Popychacze |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-04-2007, 00:15 Popychacze
|
|
|
Witam! Panowie ile może kosztowac wymiana hałasujących popychaczy w silniku? Doszedłem do wniosku że nie wytrzymam tego klepania, czasem nie stuka ale na dłuższą mete mnie to denerwuje. Czy są ewentualnie jakieś konsekwencje jeśli to tak zostawie? Będę chyba miał możliwość sprowadzenia sobie całego kompletu po niższej cenie ze stanów tylko zastanawiam się ile kosztuje taka wymiana (trzeba pewnie rozkręcić głowice (ech) ?.Dodam że do wymiany jest 24 sztuki. |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 06-04-2007, 12:56
|
|
|
Nie trzeba demontować głowic natomiast konieczne jest zdjęcie rozrządu i wałków.Pozdr |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-04-2007, 13:06
|
|
|
Może w takim razie zrobię to za jednym zamachem przy wymianie rozrządu za jakiś czas jak będę wymieniał.A czy dodatek który ma wyciszać zawory jest w stanie pomóc czy jest to tylko strata pieniedzy i może zaszkodzić silnikowi? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-04-2007, 13:09
|
|
|
Slaw, da się bez zdejmowania wałków i rozrządu - trochę zręczności i mała łapka (łomik) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 06-04-2007, 13:22
|
|
|
U to chyba wymaga cyrkowej zręczności ale skoro tak mówisz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-04-2007, 13:36
|
|
|
Fakt nie trenowałem w Sigmie, tylko w Galu DOHC - konstrukcja identyczna (popychacz, dźwigienka i zawór są umieszczone podobnie pod wałkiem) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 06-04-2007, 13:45
|
|
|
lukasz12 co do dodatków to chyba nie warto ich kupywać skoro masz zamiar zmieniać rozrząd.Ważne jest żeby olej był zalany taki jaki jest w książce.Pozdr |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-04-2007, 23:12
|
|
|
Z tego co mi mechanik mówił, pasek powinien pociągnąc jeszcze spokojnie około 30000 km. Póki co auto stało przez 5 z 6 miesiecy jak go mam (3 miechy koło pasowe, 2 skrzynia ).Przejechałem 2500 KM. Planuje jeździć niewiele, wiec robienie rozrządu to pewnie sprawa najwcześniej za kilka miesięcy.W ogóle w Sigmie to pasek sie wymienia co 90 000 czy co 120 000 ? Olej jest chyba odpowiedni Castrol Magnatec 10W40 - był zalewany jesienia z myśla o jeździe w zimie ale nie bylo mi dane pojeździć . Auto ma licznikowe 232 000, widze że wymiana paska co 90000 km wiec jeśli poprzedni właściciel nie zaniedbał to wymienił pasek przy 180000 (z tego co pamiętam to tyle auto miało w 2004) - zresztą jakby pasek nie był wymieniany 2 gi raz to ciężko mi uwierzyć ze wytrzymałby od 90000 km do teraz. Mam drugi motor 6g72 z auta co ma 182000 i tam pasek jest padlina i luźny więc domyślam sie ze nie był wymieniany kiedy trzeba (tzn wlasnie powinien byc wymieniony po raz drugi).
[ Dodano: 06-04-2007, 23:19 ]
Slaw napisał/a: | U to chyba wymaga cyrkowej zręczności ale skoro tak mówisz |
Na www.3si.org - stronka od 3000GT ale troche informacji dla nas też można znaleźć, zwłaszcza o silniku i skrzyniach gość opisywał to ale to wymaga cyrkowej zręcznosći niestety i czasu wiec nie wiem czy nie prościej jest po prostu wyjąć wałki i wyjmować to normalnie, zwłaszcza ze masz 24 zawory |
|
|
|
 |
|