczej samochód będzie stał te 2-3 sekundy zanim także zacznie się staczać.
Jak dla mnie system jest ok (poza tym minusem, który opisałem), wymaga jedynie wiedzy, jak go używać. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
pebero
Nowy Forumowicz
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 02 Paź 2015 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-10-2015, 11:58
|
|
|
z tym systemem jest chyba faktycznie tak, że załącza się przy odpowiednio nachylonej górce. jak testowałam system przy wyjeździe z garażu, na bardzo dużym wzniesieniu włączył się bez problemu. natomiast jak stałam w korku na górce około 10 stopni nachylenia, to się bujałam bez tego systemu.
tak czy inaczej jak stukało przy hamowaniu tak stuka (już ma 2700 przebiegu, zaczęło stukać około 1300). na początku przyszłego tygodnia jadę to zdiagnozować do ASO. |
|
|
|
 |
booli
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-10-2015, 00:43
|
|
|
Jesli odpowiedza Ci cos konstruktywnego - daj znac. We wroclawskim ASO powiedzeli, ze "wszystko jest ok" - oczywiscie nawet nie sprawdzili, a na tym forum co druga osoba ma z tym problem, wiec watpie, aby nikt tego nigdzie nie zglaszal. |
|
|
|
 |
tomasz chlipala
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 2010 1.8DiD 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 9 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 22-10-2015, 11:51
|
|
|
Nie rozumiem w czym macie problem. 1. Podjeżdżam pod górkę 2. Zatrzymuję samochód 3. Delikatnie dociskam pedał hamulca (gdy samochód już stoi w miejscu) czuć że pedał hamulca opada...mogę docisnąć go do tzw.deski, ale wystarczy delikatnie 4. Puszczam pedał hamulca (hamulce zablokowane są na ok. 2 sek.) w tym czasie spokojnie przekładam nogę na pedał gazu i ruszam bez cofnięcia samochodu. JEŻELI PO CAŁKOWITYM ZATRZYMANIU AUTKA NIE UŻYJEMY DODATKOWEJ SIŁY I NIE DOCIŚNIEMY HAMULCA (TAK ŻEBY POCZUĆ JEGO OPADANIE) SYSTEM NIE ZADZIAŁA!!
Należy wziąć pod uwagę fakt, że w samochodzie znajduje się czujnik przechyłu czyli na poziomej drodze system nie powinien blokować kół. |
_________________ To moje zabawki:
ASX 1.8 DID-2010
GALANT 2.5v6-1998
Colt CZ3 1.3-2006 |
|
|
|
 |
|