Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
! SREBRNA SIGMA ze Wschodu !
Autor Wiadomość
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-10-2016, 09:07   

Jak tam sytuacja z przekładką skrzyni na M/T :?:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-11-2016, 09:40   

Siema :)

Dopiero tu zajrzałem, ale Wojtas wywołałeś wilka z lasu ;)

Sigma obecnie stoi już w garażu u brata - skrzynia automat padła definitywnie , biegi wypadają, ledwo dojechałem do brata na ślizgających się biegach - sytuacja ta spowodowała wreszcie przyspieszenie - a właściwie konieczność wywalenia automatu i wrzucenia w końcu skrzyni manualnej czyli spełnienia mojego marzenia - Sigma 24V w manualu ;)
Obecnie jestem na etapie takim, że wymontowałem już wszystko co potrzeba do swapu z mojego dawcy (szrota Sigmy 12V exe) - dzisiaj właśnie rozpoczynamy procedurę prucia mojej sigmy ;)
Przy okazji wymieniam przekładnię bo złapała luzy.
Najgorzej boję się, że znowu zajrzę pod spód jak już będzie na podnośniku i okaże się, że trzeba coś spawać , zobaczę jak tam moje zabezpieczenia z przed dwóch lat ;)

Niebawem fotorelacja no i może gdzieś za tydzień sigma wyruszy ponownie na drogi ;)

Następny etap to doprowadzenie instalacji gazowej do ładu bo słabo sigma na niej jedzie i zajmę się trochę wnętrzem - idealnie byłoby odnowić skóry - ale weź tu człowieku wywal 5 tyś na renowację...
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-12-2016, 17:25   

Ciśniemy ;)



Kto to poskłada ? ;)




Najlepszy patent na dokręcenie pompki sprzęgła (dolnej śrubki) jeśli nie ma do niej dojścia (za cholerę ręka tam nie dojdzie), a nie ma czasu na pierdzielenie się z wyjmowaniem np serwa ;)



Dwa wieczory (po około 6 godz) i wszystko przygotowane - pozostało tylko wrzucić skrzynię manualną i będzie test - dziś lub jutro się okaże czy wszystko działa jak należy ;)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-12-2016, 17:38   

Aha z ciekawostek - przy okazji odkryłem "ukrytą" instalacje do poduszki powietrznej dla kierowcy- której w standardzie w mojej sigmie zabrakło - przełożyłem więc komputer poduchy z mojego dawcy Sigmy Exe i podpiąłem intalację (wszystkie wtyczki pasowały) - wystarczy teraz wymiana kierownicy na tę z poduszką (którą posiadam) i poducha powinna teoretycznie działać ? Czy coś jeszcze należy zrobić w tym kierunku ???
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 01-12-2016, 18:39   

Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 01-12-2016, 20:35   

wojtas napisał/a:
Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS.

A jak już sie zaswieci to tylko MUT I ori.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 01-12-2016, 23:52   

angelos napisał/a:
wojtas napisał/a:
Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS.

A jak już sie zaswieci to tylko MUT I ori.

Nie do końca chyba...Autel MaxiDAS 708 na ten przykład radzi sobie nieźle właśnie ze starszymi SRS, a jest to komp uniwersalny...

marycjusz Jak to w Sigmach jest, półośki są takie same z A/T i M/T?

Powodzenia :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-12-2016, 10:15   

wojtas napisał/a:
Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki?
Dobre pytanie , poszukamy ;)

areksz121 napisał/a:
Jak to w Sigmach jest, półośki są takie same z A/T i M/T?
- pozwól że zacytuję Łukasza12 (zapewne nie będzie miał nic przeciwko) który mi wujaśnił sprawę półosi : cyt " Będą pasować tylko muszą być roczniki te same. Automaty 91 miały rzadko spotykane półosie z mniejszymi wieloklinami od strony dyferencjału (25 zamiast 27 zębów).

Prawa półoś ma zatem inny wieloklin na przegubie wewnętrznym. Natomiast lewa strona ma inną tą specjalną przedłużaną ośkę z łożyskiem (ona też jest inna w zależności od tego czy MT/AT/AT4WS - ogólnie jest 6 wariantów)"
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-12-2016, 10:24   

Zapomnniałem dodać dość istotną rzecz - oczywiście wrzucam nówkę sprzęgło ;)


- tak w ogóle to Sigmie strzeliło 370 000 tyś przebiegu ;) :):) (Specjalnie to zapisuję żeby wiedzieć za parę lat przy jakim przebiegu wymieniałem sprzęgło)

- Jaki olej polecacie do skrzyni manualnej ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 02-12-2016, 16:50   

SEA 75W90 lub 75W85 GL-4. Ja mam zalane Red Line.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 03-12-2016, 14:31   

areksz121 napisał/a:
angelos napisał/a:
wojtas napisał/a:
Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS.

A jak już sie zaswieci to tylko MUT I ori.

Nie do końca chyba...Autel MaxiDAS 708 na ten przykład radzi sobie nieźle właśnie ze starszymi SRS, a jest to komp uniwersalny...

marycjusz Jak to w Sigmach jest, półośki są takie same z A/T i M/T?

Powodzenia :wink:


Dobrze wiedziec, bo myslalem ze tylko MUT I. A masz moze albo Wiesz kto ma? :)
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-12-2016, 13:47   

Swap skrzyni ukończony ! :finga: :finga: :rolleyes: Wszystko działa jak należy, biegi wchodzą jak w masło (na razie skrzynię zalałem Valvoline 75W-90 i jest super).
Ależ sigma teraz ładnie przyspiesza :) , ależ ładnie pracuje teraz silnik !, ależ jestem mega zadowolony ! - aż żal dupę ściska, że zajęło to 4 wieczory, a przymierzałem się do tego 1,5 roku ;)

Co do poduszki - to oczywiście SRS zapalił się ;) - Co prawda pobieżnie , ale chyba znalazłem na podłużnicach instalację czujników - bynajmniej jest taki sam czerwony kabel w czerwonej harmonijkowej obwolucie - taki sam idzie do komputera wiec strzelam że to to, bo idzie właśnie do podłużnicy .
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-12-2016, 14:23   

To sprawdź dokładnie, czy na końcu tej instalacji są czujniki.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 05-12-2016, 14:45   

wojtas napisał/a:
To sprawdź dokładnie, czy na końcu tej instalacji są czujniki.

Czyli takie czerwone pudeleczka.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-12-2016, 23:48   

marycjusz, gratuluje swapa ;)

Jak ogarniesz tego SRS'a to napisz, bo niestety też się dorobiłem :/
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.