Hamulce |
Autor |
Wiadomość |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-04-2015, 14:27
|
|
|
cefaloid napisał/a: | Iwonka napisał/a: | Tym razem z jednej strony byla dodatkowo spuchnieta gumka na koncu prowadnicy wiec ja usunalem i zmontowalem bez. |
W zestawie naprawczym Autofren D4782 (za kilkanaście zł) jest ta gumka i te harmonijkowe do osłony prowadnic. (a jak by ktoś szukał jeszcze tłoczka na tył to pasuje Frenkit P384602 - jeden zmieniłem jakiś czas temu bo puściła uszczelka, dostał korozji i się zablokował). |
ok ale ciekawi mnie jak to ma dzialac. W innych ukladach hamulcowych prowadnica pracuje sobie w smarze np. Plastilube a harmonijka dba o to by syf ani woda sie nie dostala, mozna tego smaru zapodac sporo i spokojnie pare lat wytrzymuje. Zas w ukladzie gdzie na koncu jest gumka/uszczelka danie odrobine zbyt duzej ilosci smaru powoduje ze prowadnica zaczyna pracowac jak sprezyna gazowa. Niby uszczelka ma naciecia ktorymi powinien uciec nadmiar smaru i powietrze ale jakos tego nie chce robic. Pytanie czy powinno sie uzywac tego samego smaru ale ja dawalem juz i Plastilube i Bremszyllinderpaste (do tloczkow, rzadszy, wspolpracujacy z guma i odporny na plyn hamulcowy) - efekt po ok roku byl ten sam: prowadnica ciezko chodzi.
pozdr
Alex |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-08-2015, 20:12 Trzeszczący hamulec lewy tył
|
|
|
A ja mam znowu taki problem z hamulcami:
Przy powolnej jeździe do przodu lub na postoju po wciśnięciu hamulca słychać trzeszczenie z lewego tyłu. Trzeszczenia nie słuchać przy normalnej jeździe (może jest za głośno), przy powolnym cofaniu i jak jest zaciągnięty ręczny! Na początku miesiąca misiek miał przegląd i wsio było ok. Co to za diabelstwo może być?
BTW: Jaka jest średnica tłoczka w tyłu w 1.6 ? Pytam pod kątem zestawu naprawczego zacisku.
Edit: Powodem trzeszczenia była rdza pomiędzy zaciskiem a klockiem, powodując niepoprawną pracę klocka. A średnica tłoczka to 38 mm. |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-04-2016, 23:37
|
|
|
Czym smarujecie prowadnice zacisków? |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-04-2016, 18:11
|
|
|
W opisie tego produktu jest, że to do smarowania klocków zamiast pasty miedzianej, nic nie ma o prowadnicach. Mi właśnie chodzi o to czym posmarować pod tą gumową harmonijką, ale nie na tłoczku tylko śruby/prowadnicy, tzn którą polecacie |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 24-04-2016, 21:22
|
|
|
herr_flick, to tłoczków i cylinderków to jest inny smar. W sumie trochę moja wina, bo dość uogólniłem stwierdzeniem - zacisk.
Ten, do którego podałem link też się znakomicie nadaje do prowadnic. Po ponad 1 roku nie ma z nimi żadnego problemu - wszystko płynnie pracuje. Co nie zmienia faktu, że dobrze jest przejrzeć hamulce dwa razy do roku i wszystko przesmarować. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 25-04-2016, 00:05
|
|
|
herr_flick, temat poprawy, i ogólnie budowy układu hamulcowego jest bardzo rozległy - wiem, bo poprawiam hebel w swojej Primerze. Po wymianie jednego klocka układanki człowiek dość szybko się przyzwyczaja i zaczyna szukać, co dalej można wymienić, żeby polepszyć. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Frank
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 3 szt. 2012, 2006, 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-04-2016, 14:48
|
|
|
Witam
Właśnie nabyłem 2 Lancera 1.6 2004 rok (dla żony) muszę zmienić tarcze i klocki przód i tył. Kłopot polega na tym, że nie wiem jakiego producenta wybrać. Chciałbym kupić porządne tarcze w rozsądnej cenie tak, aby uniknąć sytuacji, że się pokrzywią.
W swoim egzemplarzu zleciłem zmianę tarcz mechanikom (to sprawdzony warsztat) i po 44 tys. km trochę przednie się powichrowały, dodam, że jeżdżę dynamicznie. Przez pierwsze 2 tyś oszczędzałem tarcze aby nie przegrzać i nie wjechałem w wodę tak aby miały okazję się pokrzywić, a mimo to ich żywotność jest marna (od początku te same klocki 44 tyś przebiegu)
Jakiego producenta tarcz polecacie? |
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 26-04-2016, 19:45
|
|
|
Z własnych doświadczeń mogę polecić tarcze Mikoda. Mam w tej chwili na przodzie i tyle. Do tego na przód klocki Ferodo Premier. Na tyle już nie pamiętam jakie klocki założyłem ale te są mniej ważne. Autem do niedawna jeździłem na taxi i wszystkie inne kombinacje dość szybko się krzywiły. Tarcze i klocki zamawiałem w tym sklepie: http://www.henkiel.com.pl |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 27-04-2016, 18:35
|
|
|
Mój zestaw na przód to tarcze Zimmermann (nawiercane) i klocki TRW. Tarcze już powoli kończą swój kilku-letni żywot, ale bicia nie ma. |
|
|
|
 |
mariotd
Mitsumaniak 03230/KMM

Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 71 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23-06-2016, 13:08
|
|
|
Mam pytanie odnośnie zestawów tarcze + klocki na przód.
Otóż mój zaufany mechanik proponuje mi wymianę kpl z przodu na ATE, ewentualnie też może polecić Zimmermann'a...
Pytanie - jakie macie odczucia odnośnie tych dwóch firm? Co do konkretnych modeli części jeszcze nie mam potwierdzonego info, wszystko można oczywiście zmienić w razie potrzeb |
_________________ Lancer 2.0 WAGON 2003
 |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 23-06-2016, 18:10
|
|
|
Ładnie pracująca para to tarcze ATE i klocki TRW.
Klocki są miękkie i trochę pylą, ale za to oszczędzają tarcze.
Hamowanie precyzyjne i bardzo mocne.
Tarcze ATE czasem lubię popłynąć jak są gorące i wjedziesz w zimną wodę (do pęknięcia włącznie), ale to chyba tyczy wszystkich tarczy.
Dobrą parą są jeszcze tarcze BREMBO i te same klocki.
Poleciłbym jeszcze wymianę przewodów elastycznych na oplecione stalą.
Dadzą jeszcze precyzyjniejsze czucie i wzrost siły hamowania. |
|
|
|
 |
konradod
Forumowicz
Auto: lancer sport kombi 1.6 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 133 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 18-01-2017, 11:46
|
|
|
No witajcie nie wiecie kto parkuje srebrnego lancerka kombi w mysłowicach przy banku na przeciwko U Miasta. Pytam bo ma on ciekawe hamulce na obu osiach i chciałbym się dowiedzieć co to za producent i jak się sprawują noi o koszty. Nr.rej. zaczyna się na SBL..... Dzięki. |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 25-01-2017, 07:40
|
|
|
konradod napisał/a: | No witajcie nie wiecie kto parkuje srebrnego lancerka kombi w mysłowicach przy banku na przeciwko U Miasta. Pytam bo ma on ciekawe hamulce na obu osiach i chciałbym się dowiedzieć co to za producent i jak się sprawują noi o koszty. Nr.rej. zaczyna się na SBL..... Dzięki. |
Ciekawe to pewnie znaczy nawiercane/nacinane Zimmerman albo Mikoda |
|
|
|
 |
|