 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Napęd 4wd lock |
Autor |
Wiadomość |
recepturka
Nowy Forumowicz
Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: okolice Kielc
|
Wysłany: 04-02-2016, 12:07
|
|
|
Bardzo jestem Wam wdzięczna za wszystkie wypowiedzi! Nie spodziewałam się tak życzliwego zainteresowania - dziękuję Wam serdecznie.
Faktycznie, pytałam tylko o napęd, ale sformułowałam to pytanie dość niefortunnie i można było je różnie zrozumieć. Nie odważyłabym się pytać o ogólne porównanie tych trzech aut - to rzeczywiście szerokie pole do popisu! - ale za dodatkowe uwagi bardzo dziękuję, bo im więcej się dowiem, tym łatwiej będzie nam podjąć ostateczną decyzję.
Z tego, co piszesz JCH, wynika, że napęd w Outlanderze skonstruowany jest na podobnej zasadzie jak w Sportage czy Tucsonie - po przekroczeniu pewnej prędkości 4wd lock przechodzi w auto. Tak rozumowałam, uznając, że nadsterowność, o której wspominasz, byłaby przy większej prędkości niebezpieczna. Jak się jednak ma do tego informacja z salonu, że napęd się nie rozłącza, albo to, o czym piszą przedmówcy - sab202 czy lexus? Czy chodzi o to, że 4wd auto działa różnie, zależnie od potrzeby dołączając w określonym procencie tył? Czy byłaby tu jakaś przewaga OIII nad pozostałymi modelami?
Przepraszam, że tak marudzę, ale chciałabym mieć jasność w temacie... |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 04-02-2016, 23:02
|
|
|
recepturka napisał/a: | Jak się jednak ma do tego informacja z salonu, że napęd się nie rozłącza, albo to, o czym piszą przedmówcy - sab202 czy lexus? Czy chodzi o to, że 4wd auto działa różnie, zależnie od potrzeby dołączając w określonym procencie tył? Czy byłaby tu jakaś przewaga OIII nad pozostałymi modelami? | Bo się nie rozłącza (mówimy o 4WD Auto). Działa, nazwijmy to płynie, dając raz więcej, raz mniej momentu na tylną oś w zależności od panujących warunków, okoliczności, sytuacji. Inny procent tego momentu będzie przekazywany np. przy ruszaniu przy mocnym wdepnięciu pedału gazu, inny przy delikatnym, inny przy jeździe na wprost ze stałą prędkością.
Czy jest przewaga nad konkurencją? Nie wiem. Nie wiem jak działają napędy w tych markach, które wymieniłaś. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-02-2016, 01:03
|
|
|
Jaad napisał/a: | Takie farmazony to pisz sobie na forum grupy WAG
Tak się składa, że w firmie mamy Ix35 i nikt mi nie wmówi, że to nie klasa niżej. | NIkt tu nie pisał o Ix35 oprócz Ciebie.
[ Dodano: 05-02-2016, 01:06 ]
Marki napisał/a: | wyraznie czuc rozdzial napedu nawet powyzej 60km/h | Ciekawe jak to czuć, bo ja jakoś tego nie miałem nawet szans odczuć a lubię czasami jak warunki pozwalają potestować jakość napędu. Zmiana momentu tak jak pisał JCH jest płynna - no może za wyjątkiem sytuacji, w których elektronika trochę zaspała i dołączał gwałtownie.
Zmianę trybu Auto/Lock dało się odczuć mocno w SX4 przy intensywnych opadach śniegu, ale tam trochę inaczej działa napęd, ale też wyłącza tryb Lock powyżej jakiejś prędkości i przechodzi w Auto. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 05-02-2016, 02:58
|
|
|
Jaad napisał/a: | forum grupy WAG |
Brakuje Ci "S" jeżeli chodziło Ci o WAGS (Wives And Girlfriends) - używana jest liczba mnoga...
Lub pomyliłeś litery (napisałeś "wu", a nie "fał") jeżeli chodziło Ci o grupe motoryzacyjną VAG (Volkswagen Aktiengesellschaft )...
Tak z "korektorskiego" obowiązku |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 05-02-2016, 10:46
|
|
|
hundaj ix35 w opisywanym teście ogólnie zajął 4 miejsce outlander był 1.ix35 miał najniższą siłę uciągu (trakcja) i 2 od konca w podjeżdzie (w piachu pod górę) ale ix35 miał najlepszą elastyczność dobre hamulce,3 wynik w jeżdzie po okręgu gdzie outlander był przedostatni |
_________________
 |
|
|
|
 |
recepturka
Nowy Forumowicz
Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: okolice Kielc
|
Wysłany: 05-02-2016, 13:53
|
|
|
Jeszcze raz chciałam wszystkim podziękować - tym razem ze szczególnym uwzględnieniem JCH, który ostatecznie rozwiał moje wątpliwości.
Jestem Wam bardzo wdzięczna za wszystkie wypowiedzi, cierpliwość i wyrozumiałość. Miło jest trafić na tak przyjazne forum! |
|
|
|
 |
Jaad
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 130 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-02-2016, 16:58
|
|
|
rezon napisał/a: | Jaad napisał/a: | Takie farmazony to pisz sobie na forum grupy WAG
Tak się składa, że w firmie mamy Ix35 i nikt mi nie wmówi, że to nie klasa niżej. | NIkt tu nie pisał o Ix35 oprócz Ciebie. |
Ix35 to poprzednik bezpośredni Tucsona, o którego braku walorów wspominałeś. W porównaniu do Outka, zarówno Ix35, jak i Tucson nie są żadną konkurencją, bo po prostu są klasę niżej.
[ Dodano: 05-02-2016, 17:03 ]
JCH napisał/a: |
Jaad napisał/a: | Takie farmazony to pisz sobie na forum grupy WAG | Daruj sobie tego typu stwierdzenia. Skup się na problemie a nie na osobie. |
Facet od pewnego czasu jest tu po to, aby hejtować i obrzydzać innym Outlandera i leczyć jakieś głęboko ukryte kompleksy Skodą Superb - to uważam, że należy się odrobina uszczypliwości na forum Outlandera, było nie było.
[ Dodano: 05-02-2016, 17:04 ]
mkm napisał/a: | Jaad napisał/a: | forum grupy WAG |
Brakuje Ci "S" jeżeli chodziło Ci o WAGS (Wives And Girlfriends) - używana jest liczba mnoga...
Lub pomyliłeś litery (napisałeś "wu", a nie "fał") jeżeli chodziło Ci o grupe motoryzacyjną VAG (Volkswagen Aktiengesellschaft )...
Tak z "korektorskiego" obowiązku |
Tak, pomyłka, dzięki za zwrócenie uwagi. |
_________________ Pozdrowionka ! |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-02-2016, 18:07
|
|
|
Jaad napisał/a: | Facet od pewnego czasu jest tu po to, aby hejtować i obrzydzać innym Outlandera i leczyć jakieś głęboko ukryte kompleksy Skodą Superb - to uważam, że należy się odrobina uszczypliwości na forum Outlandera, było nie było. | tan facet jest na forum Outlandera znacznie dłużej niż co niektórzy, przejechał nim więcej kkm niż co niektórzy i jak widać po punkcie Pomógł - nie tylko hejtuje Outka. Outlander jest wg mnie dobrym sUV'em - z małym sport, dużym U i tyle. Ma swoje plusy dodatnie - które potwierdzam i czasami bronię (jak ostatnio trwałości zawieszenia), ale i plusy ujemne - o których też piszę. Rozumiem bronienie jak lwica młode samochodu, którym się aktualnie jeździ, ale czasami odrobina obiektywizmu też nie szkodzi - zwłaszcza jak pyta ktoś, kto chce kupić Outlandera. Podobnie jak Outek, Superb jest dla mnie ponad 1,5t mieszanką stali, Al, tworzyw sztucznych i skóry służącą do przemieszczania się z punktu A do punktu B, a nie obiektem kultu. Nie włożę do Superba 5 osób i 5 par nart ze sprzętem na tydzień, ale Outkiem nie pojadę w miarę komfortowo 1500km z prędkością 140- 200km/h. Osławiony napęd Outka jest wg mnie przereklamowany. Nie ma nic wspólnego z rajdami, którymi tak chwali się Mitsu. Jeśli ktoś jest przekonany o jego znakomitości, to tylko pogratulować skuteczności specom od reklamy Mitsu. Wystarczy pojeździć trochę innymi czterołapami, aby nagle dostrzec, że inne też jeżdżą w trudnych warunkach i to wcale nie gorzej, a czasami lepiej. To dzięki temu, że nie potrafiłem przejechać Outkiem z podobną prędkością zaśnieżonej trasy, którą wcześniej pokonałem testową Yeti - jeżdżę obecnie Superbem 4x4 i dlatego do niego porównuję. Mogę też porównać do SX4, ale to autko kosztowało połowę tego co Outek czy Superb, więc umówmy się, że to niekoniecznie adekwatne porównanie. Mogę potwierdzić - Outlander ma lepszy napęd od Suzuki SX4 Classic, ale od S-Cross już niekoniecznie - nie wiem na ile filmik z testu był rzetelny, ale ruszenie samochodu za pomocą tylko jednego koła z przyczepnością zrobiło na mnie wrażenie. Outek czy Superb poległyby identycznie - Outka przetestowałem w tym zakresie . Outek to jest naprawdę przyzwoite wysokie kombi, z możliwością załadunku znacznie większą niż RAV4 czy ix35, porównywalną do CRV. Mało awaryjny, o dobrej trwałości podzespołów (nie dotyczy plastików i lakieru) - i o absurdalnie wysokich cenach części zamiennych. O dobrym prześwicie i jednocześnie bardzo nerwowym zachowaniu na asfalcie przy większych prędkościach. Takich plusów i minusów można by zestawiać długo. Różnica jest tylko taka, że ja zestawiam również drugą stronę tabeli, a nie tylko plusy dodatnie Mogę to samo napisać o Skodzie - np. nie mam w Superbie akustycznego czujnika mrozu stanowiącego seryjne wyposażenie Outlanderów w postaci skrzypiącego zawieszenia , ale mam za to akustyczny czujnik otwarcia i zamykania klapy bagażnika i podobnie jak w Outku - wszelkie próby usuwania są skuteczne, ale tylko na jakiś czas Tylko niestety czujnik otwarcia klapy potrafi działać i przy +40st. Na szczęście łatwiej przesmarować dwa zawiasy klapy niż wszystkie gumowe elementy zawieszenia. Obydwa samochody z jako takim wyposażeniem kosztują ponad 100kzł i wydawałoby się, że trzeszczenie czegokolwiek nie powinno mieć miejsca - a jednak ....
Jak Outlander jest taką klasą samą w sobie, to zgodnie z moją sugestią recepturka przejedzie się wszystkimi trzema kandydatami i bezapelacyjnie wybierze Outlandera
[ Dodano: 05-02-2016, 18:13 ]
Jaad napisał/a: | Ix35 to poprzednik bezpośredni Tucsona, o którego braku walorów wspominałeś. W porównaniu do Outka, zarówno Ix35, jak i Tucson nie są żadną konkurencją, bo po prostu są klasę niżej. | Tucson to jest jednak trochę inny samochód niż ix35, a ponieważ jeździłem i Outkiem i Ix 35 to jako "nieposiadacz" jednego i drugiego pozwolę sobie jednak nie ulegać subiektywizmowi posiadaczy i pozostać na stanowisku adekwatności obydwu jeśli chodzi o klasę cokolwiek miałoby to znaczyć. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Jaad
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 130 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-02-2016, 18:34
|
|
|
Jak Kalemu zwrócić uwagę, to źle; jak Kali zwraca, to dobrze. Taka jest Twoja logika. Nie tylko Ty przejeździłeś dużo kilometrów różnymi samochodami, wyobraź sobie
Ja akurat mam na co dzień oba te samochody (Outka i Ix35) i wiem co mówię. Wreszcie Tucson to nowa wersja Ix35, który poza Europą się cały czas Tucson nazywał. Tucson to odpowiednik ASX, nie Outlandera.
Kończę na tym, nie mam zamiaru dalej tracić czasu na przekomarzanie się. Gdybyś ostentacyjnie i permanentnie nie deprecjonował Outlandera (bo posty, w którym coś tam chwalisz to chyba można na palcach jednej ręki policzyć), to w ogóle nie zareagowałbym sarkazmem. Wydajesz się w sumie miłym i inteligentnym człowiekiem, ale do przyznania komuś racji i się do błędu trzeba po prostu dorosnąć. |
_________________ Pozdrowionka ! |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 06-02-2016, 09:11
|
|
|
Jaad napisał/a: | Jak Kalemu zwrócić uwagę, to źle; jak Kali zwraca, to dobrze. Taka jest Twoja logika. Nie tylko Ty przejeździłeś dużo kilometrów różnymi samochodami, wyobraź sobie
| Różnica jest taka, że ja dyskutuję o samochodach, a Ty wyjeżdżasz z poglądami o osobach - w danym przypadku o mnie. Dyskusja podobno polega na wymianie poglądów, a niekoniecznie na przyznawaniu racji. Nie muszę przyznawać komuś racji, aby szanować jego poglądy. Chyba, że na starość zacznę mierzyć inteligencję ludzi za pomocą pomiaru zgodności ich poglądów z moimi Na razie jednak znam wiele inteligentnych osób, z którymi zdecydowanie nie zawsze się zgadzam, ale szanuję ich poglądy odmienne od moich na rzeczy znacznie bardziej oczywiste niż jakżeż subiektywne ODCZUCIE klasy samochodu. Dla mnie Outek nadal pozostanie sUV'em czyli bardziej komfortową wersją dostawczaka Naprawdę doceniam jego walory użytkowe, ale komfort, prestiż czy tzw. klasa - cóż, mam widocznie inny poziom oczekiwań A punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Obecnie w samochodzie siedzę niżej, widzę bliżej |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 06-02-2016, 15:28
|
|
|
Dobra panowie, sądzę, że wystarczy tej wymiany uprzejmości. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
|
|