 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
! SREBRNA SIGMA ze Wschodu ! |
Autor |
Wiadomość |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 28-10-2016, 09:07
|
|
|
Jak tam sytuacja z przekładką skrzyni na M/T |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-11-2016, 09:40
|
|
|
Siema
Dopiero tu zajrzałem, ale Wojtas wywołałeś wilka z lasu
Sigma obecnie stoi już w garażu u brata - skrzynia automat padła definitywnie , biegi wypadają, ledwo dojechałem do brata na ślizgających się biegach - sytuacja ta spowodowała wreszcie przyspieszenie - a właściwie konieczność wywalenia automatu i wrzucenia w końcu skrzyni manualnej czyli spełnienia mojego marzenia - Sigma 24V w manualu
Obecnie jestem na etapie takim, że wymontowałem już wszystko co potrzeba do swapu z mojego dawcy (szrota Sigmy 12V exe) - dzisiaj właśnie rozpoczynamy procedurę prucia mojej sigmy
Przy okazji wymieniam przekładnię bo złapała luzy.
Najgorzej boję się, że znowu zajrzę pod spód jak już będzie na podnośniku i okaże się, że trzeba coś spawać , zobaczę jak tam moje zabezpieczenia z przed dwóch lat
Niebawem fotorelacja no i może gdzieś za tydzień sigma wyruszy ponownie na drogi
Następny etap to doprowadzenie instalacji gazowej do ładu bo słabo sigma na niej jedzie i zajmę się trochę wnętrzem - idealnie byłoby odnowić skóry - ale weź tu człowieku wywal 5 tyś na renowację... |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-12-2016, 17:25
|
|
|
Ciśniemy
Kto to poskłada ?
Najlepszy patent na dokręcenie pompki sprzęgła (dolnej śrubki) jeśli nie ma do niej dojścia (za cholerę ręka tam nie dojdzie), a nie ma czasu na pierdzielenie się z wyjmowaniem np serwa
Dwa wieczory (po około 6 godz) i wszystko przygotowane - pozostało tylko wrzucić skrzynię manualną i będzie test - dziś lub jutro się okaże czy wszystko działa jak należy |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-12-2016, 17:38
|
|
|
Aha z ciekawostek - przy okazji odkryłem "ukrytą" instalacje do poduszki powietrznej dla kierowcy- której w standardzie w mojej sigmie zabrakło - przełożyłem więc komputer poduchy z mojego dawcy Sigmy Exe i podpiąłem intalację (wszystkie wtyczki pasowały) - wystarczy teraz wymiana kierownicy na tę z poduszką (którą posiadam) i poducha powinna teoretycznie działać ? Czy coś jeszcze należy zrobić w tym kierunku ??? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 01-12-2016, 18:39
|
|
|
Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 01-12-2016, 20:35
|
|
|
wojtas napisał/a: | Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS. |
A jak już sie zaswieci to tylko MUT I ori. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 01-12-2016, 23:52
|
|
|
angelos napisał/a: | wojtas napisał/a: | Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS. |
A jak już sie zaswieci to tylko MUT I ori. |
Nie do końca chyba...Autel MaxiDAS 708 na ten przykład radzi sobie nieźle właśnie ze starszymi SRS, a jest to komp uniwersalny...
marycjusz Jak to w Sigmach jest, półośki są takie same z A/T i M/T?
Powodzenia |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-12-2016, 10:15
|
|
|
wojtas napisał/a: | Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? | Dobre pytanie , poszukamy
areksz121 napisał/a: | Jak to w Sigmach jest, półośki są takie same z A/T i M/T?
| - pozwól że zacytuję Łukasza12 (zapewne nie będzie miał nic przeciwko) który mi wujaśnił sprawę półosi : cyt " Będą pasować tylko muszą być roczniki te same. Automaty 91 miały rzadko spotykane półosie z mniejszymi wieloklinami od strony dyferencjału (25 zamiast 27 zębów).
Prawa półoś ma zatem inny wieloklin na przegubie wewnętrznym. Natomiast lewa strona ma inną tą specjalną przedłużaną ośkę z łożyskiem (ona też jest inna w zależności od tego czy MT/AT/AT4WS - ogólnie jest 6 wariantów)" |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-12-2016, 10:24
|
|
|
Zapomnniałem dodać dość istotną rzecz - oczywiście wrzucam nówkę sprzęgło
- tak w ogóle to Sigmie strzeliło 370 000 tyś przebiegu :):) (Specjalnie to zapisuję żeby wiedzieć za parę lat przy jakim przebiegu wymieniałem sprzęgło)
- Jaki olej polecacie do skrzyni manualnej ? |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 02-12-2016, 16:50
|
|
|
SEA 75W90 lub 75W85 GL-4. Ja mam zalane Red Line. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 03-12-2016, 14:31
|
|
|
areksz121 napisał/a: | angelos napisał/a: | wojtas napisał/a: | Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS. |
A jak już sie zaswieci to tylko MUT I ori. |
Nie do końca chyba...Autel MaxiDAS 708 na ten przykład radzi sobie nieźle właśnie ze starszymi SRS, a jest to komp uniwersalny...
marycjusz Jak to w Sigmach jest, półośki są takie same z A/T i M/T?
Powodzenia |
Dobrze wiedziec, bo myslalem ze tylko MUT I. A masz moze albo Wiesz kto ma? |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-12-2016, 13:47
|
|
|
Swap skrzyni ukończony ! Wszystko działa jak należy, biegi wchodzą jak w masło (na razie skrzynię zalałem Valvoline 75W-90 i jest super).
Ależ sigma teraz ładnie przyspiesza , ależ ładnie pracuje teraz silnik !, ależ jestem mega zadowolony ! - aż żal dupę ściska, że zajęło to 4 wieczory, a przymierzałem się do tego 1,5 roku
Co do poduszki - to oczywiście SRS zapalił się - Co prawda pobieżnie , ale chyba znalazłem na podłużnicach instalację czujników - bynajmniej jest taki sam czerwony kabel w czerwonej harmonijkowej obwolucie - taki sam idzie do komputera wiec strzelam że to to, bo idzie właśnie do podłużnicy . |
_________________ SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat (brat)
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 05-12-2016, 14:23
|
|
|
To sprawdź dokładnie, czy na końcu tej instalacji są czujniki. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 05-12-2016, 14:45
|
|
|
wojtas napisał/a: | To sprawdź dokładnie, czy na końcu tej instalacji są czujniki. |
Czyli takie czerwone pudeleczka. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-12-2016, 23:48
|
|
|
marycjusz, gratuluje swapa
Jak ogarniesz tego SRS'a to napisz, bo niestety też się dorobiłem :/ |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
|
|