[MSS 1.6] [PRZEPUSTNICA] - Problem po czyszczeniu przepustni |
Autor |
Wiadomość |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 12-04-2016, 18:04
|
|
|
Cześć ponownie
Mam kolejny, dziwny problem z przepustnicą.
Gdy podczas jazdy wcisnę sprzęgło, to obroty spadają do 1100 - 1000 rpm, do normalnych obortów biegu jałowego spadają dopiero, gdy zatrzymam auto.
Jest to dla mnie trochę dziwne...Ma ktoś jakiś pomysł?? |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 12-04-2016, 21:40
|
|
|
SiMa, to jest rzecz normalna, nie przejmuj się. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 17-04-2016, 21:21
|
|
|
Janq napisał/a: | SiMa, to jest rzecz normalna, nie przejmuj się. |
W sensie, że każdy mitsu tak ma, czy tylko 4g18?
Jeżdżę jeszcze dwoma innymi autami i tam po wciśnięciu sprzęgła spada do 750 - 900 obrotów, więc to był mój punkt odniesienia. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
art2310
Nowy Forumowicz art2310
Auto: MSS 1,6 Family 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 8 Skąd: Stare Bojanowo
|
Wysłany: 02-10-2016, 01:02
|
|
|
Witam.Mam mały problem z obrotami po właczeniu świateł mijania.Wczoraj wyczyściłem przepustnicę,odłączyłem akumulator,zrobiłem adaptację na wolnych obrotach do włączenia się wentylatora chłodnicy.Wieczorem pojechałem z żoną do znajomych i zaczęły się cuda.Silnik na wolnych obrotach trzyma 780 obr/min.Po włączniu świateł podnoszą się na 1050 obr/min.Podczas jazdy przy zmianie biegów jak puszczę gaz i wcisnę sprzęgło obroty najpierw podnoszą sie do 2200 obr/min a dopiero potem spadają do 1050 obr/min.Podpięcie do EvoScana nic nie pokazuje,parametry niby ok a jednak cos nie tak.Pomóżcie jak możecie. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-10-2016, 09:20
|
|
|
Pytanie, czy podczas nauki dajesz mu możliwość nauki też pod obciążeniem (światła, ogrzewanie włączone) .
Spróbuj jeszcze raz zrobić reset i przeprowadzić naukę może pomoże a na pewno nie zaszkodzi . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
art2310
Nowy Forumowicz art2310
Auto: MSS 1,6 Family 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 8 Skąd: Stare Bojanowo
|
Wysłany: 02-10-2016, 18:04
|
|
|
Adaptację robiłem jak kiedyś przy Fiacie Brava.Wyciśnięty padał sprzęgła,zaciągnięty hamulec ręczny silnik odpalony i chodzi na wolnych obrotach do wlaczenia wentylatora chłodnicy.W Bravie się to sprawdzało a tu chyba nie. |
_________________ Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-10-2016, 20:33
|
|
|
W mitsu wygląda to mniej więcej tak.
-odpalasz silnik i na luzie bez dotykania gazu czekasz aż się włączy wentylator
-następnie gasisz silnik
-po paru minutach odpalasz ponownie, tylko tym razem włączasz światła, nawiew ciepły na maksa, radio i czekasz aż się włączy wiatrak
-następnie gasisz silnik
Teoretycznie to wszystko i już powinien chodzić . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
art2310
Nowy Forumowicz art2310
Auto: MSS 1,6 Family 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 8 Skąd: Stare Bojanowo
|
Wysłany: 02-10-2016, 20:37
|
|
|
Jutro sprawdzę czy to działa.Dzięki.
>>........................................................................................
Adaptacja zrobiona jest lepiej niż było ale jeszcze za wolno silnik schodzi z obrotów i niestety spalanie wzrosło o jakieś 1,2-1,6 l więcej.Przed czyszczenie śednio 7,8-8,6 teraz niżej 9,4 nie można zejść a czasem 11 l/100km też pokaże.Silnik krokowy też obejrzałem,wyczyściłem kanały doprowadzajace powietrze i na razie brakuje mi pomysłów.Jutro dłuższa trasa 140km w jedną stronę to zobaczę ile spali i może klepki w ECU sie poustawiają. |
_________________ Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
Redgor
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2016 Posty: 2 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 06-10-2016, 22:15
|
|
|
Silnik krokowy łatwo sprawdzić czy jest dobry. Odpinasz wtyczkę, bierzesz multimetr uniwersalny, ustawiasz na mierzenie wartości oporu "om" i mierzysz dwie cewki silniczka. Wartość powinna wahać się w przedziale 45-60 "om". A mechanicznie to oczywiście należy go przeczyścić. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
art2310
Nowy Forumowicz art2310
Auto: MSS 1,6 Family 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 8 Skąd: Stare Bojanowo
|
Wysłany: 07-10-2016, 23:07
|
|
|
Zrobiłem adaptację bez obciążenia silnika,potem z obciążeniem ale tak naprawdę to dopiero wyjazd w trasę zrobił swoje.Do pierwszego wygaszenia silnika obroty jeszcze trochę wariowały ale dało sie jechać.Po zgaszeniu silnika i odpaleniu go po ok.20 minutach postoju wszystko wróciło do normy.Teraz wiem jak zrobić adaptację w Mitsubishi.Z Fiatem nie miałem takich problemów. |
_________________ Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
|