Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd 4wd lock
Autor Wiadomość
recepturka 
Nowy Forumowicz

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Lut 2016
Posty: 4
Skąd: okolice Kielc
Wysłany: 04-02-2016, 12:07   

Bardzo jestem Wam wdzięczna za wszystkie wypowiedzi! Nie spodziewałam się tak życzliwego zainteresowania - dziękuję Wam serdecznie.

Faktycznie, pytałam tylko o napęd, ale sformułowałam to pytanie dość niefortunnie i można było je różnie zrozumieć. Nie odważyłabym się pytać o ogólne porównanie tych trzech aut - to rzeczywiście szerokie pole do popisu! - ale za dodatkowe uwagi bardzo dziękuję, bo im więcej się dowiem, tym łatwiej będzie nam podjąć ostateczną decyzję.

Z tego, co piszesz JCH, wynika, że napęd w Outlanderze skonstruowany jest na podobnej zasadzie jak w Sportage czy Tucsonie - po przekroczeniu pewnej prędkości 4wd lock przechodzi w auto. Tak rozumowałam, uznając, że nadsterowność, o której wspominasz, byłaby przy większej prędkości niebezpieczna. Jak się jednak ma do tego informacja z salonu, że napęd się nie rozłącza, albo to, o czym piszą przedmówcy - sab202 czy lexus? Czy chodzi o to, że 4wd auto działa różnie, zależnie od potrzeby dołączając w określonym procencie tył? Czy byłaby tu jakaś przewaga OIII nad pozostałymi modelami?

Przepraszam, że tak marudzę, ale chciałabym mieć jasność w temacie...
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 04-02-2016, 23:02   

recepturka napisał/a:
Jak się jednak ma do tego informacja z salonu, że napęd się nie rozłącza, albo to, o czym piszą przedmówcy - sab202 czy lexus? Czy chodzi o to, że 4wd auto działa różnie, zależnie od potrzeby dołączając w określonym procencie tył? Czy byłaby tu jakaś przewaga OIII nad pozostałymi modelami?
Bo się nie rozłącza (mówimy o 4WD Auto). Działa, nazwijmy to płynie, dając raz więcej, raz mniej momentu na tylną oś w zależności od panujących warunków, okoliczności, sytuacji. Inny procent tego momentu będzie przekazywany np. przy ruszaniu przy mocnym wdepnięciu pedału gazu, inny przy delikatnym, inny przy jeździe na wprost ze stałą prędkością.

Czy jest przewaga nad konkurencją? Nie wiem. Nie wiem jak działają napędy w tych markach, które wymieniłaś.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-02-2016, 01:03   

Jaad napisał/a:
Takie farmazony to pisz sobie na forum grupy WAG

Tak się składa, że w firmie mamy Ix35 i nikt mi nie wmówi, że to nie klasa niżej.
NIkt tu nie pisał o Ix35 oprócz Ciebie.

[ Dodano: 05-02-2016, 01:06 ]
Marki napisał/a:
wyraznie czuc rozdzial napedu nawet powyzej 60km/h
Ciekawe jak to czuć, bo ja jakoś tego nie miałem nawet szans odczuć :D a lubię czasami jak warunki pozwalają potestować jakość napędu. Zmiana momentu tak jak pisał JCH jest płynna - no może za wyjątkiem sytuacji, w których elektronika trochę zaspała i dołączał gwałtownie.
Zmianę trybu Auto/Lock dało się odczuć mocno w SX4 przy intensywnych opadach śniegu, ale tam trochę inaczej działa napęd, ale też wyłącza tryb Lock powyżej jakiejś prędkości i przechodzi w Auto.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-02-2016, 02:58   

Jaad napisał/a:
forum grupy WAG :lol:

:mrgreen:
Brakuje Ci "S" jeżeli chodziło Ci o WAGS (Wives And Girlfriends) - używana jest liczba mnoga...
Lub pomyliłeś litery (napisałeś "wu", a nie "fał") jeżeli chodziło Ci o grupe motoryzacyjną VAG (Volkswagen Aktiengesellschaft )...

Tak z "korektorskiego" obowiązku :wink:
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-02-2016, 10:46   

hundaj ix35 w opisywanym teście ogólnie zajął 4 miejsce outlander był 1.ix35 miał najniższą siłę uciągu (trakcja) i 2 od konca w podjeżdzie (w piachu pod górę) ale ix35 miał najlepszą elastyczność dobre hamulce,3 wynik w jeżdzie po okręgu gdzie outlander był przedostatni
_________________

 
 
recepturka 
Nowy Forumowicz

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Lut 2016
Posty: 4
Skąd: okolice Kielc
Wysłany: 05-02-2016, 13:53   

Jeszcze raz chciałam wszystkim podziękować - tym razem ze szczególnym uwzględnieniem JCH, który ostatecznie rozwiał moje wątpliwości.

Jestem Wam bardzo wdzięczna za wszystkie wypowiedzi, cierpliwość i wyrozumiałość. Miło jest trafić na tak przyjazne forum! :D
 
 
Jaad 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-02-2016, 16:58   

rezon napisał/a:
Jaad napisał/a:
Takie farmazony to pisz sobie na forum grupy WAG

Tak się składa, że w firmie mamy Ix35 i nikt mi nie wmówi, że to nie klasa niżej.
NIkt tu nie pisał o Ix35 oprócz Ciebie.


Ix35 to poprzednik bezpośredni Tucsona, o którego braku walorów wspominałeś. W porównaniu do Outka, zarówno Ix35, jak i Tucson nie są żadną konkurencją, bo po prostu są klasę niżej.

[ Dodano: 05-02-2016, 17:03 ]
JCH napisał/a:

Jaad napisał/a:
Takie farmazony to pisz sobie na forum grupy WAG :lol:
Daruj sobie tego typu stwierdzenia. Skup się na problemie a nie na osobie.


Facet od pewnego czasu jest tu po to, aby hejtować i obrzydzać innym Outlandera i leczyć jakieś głęboko ukryte kompleksy Skodą Superb - to uważam, że należy się odrobina uszczypliwości na forum Outlandera, było nie było.

[ Dodano: 05-02-2016, 17:04 ]
mkm napisał/a:
Jaad napisał/a:
forum grupy WAG :lol:

:mrgreen:
Brakuje Ci "S" jeżeli chodziło Ci o WAGS (Wives And Girlfriends) - używana jest liczba mnoga...
Lub pomyliłeś litery (napisałeś "wu", a nie "fał") jeżeli chodziło Ci o grupe motoryzacyjną VAG (Volkswagen Aktiengesellschaft )...

Tak z "korektorskiego" obowiązku :wink:


Tak, pomyłka, dzięki za zwrócenie uwagi.
_________________
Pozdrowionka !
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-02-2016, 18:07   

Jaad napisał/a:
Facet od pewnego czasu jest tu po to, aby hejtować i obrzydzać innym Outlandera i leczyć jakieś głęboko ukryte kompleksy Skodą Superb - to uważam, że należy się odrobina uszczypliwości na forum Outlandera, było nie było.
tan facet jest na forum Outlandera znacznie dłużej niż co niektórzy, przejechał nim więcej kkm niż co niektórzy i jak widać po punkcie Pomógł - nie tylko hejtuje Outka. Outlander jest wg mnie dobrym sUV'em - z małym sport, dużym U i tyle. Ma swoje plusy dodatnie - które potwierdzam i czasami bronię (jak ostatnio trwałości zawieszenia), ale i plusy ujemne - o których też piszę. Rozumiem bronienie jak lwica młode samochodu, którym się aktualnie jeździ, ale czasami odrobina obiektywizmu też nie szkodzi - zwłaszcza jak pyta ktoś, kto chce kupić Outlandera. Podobnie jak Outek, Superb jest dla mnie ponad 1,5t mieszanką stali, Al, tworzyw sztucznych i skóry służącą do przemieszczania się z punktu A do punktu B, a nie obiektem kultu. Nie włożę do Superba 5 osób i 5 par nart ze sprzętem na tydzień, ale Outkiem nie pojadę w miarę komfortowo 1500km z prędkością 140- 200km/h. Osławiony napęd Outka jest wg mnie przereklamowany. Nie ma nic wspólnego z rajdami, którymi tak chwali się Mitsu. Jeśli ktoś jest przekonany o jego znakomitości, to tylko pogratulować skuteczności specom od reklamy Mitsu. Wystarczy pojeździć trochę innymi czterołapami, aby nagle dostrzec, że inne też jeżdżą w trudnych warunkach i to wcale nie gorzej, a czasami lepiej. To dzięki temu, że nie potrafiłem przejechać Outkiem z podobną prędkością zaśnieżonej trasy, którą wcześniej pokonałem testową Yeti - jeżdżę obecnie Superbem 4x4 i dlatego do niego porównuję. Mogę też porównać do SX4, ale to autko kosztowało połowę tego co Outek czy Superb, więc umówmy się, że to niekoniecznie adekwatne porównanie. Mogę potwierdzić - Outlander ma lepszy napęd od Suzuki SX4 Classic, ale od S-Cross już niekoniecznie - nie wiem na ile filmik z testu był rzetelny, ale ruszenie samochodu za pomocą tylko jednego koła z przyczepnością zrobiło na mnie wrażenie. Outek czy Superb poległyby identycznie - Outka przetestowałem w tym zakresie ;) . Outek to jest naprawdę przyzwoite wysokie kombi, z możliwością załadunku znacznie większą niż RAV4 czy ix35, porównywalną do CRV. Mało awaryjny, o dobrej trwałości podzespołów (nie dotyczy plastików i lakieru) - i o absurdalnie wysokich cenach części zamiennych. O dobrym prześwicie i jednocześnie bardzo nerwowym zachowaniu na asfalcie przy większych prędkościach. Takich plusów i minusów można by zestawiać długo. Różnica jest tylko taka, że ja zestawiam również drugą stronę tabeli, a nie tylko plusy dodatnie ;) Mogę to samo napisać o Skodzie - np. nie mam w Superbie akustycznego czujnika mrozu stanowiącego seryjne wyposażenie Outlanderów w postaci skrzypiącego zawieszenia ;) , ale mam za to akustyczny czujnik otwarcia i zamykania klapy bagażnika :lol: i podobnie jak w Outku - wszelkie próby usuwania są skuteczne, ale tylko na jakiś czas :mrgreen: Tylko niestety czujnik otwarcia klapy potrafi działać i przy +40st. ;) Na szczęście łatwiej przesmarować dwa zawiasy klapy niż wszystkie gumowe elementy zawieszenia. Obydwa samochody z jako takim wyposażeniem kosztują ponad 100kzł i wydawałoby się, że trzeszczenie czegokolwiek nie powinno mieć miejsca - a jednak ....
Jak Outlander jest taką klasą samą w sobie, to zgodnie z moją sugestią recepturka przejedzie się wszystkimi trzema kandydatami i bezapelacyjnie wybierze Outlandera ;)

[ Dodano: 05-02-2016, 18:13 ]
Jaad napisał/a:
Ix35 to poprzednik bezpośredni Tucsona, o którego braku walorów wspominałeś. W porównaniu do Outka, zarówno Ix35, jak i Tucson nie są żadną konkurencją, bo po prostu są klasę niżej.
Tucson to jest jednak trochę inny samochód niż ix35, a ponieważ jeździłem i Outkiem i Ix 35 to jako "nieposiadacz" jednego i drugiego pozwolę sobie jednak nie ulegać subiektywizmowi posiadaczy i pozostać na stanowisku adekwatności obydwu jeśli chodzi o klasę cokolwiek miałoby to znaczyć.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Jaad 
Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 130
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-02-2016, 18:34   

Jak Kalemu zwrócić uwagę, to źle; jak Kali zwraca, to dobrze. Taka jest Twoja logika. Nie tylko Ty przejeździłeś dużo kilometrów różnymi samochodami, wyobraź sobie :)

Ja akurat mam na co dzień oba te samochody (Outka i Ix35) i wiem co mówię. Wreszcie Tucson to nowa wersja Ix35, który poza Europą się cały czas Tucson nazywał. Tucson to odpowiednik ASX, nie Outlandera.

Kończę na tym, nie mam zamiaru dalej tracić czasu na przekomarzanie się. Gdybyś ostentacyjnie i permanentnie nie deprecjonował Outlandera (bo posty, w którym coś tam chwalisz to chyba można na palcach jednej ręki policzyć), to w ogóle nie zareagowałbym sarkazmem. Wydajesz się w sumie miłym i inteligentnym człowiekiem, ale do przyznania komuś racji i się do błędu trzeba po prostu dorosnąć.
_________________
Pozdrowionka !
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 06-02-2016, 09:11   

Jaad napisał/a:
Jak Kalemu zwrócić uwagę, to źle; jak Kali zwraca, to dobrze. Taka jest Twoja logika. Nie tylko Ty przejeździłeś dużo kilometrów różnymi samochodami, wyobraź sobie
Różnica jest taka, że ja dyskutuję o samochodach, a Ty wyjeżdżasz z poglądami o osobach - w danym przypadku o mnie. Dyskusja podobno polega na wymianie poglądów, a niekoniecznie na przyznawaniu racji. Nie muszę przyznawać komuś racji, aby szanować jego poglądy. Chyba, że na starość zacznę mierzyć inteligencję ludzi za pomocą pomiaru zgodności ich poglądów z moimi ;) Na razie jednak znam wiele inteligentnych osób, z którymi zdecydowanie nie zawsze się zgadzam, ale szanuję ich poglądy odmienne od moich na rzeczy znacznie bardziej oczywiste niż jakżeż subiektywne ODCZUCIE klasy samochodu. Dla mnie Outek nadal pozostanie sUV'em czyli bardziej komfortową wersją dostawczaka :lol: Naprawdę doceniam jego walory użytkowe, ale komfort, prestiż czy tzw. klasa - cóż, mam widocznie inny poziom oczekiwań :D A punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Obecnie w samochodzie siedzę niżej, widzę bliżej :lol:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 06-02-2016, 15:28   

Dobra panowie, sądzę, że wystarczy tej wymiany uprzejmości.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.