Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
skrzynia automatyczna szarpie :|
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-04-2007, 18:26   skrzynia automatyczna szarpie :|

Witam! Wymieniłem skrzynie biegów (poprzednia nie nadawała się do użytku). Przejechałem jakieś 400 km, skrzynia zaczęła lekko szarpać.Nie jest to jakoś szczególnie uciążliwe ale jednak wyczuwalne. Co może być problemem? Filtr w skrzyni? (nie był wymieniany tylko wymyty) Olej jest swieży choć zalali to jakimś polskim HIPOL ATF II D (niby zgodny ze specyfikacją DEXRON II).Dodam jeszcze że płytka sterująca i wszystkie czujniki są ze skrzyni '95 (tej która się rozpadła) a reszta skrzyni (przekładnie, tarczki itd) z 1991 (skrzynia z Sigmy 24V).Jeśli macie jakiś pomysł to będę wdzięczny, jak wspominałem, na początku skrzynia chodziła jak burza (tzn przełączała gładko)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-04-2007, 20:04   

Odważyłeś się wlać krajowego hipola? :shock:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-04-2007, 21:28   

To nie ja :| .Mechanik mi to zalał :( . Ale na forum automat niby pisza że jest OK. Czy do tej skrzyniki to nie wiem. Pytanie czy TO MOŻE JEJ ZASZKODZIĆ i CZY SZARPANIE JEST POCHODNĄ TEGO ŻE OLEJ JEST NIEWŁAŚCIWY.Na początku było dobrze, zaczęło szarpać po jakichś 350 KM. Nie szarpie jakoś strasznie jak autobusy miejskie ale jest to wyczuwalne w porównaniu z tym co było na początku.
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2007, 22:22   

Olej masz spoko odwaga tu nic nie ma do rzeczy ja jeżdżę na takim i jakoś nie szarpie a filtr się wymienia bo płukanie nic nie daje kup nowy tu masz link

http://www.allegro.pl/ite...mitsubishi.html

naprawdę solidna firma sam kupiłem.

U mnie szarpała jak miałem mało oleju a drugi raz przed wymianą filtra i oleju teraz jest ok
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2007, 02:35   

Witam,

a jak nie pomoże to do sprawdzenia masz silniczek krokowy i czujnik TPS.

ps: ja takiego mechaniora co to filtry do automatu płucze to bym za jaja powiesił - DOSŁOWNIE - i pewnie jeszcze dał ci gwarancję na wykonaną usługę :? To się nazywa brak wyobraźni...

Pozdrawiam.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-04-2007, 17:39   

Chi-Man napisał/a:
Witam,

a jak nie pomoże to do sprawdzenia masz silniczek krokowy i czujnik TPS.

ps: ja takiego mechaniora co to filtry do automatu płucze to bym za jaja powiesił - DOSŁOWNIE - i pewnie jeszcze dał ci gwarancję na wykonaną usługę :? To się nazywa brak wyobraźni...

Pozdrawiam.


A i jeszcze jedną rzecz zauważyłem - może to kwestia mojej nogi ale wydaje mi się że auto trochę za dużo pali.Czy problem z silniczkiem i czujnikiem może mieć wpływ na podwyższone spalanie? (Co prawda tryb jazdy polega głównie na staniu w korkach ale spalił mi koło 15 litrów / 100 :| co wydaje mi się dość dużo)
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 12:23   

lukasz12 napisał/a:
Czy problem z silniczkiem i czujnikiem może mieć wpływ na podwyższone spalanie? (Co prawda tryb jazdy polega głównie na staniu w korkach ale spalił mi koło 15 litrów / 100


Witam,

w zasadzie może o ile np. silniczek stale utrzymuje za wysokie obroty, takiej sytuacji zawsze towarzyszą szarpnięcia przy zmianie biegów. Uszkodzenie TPS-u objawia się natomiast chwilowymi zanikami sygnału z czujnika (wytarte ścieżki oporowe) i raczej nie ma wpływu na spalanie. Chyba że podawany sygnał jest mocno "przekłamany", co może prowadzić do błędnego ustalania dawek paliwa przez ECU. Taki przypadek jest możliwy o ile czujnik TPS przestawił się, lub ktoś go błędnie ustawił...
Ponieważ jednak jesteś świeżo po naprawie skrzyni, najprawdopodobniej problemem jest nieprawidłowe działanie automatycznego sprzęgła. Wynikające prawdopodobnie ze zwykłego zużycia elementów, względnie ze złego montażu...

Pozdrawiam.

ps: 15 litrów w korkach to raczej norma... ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.