Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce
Autor Wiadomość
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-04-2015, 14:27   

cefaloid napisał/a:
Iwonka napisał/a:
Tym razem z jednej strony byla dodatkowo spuchnieta gumka na koncu prowadnicy wiec ja usunalem i zmontowalem bez.


W zestawie naprawczym Autofren D4782 (za kilkanaście zł) jest ta gumka i te harmonijkowe do osłony prowadnic. (a jak by ktoś szukał jeszcze tłoczka na tył to pasuje Frenkit P384602 - jeden zmieniłem jakiś czas temu bo puściła uszczelka, dostał korozji i się zablokował).

ok ale ciekawi mnie jak to ma dzialac. W innych ukladach hamulcowych prowadnica pracuje sobie w smarze np. Plastilube a harmonijka dba o to by syf ani woda sie nie dostala, mozna tego smaru zapodac sporo i spokojnie pare lat wytrzymuje. Zas w ukladzie gdzie na koncu jest gumka/uszczelka danie odrobine zbyt duzej ilosci smaru powoduje ze prowadnica zaczyna pracowac jak sprezyna gazowa. Niby uszczelka ma naciecia ktorymi powinien uciec nadmiar smaru i powietrze ale jakos tego nie chce robic. Pytanie czy powinno sie uzywac tego samego smaru ale ja dawalem juz i Plastilube i Bremszyllinderpaste (do tloczkow, rzadszy, wspolpracujacy z guma i odporny na plyn hamulcowy) - efekt po ok roku byl ten sam: prowadnica ciezko chodzi.

pozdr
Alex
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-08-2015, 20:12   Trzeszczący hamulec lewy tył

A ja mam znowu taki problem z hamulcami:
Przy powolnej jeździe do przodu lub na postoju po wciśnięciu hamulca słychać trzeszczenie z lewego tyłu. Trzeszczenia nie słuchać przy normalnej jeździe (może jest za głośno), przy powolnym cofaniu i jak jest zaciągnięty ręczny! Na początku miesiąca misiek miał przegląd i wsio było ok. Co to za diabelstwo może być?

BTW: Jaka jest średnica tłoczka w tyłu w 1.6 ? Pytam pod kątem zestawu naprawczego zacisku.

Edit: Powodem trzeszczenia była rdza pomiędzy zaciskiem a klockiem, powodując niepoprawną pracę klocka. A średnica tłoczka to 38 mm.
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-04-2016, 23:37   

Czym smarujecie prowadnice zacisków?
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 24-04-2016, 10:06   

Smar do zacisków ATE http://allegro.pl/pasta-s...5185354160.html
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-04-2016, 18:11   

Janq napisał/a:
Smar do zacisków ATE http://allegro.pl/pasta-s...5185354160.html


W opisie tego produktu jest, że to do smarowania klocków zamiast pasty miedzianej, nic nie ma o prowadnicach. Mi właśnie chodzi o to czym posmarować pod tą gumową harmonijką, ale nie na tłoczku tylko śruby/prowadnicy, tzn którą polecacie
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 24-04-2016, 21:22   

herr_flick, to tłoczków i cylinderków to jest inny smar. W sumie trochę moja wina, bo dość uogólniłem stwierdzeniem - zacisk.
Ten, do którego podałem link też się znakomicie nadaje do prowadnic. Po ponad 1 roku nie ma z nimi żadnego problemu - wszystko płynnie pracuje. Co nie zmienia faktu, że dobrze jest przejrzeć hamulce dwa razy do roku i wszystko przesmarować.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-04-2016, 23:14   

dzięki...
a przy okazji, szukając informacji o poprawianiu hamulców, koledzy z modelu niżej i modelu wyżej mają opanowane swapy. Do naszego nic nie znalazłem, choć póki co nie narzekam.
http://www.team-bhp.com/f...-lancer-23.html
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92653
Ktoś ma jakieś info?
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-04-2016, 00:05   

herr_flick, temat poprawy, i ogólnie budowy układu hamulcowego jest bardzo rozległy - wiem, bo poprawiam hebel w swojej Primerze. Po wymianie jednego klocka układanki człowiek dość szybko się przyzwyczaja i zaczyna szukać, co dalej można wymienić, żeby polepszyć.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Frank 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer 3 szt. 2012, 2006, 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2016, 14:48   

Witam

Właśnie nabyłem 2 Lancera 1.6 2004 rok (dla żony) muszę zmienić tarcze i klocki przód i tył. Kłopot polega na tym, że nie wiem jakiego producenta wybrać. Chciałbym kupić porządne tarcze w rozsądnej cenie tak, aby uniknąć sytuacji, że się pokrzywią.

W swoim egzemplarzu zleciłem zmianę tarcz mechanikom (to sprawdzony warsztat) i po 44 tys. km trochę przednie się powichrowały, dodam, że jeżdżę dynamicznie. Przez pierwsze 2 tyś oszczędzałem tarcze aby nie przegrzać i nie wjechałem w wodę tak aby miały okazję się pokrzywić, a mimo to ich żywotność jest marna (od początku te same klocki 44 tyś przebiegu)

Jakiego producenta tarcz polecacie?
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 26-04-2016, 19:45   

Z własnych doświadczeń mogę polecić tarcze Mikoda. Mam w tej chwili na przodzie i tyle. Do tego na przód klocki Ferodo Premier. Na tyle już nie pamiętam jakie klocki założyłem ale te są mniej ważne. Autem do niedawna jeździłem na taxi i wszystkie inne kombinacje dość szybko się krzywiły. Tarcze i klocki zamawiałem w tym sklepie: http://www.henkiel.com.pl
 
 
p_k 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 156
Skąd: WWA
Wysłany: 27-04-2016, 18:35   

Mój zestaw na przód to tarcze Zimmermann (nawiercane) i klocki TRW. Tarcze już powoli kończą swój kilku-letni żywot, ale bicia nie ma.
 
 
mariotd 
Mitsumaniak
03230/KMM


Auto: Lancer 2.0 WAGON 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 71
Skąd: Polska
Wysłany: 23-06-2016, 13:08   

Mam pytanie odnośnie zestawów tarcze + klocki na przód.

Otóż mój zaufany mechanik proponuje mi wymianę kpl z przodu na ATE, ewentualnie też może polecić Zimmermann'a...

Pytanie - jakie macie odczucia odnośnie tych dwóch firm? Co do konkretnych modeli części jeszcze nie mam potwierdzonego info, wszystko można oczywiście zmienić w razie potrzeb :)
_________________
Lancer 2.0 WAGON 2003
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 23-06-2016, 18:10   

Ładnie pracująca para to tarcze ATE i klocki TRW.
Klocki są miękkie i trochę pylą, ale za to oszczędzają tarcze.
Hamowanie precyzyjne i bardzo mocne.
Tarcze ATE czasem lubię popłynąć jak są gorące i wjedziesz w zimną wodę (do pęknięcia włącznie), ale to chyba tyczy wszystkich tarczy.

Dobrą parą są jeszcze tarcze BREMBO i te same klocki.

Poleciłbym jeszcze wymianę przewodów elastycznych na oplecione stalą.
Dadzą jeszcze precyzyjniejsze czucie i wzrost siły hamowania.
 
 
 
konradod 
Forumowicz

Auto: lancer sport kombi 1.6 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 133
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 18-01-2017, 11:46   

No witajcie nie wiecie kto parkuje srebrnego lancerka kombi w mysłowicach przy banku na przeciwko U Miasta. Pytam bo ma on ciekawe hamulce na obu osiach i chciałbym się dowiedzieć co to za producent i jak się sprawują noi o koszty. Nr.rej. zaczyna się na SBL..... Dzięki.
 
 
p_k 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 156
Skąd: WWA
Wysłany: 25-01-2017, 07:40   

konradod napisał/a:
No witajcie nie wiecie kto parkuje srebrnego lancerka kombi w mysłowicach przy banku na przeciwko U Miasta. Pytam bo ma on ciekawe hamulce na obu osiach i chciałbym się dowiedzieć co to za producent i jak się sprawują noi o koszty. Nr.rej. zaczyna się na SBL..... Dzięki.


Ciekawe to pewnie znaczy nawiercane/nacinane Zimmerman albo Mikoda :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.