Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: BigTomala
23-11-2010, 22:42
[EA2A/W 2.0] Gaśnie po włączeniu Klimy
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-11-2010, 02:18   

kurak80, ale najpierw zresetuj ECU.
 
 
kurak80 
Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 106
Skąd: Strzegom
Wysłany: 26-11-2010, 08:09   

Czyli ponownie wypiąć akumulator.... podpiąć i wtedy programować?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-11-2010, 12:10   

kurak80, tak. Ale jeśli z obrotami jest wszystko ok, to nie musisz tego robić.
 
 
kurak80 
Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 106
Skąd: Strzegom
Wysłany: 26-11-2010, 14:38   

W sumie obroty mi nie falują...silnik nie gaśnie....tylko czasem jak odpalam silnik po tym jak przejadę jakiś odcinek przy odpalaniu spadają mi obroty....i muszę przytrzymać go na sprzęgle bo inaczej moze zgasnąć....no ale to predzej wina czujnika temperatury silnika....tak mi sie wydaje....no ale może programowanie też pomoże.....tak dla świętego spokoju :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14384
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-11-2010, 14:41   

W takim razie spróbuj.
 
 
tobislawow 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.5 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 24-05-2016, 14:28   

Uwaga bo moje pytania mogą być zagmatwane (Dwie noce nieprzespane browar i inny bajer :p )
Pytana
od 1 jeśli silnik pracuje w pozycji on jak przełączyć na ową pozycję nie gasząc go (punkt 2 mówi coby następnie zgasić silnik w pozycji off)
od 6 Te wszystkie urządzenia mają już pracować przed uruchomieniem silnika, czy też mają być odpalone tuż po jego starcie.
Tyle jeśli chodzi o tę sprawę
I jeszcze jedna z nią związana
Czy podczas przejeżdżania spokojnych umownych 100km po ogólnym resecie ECU używać klimy, czy wstrzymać się na ten okres?
To jest bowiem panowie mój osobisty problem :snakeman:
Było ostre sprawanie w Gacku i odłączony był prąd
Później niedokręcona jakaś masa która odpowiadała między innymi za wyświetlającą się kontrolką ABS
I tak zrobiony reset ECU
Później znalezienie przyczyny -kontrolka zgasła, lecz auto dalej wyłącza się przy uruchomionej klimatyzacji gdy obroty schodzą np.po zatrzymaniu i wrzuceniu na N
Zaglądam na przegalancią stronę a tu ma się rozumieć rozwiązanie.
Ale... :blob:
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-05-2016, 16:31   

tobislawow, w skrócie jak ja to robię i zawsze działa:
- odpalasz zimny silnik i na biegu jałowym, nie ruszając gazu czekasz aż będzie tam te 85st albo włączy się wentylator
- [alternatywnie] jeździsz żeby zagrzać silnik, resetujesz ECU poprzez zdjęcie klemy, odpalasz na 5-10 minut bez ruszania gazu, wybierak na P i bez odbiorników prądu
- gasisz, czekasz 30 sek
- zaciągasz ręczny żeby nie odjechało, odpalasz i zaraz po odpaleniu: wrzucasz D, klima na 17st nadmuch max, grzanie szyby, światła mijania, drogowe i przeciwmgnielne. I tak też przez 5-10 minut
Nigdy nie miałem problemów :)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
tobislawow 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.5 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 24-05-2016, 17:04   

Rozgrzanie silnika i zdjęcie klemy?
Nie będzie gasł?
A co z resetem i nauką na zimno?

[ Dodano: 24-05-2016, 17:49 ]
Może inaczej
Jest na forum porada resetu ECU oz zimnego silnika. Czyli zapalenie i nie używanie żadnych świateł,wentylatorów, itp
Pamiętam kiedyś że auto mi gasło po skręceniu kierownicą
Czyli chodzi tylko silnik 30min.
Gasimy, zapalamy i jest git.
Tak było u mnie dotychczas.
Tym razem klima coś knoci....
Dlatego ten temat to dla mnie nowość.
I z tąd moje wcześniejsze pytania które wymagają odpowiedzi :rolleyes:
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-05-2016, 18:05   

tobislawow napisał/a:
Rozgrzanie silnika i zdjęcie klemy?
Nie będzie gasł?
A co z resetem i nauką na zimno?

Przecież napisałem, że u mnie zawsze działa :) Poza tym to jest metody alternatywna - wolisz konwencjonalną - twój wybór :)
Przecież ECU po resecie to nie czysta karta, którą musisz łopatologicznie uczyć bo inaczej nie zagada tylko ma predefiniowane mapy, które dostraja podczas nauki. Nie ma co gdybać i pisać tylko iść do auta i zrobić :D
powodzenia

[ Dodano: 24-05-2016, 18:07 ]
Aaa - i adaptacja ECU to nie wymiana hamulców - nie trzeba docierać przez 100km :D
Normalnie używać ;)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
tobislawow 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.5 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 24-05-2016, 18:49   

Nigdzie się nie wybieram, pisałem, że zmęczony jestem :D
Uściślając, gaśnie mi tylko kiedy jest na biegu jałowym +klima, bez niej wszystko ok.
Czyli robić te rozgrzanie przed zdjęciem klemy, czy od razu przejść do masakrowania :D
Jestem ciemny jeśli chodzi o automat -można trzymać 10min na drajwie i ręcznym?

[ Dodano: 24-05-2016, 19:44 ]
Źle zapytałem. Przepraszam :D
Czy jest konieczne zdjęcie klemy po rozgrzaniu?

[ Dodano: 24-05-2016, 19:56 ]
Cały czas mam nawalone do głowy metodę, którą tu kiedyś wyczytałem.
Czyli na zimno i nic na Boga nie ruszać przez ok 30 min, z tąd moje zmieszanie :?
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-05-2016, 20:10   

tobislawow napisał/a:
Czyli robić te rozgrzanie przed zdjęciem klemy, czy od razu przejść do masakrowania :D

tobislawow napisał/a:
Czy jest konieczne zdjęcie klemy po rozgrzaniu?

Metoda zależy od Ciebie. Ta z klemą jest szybsza i też działa
tobislawow napisał/a:
Jestem ciemny jeśli chodzi o automat -można trzymać 10min na drajwie i ręcznym?

Można :) Z tym że ja bym nie robił 10 minut bo nie ma sensu - 5-6 wystarczy
tobislawow napisał/a:
Czyli na zimno i nic na Boga nie ruszać przez ok 30 min, z tąd moje zmieszanie :?

Są różne metody. Ja podałem taką, która u mnie działa.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
tobislawow 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.5 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 24-05-2016, 22:01   

Wielkie dzięki

[ Dodano: 24-05-2016, 23:06 ]
Właśnie wracam od Gacka bo musiałem wypróbować metodę na ""ciepło"-i działa :badgrin: !!!!
Przed tym oczywiście zrobiłem na zimno, efekt -po włączeniu klimy od razu zgasł...
A metoda alternatywa pełen sukces!!!
Dzięki że nie wiem co :finga:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.