Otwarty przez: BigTomala 23-11-2010, 22:42 |
[EA2A/W 2.0] Gaśnie po włączeniu Klimy |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-11-2010, 02:18
|
|
|
kurak80, ale najpierw zresetuj ECU. |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 26-11-2010, 08:09
|
|
|
Czyli ponownie wypiąć akumulator.... podpiąć i wtedy programować? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-11-2010, 12:10
|
|
|
kurak80, tak. Ale jeśli z obrotami jest wszystko ok, to nie musisz tego robić. |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 26-11-2010, 14:38
|
|
|
W sumie obroty mi nie falują...silnik nie gaśnie....tylko czasem jak odpalam silnik po tym jak przejadę jakiś odcinek przy odpalaniu spadają mi obroty....i muszę przytrzymać go na sprzęgle bo inaczej moze zgasnąć....no ale to predzej wina czujnika temperatury silnika....tak mi sie wydaje....no ale może programowanie też pomoże.....tak dla świętego spokoju |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14384 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-11-2010, 14:41
|
|
|
W takim razie spróbuj. |
|
|
|
 |
tobislawow
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.5 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 24-05-2016, 14:28
|
|
|
Uwaga bo moje pytania mogą być zagmatwane (Dwie noce nieprzespane browar i inny bajer )
Pytana
od 1 jeśli silnik pracuje w pozycji on jak przełączyć na ową pozycję nie gasząc go (punkt 2 mówi coby następnie zgasić silnik w pozycji off)
od 6 Te wszystkie urządzenia mają już pracować przed uruchomieniem silnika, czy też mają być odpalone tuż po jego starcie.
Tyle jeśli chodzi o tę sprawę
I jeszcze jedna z nią związana
Czy podczas przejeżdżania spokojnych umownych 100km po ogólnym resecie ECU używać klimy, czy wstrzymać się na ten okres?
To jest bowiem panowie mój osobisty problem
Było ostre sprawanie w Gacku i odłączony był prąd
Później niedokręcona jakaś masa która odpowiadała między innymi za wyświetlającą się kontrolką ABS
I tak zrobiony reset ECU
Później znalezienie przyczyny -kontrolka zgasła, lecz auto dalej wyłącza się przy uruchomionej klimatyzacji gdy obroty schodzą np.po zatrzymaniu i wrzuceniu na N
Zaglądam na przegalancią stronę a tu ma się rozumieć rozwiązanie.
Ale... |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-05-2016, 16:31
|
|
|
tobislawow, w skrócie jak ja to robię i zawsze działa:
- odpalasz zimny silnik i na biegu jałowym, nie ruszając gazu czekasz aż będzie tam te 85st albo włączy się wentylator
- [alternatywnie] jeździsz żeby zagrzać silnik, resetujesz ECU poprzez zdjęcie klemy, odpalasz na 5-10 minut bez ruszania gazu, wybierak na P i bez odbiorników prądu
- gasisz, czekasz 30 sek
- zaciągasz ręczny żeby nie odjechało, odpalasz i zaraz po odpaleniu: wrzucasz D, klima na 17st nadmuch max, grzanie szyby, światła mijania, drogowe i przeciwmgnielne. I tak też przez 5-10 minut
Nigdy nie miałem problemów |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
tobislawow
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.5 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 24-05-2016, 17:04
|
|
|
Rozgrzanie silnika i zdjęcie klemy?
Nie będzie gasł?
A co z resetem i nauką na zimno?
[ Dodano: 24-05-2016, 17:49 ]
Może inaczej
Jest na forum porada resetu ECU oz zimnego silnika. Czyli zapalenie i nie używanie żadnych świateł,wentylatorów, itp
Pamiętam kiedyś że auto mi gasło po skręceniu kierownicą
Czyli chodzi tylko silnik 30min.
Gasimy, zapalamy i jest git.
Tak było u mnie dotychczas.
Tym razem klima coś knoci....
Dlatego ten temat to dla mnie nowość.
I z tąd moje wcześniejsze pytania które wymagają odpowiedzi |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-05-2016, 18:05
|
|
|
tobislawow napisał/a: | Rozgrzanie silnika i zdjęcie klemy?
Nie będzie gasł?
A co z resetem i nauką na zimno? |
Przecież napisałem, że u mnie zawsze działa Poza tym to jest metody alternatywna - wolisz konwencjonalną - twój wybór
Przecież ECU po resecie to nie czysta karta, którą musisz łopatologicznie uczyć bo inaczej nie zagada tylko ma predefiniowane mapy, które dostraja podczas nauki. Nie ma co gdybać i pisać tylko iść do auta i zrobić
powodzenia
[ Dodano: 24-05-2016, 18:07 ]
Aaa - i adaptacja ECU to nie wymiana hamulców - nie trzeba docierać przez 100km
Normalnie używać |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
tobislawow
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.5 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 24-05-2016, 18:49
|
|
|
Nigdzie się nie wybieram, pisałem, że zmęczony jestem
Uściślając, gaśnie mi tylko kiedy jest na biegu jałowym +klima, bez niej wszystko ok.
Czyli robić te rozgrzanie przed zdjęciem klemy, czy od razu przejść do masakrowania
Jestem ciemny jeśli chodzi o automat -można trzymać 10min na drajwie i ręcznym?
[ Dodano: 24-05-2016, 19:44 ]
Źle zapytałem. Przepraszam
Czy jest konieczne zdjęcie klemy po rozgrzaniu?
[ Dodano: 24-05-2016, 19:56 ]
Cały czas mam nawalone do głowy metodę, którą tu kiedyś wyczytałem.
Czyli na zimno i nic na Boga nie ruszać przez ok 30 min, z tąd moje zmieszanie |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-05-2016, 20:10
|
|
|
tobislawow napisał/a: | Czyli robić te rozgrzanie przed zdjęciem klemy, czy od razu przejść do masakrowania |
tobislawow napisał/a: | Czy jest konieczne zdjęcie klemy po rozgrzaniu? |
Metoda zależy od Ciebie. Ta z klemą jest szybsza i też działa
tobislawow napisał/a: | Jestem ciemny jeśli chodzi o automat -można trzymać 10min na drajwie i ręcznym? |
Można Z tym że ja bym nie robił 10 minut bo nie ma sensu - 5-6 wystarczy
tobislawow napisał/a: | Czyli na zimno i nic na Boga nie ruszać przez ok 30 min, z tąd moje zmieszanie |
Są różne metody. Ja podałem taką, która u mnie działa. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
tobislawow
Nowy Forumowicz
Auto: galant 2.5 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 24-05-2016, 22:01
|
|
|
Wielkie dzięki
[ Dodano: 24-05-2016, 23:06 ]
Właśnie wracam od Gacka bo musiałem wypróbować metodę na ""ciepło"-i działa !!!!
Przed tym oczywiście zrobiłem na zimno, efekt -po włączeniu klimy od razu zgasł...
A metoda alternatywa pełen sukces!!!
Dzięki że nie wiem co |
|
|
|
 |
|