[CY8A 2.0DID] Lancer 2.0 DID - szarpanie, dławienie silnika |
Autor |
Wiadomość |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26-12-2016, 18:03
|
|
|
Primo - uzupełnij profil. Diesel czy benzyna? Bo jeszcze nikt z Nas chyba nie posiadł umiejętności wróżenia z fusów. |
|
|
|
 |
Onimaru
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo S40 2.5 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2016 Posty: 6 Skąd: ...
|
Wysłany: 26-12-2016, 18:26
|
|
|
lobuzek napisał/a: | Primo - uzupełnij profil. Diesel czy benzyna? Bo jeszcze nikt z Nas chyba nie posiadł umiejętności wróżenia z fusów. |
W benzynowych Lancerach montowano dwumasę ? |
|
|
|
 |
hudy85
Forumowicz
Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 62 Skąd: Opolskie
|
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 29-12-2016, 11:30
|
|
|
Widać, że oprócz dławienia podczas jazdy występuje też zakłócenie biegu jałowego. Wygląda na nasilające się uszkodzenie jednego z wtryskiwaczy. |
|
|
|
 |
hudy85
Forumowicz
Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 62 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 29-12-2016, 14:35
|
|
|
właśnie tego się obawiam, ale nie zauważyłem innych objawów, nawet nie kopci, a aż tak szarpie tylko przy 1000obr. na 1 i drugim biegu, wyżej dławi się sporadycznie, kiedy utrzymuję równe obroty.
A czy dwumasa mogłaby robić takie wariacje? Coś tam w tej skrzynce się dzieje, ale jeszcze nie wiem do końca co, bo fundusze się skończyły |
|
|
|
 |
Szpecu
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer (hatchback)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 9 Skąd: jesteś
|
Wysłany: 18-03-2017, 19:02
|
|
|
Witajcie i wybaczcie że tak późno pisze
Nie uwierzycie ale jednym słowem mechanik mnie wyleszczył. Jadę sobie w piękny zimowy wieczór i auto szarpie, dusi się i nagle gaśnie.. Jakoś się doczołgałem do domu i pierwsza myśl że filtr paliwa bo tak jakby mu brakowało.. tylko że mechanik podobno wymieniał więc jak to możliwe.. jednak! po wymianie filtra (tym razem sam się za to wziąłem i nic trudnego pomimo moich obaw) wszystkie bolączki mu przeszły.. i turbo nie gaśnie i nie szapie, ładnie kręci do czerwonego pola także jednym słowem szaleniec. Mecher kawał @#$ ale udowodnić mu nie udowodnię.. drugi tyle sam wart co pierwszy bo jego słowa brzmiały "na pewno nie przez filtr"
Niestety jak widać u mnie ciężko o dobrego godnego zaufania człowieka :/
Możliwe kolego hudy85 że u ciebie też filterek siada bo miałem podobnie z początku. |
|
|
|
 |
hudy85
Forumowicz
Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 62 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 19-03-2017, 15:21
|
|
|
Właśnie podejrzenia miałem, że to po wymianie filtra, ale bardziej zastanawiam się nad EGRem. Nie zaglądałem tam jeszcze, bo aż tak mi nie przeszkadzało, dam znać jak będę wiedział więcej |
|
|
|
 |
manakham
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2016 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-03-2017, 16:43
|
|
|
Lancer Sportback 2009r. 2.0 DID
Miałem połączenie obu sytuacji w tym temacie - obrotomierz skakał jak oszalały na biegu jałowym oraz mocno szarpał przy toczeniu się na dwójce. Ponadto, pewnego razu wyskoczył mi komunikat check engine i na trasie znacznie spadła moc pojazdu (nie pamiętam już ile wskazywał obrotomierz, ale zapamiętałem 80km/h na A1 jako max prędkości, nie wspominając o przyśpieszeniu). Po zjechaniu na MOP, wyłączeniu silnika i jego ponownym uruchomieniu auto wróciło do normy. Generalnie sytuacja powtarzała mi się parę razy.
Mechanik - wstępna diagnoza - pompowtryskiwacze. Pojechałem do serwisu Boscha na regenerację - cena około 800 zł za sztukę (z gumkami itp.). Po zamontowaniu zregenerowanych pompowtrysków przez jakiś czas Lancer nie robił problemów, ale wkrótce obrotomierz ponownie zaczął skakać a silnik szarpać podczas toczenia. Niedługo po tym, auto bardzo straciło moc (chyba jeszcze bardziej niż poprzednio na autostradzie).
Z racji wieku - 2009 r. i przebiegu - wówczas około 165 000 km, pomyślałem, że to może DPF - diagnostyka komputerowa - rzeczywiście problem z DPF. Zdecydowałem się go usunąć* i jak się okazało to była przyczyna. Auto przestało szarpać, obrotomierz przestał skakać, a moc wróciła.
BTW: ostatnio zapaliła mi się kontrolka świec w aucie. Zanim jednak obejrzałem auto (kiedyś przeczytałem, że to może być najzwyklejsza żarówka) jakiś czas kontynuowałem jazdę. Po chwili od zapalenia się kontrolki świec wyskoczył mi komunikat ASC Off - Service Require, który migał na całym ekranie. Byłem wówczas w trasie i chciałem włączyć tempomat - bezskutecznie. Sprawdziłem żarówki i okazało się, że przepaliły mi się dwie żarówki stopu (boczne) - listwa wciąż świeciła. Po wymianie żarówek kontrolka świec i komunikat ASC off zniknął a tempomat ponownie zaczął działać. Taka pierdoła a tyle hałasu.
*(sam nie pochwalam decyzji usuwania DPF - mieszkam w Krakowie i kopciuchy bez DPF zimą potrafią zrobić taką zasłonę dymną, że czasem się zastanawiam czy to mgła czy Wawel płonie - także przy najbliższej zmianie auta biere benzynę) |
|
|
|
 |
Vega83
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 13 Skąd: Karlino
|
Wysłany: 23-03-2017, 18:04
|
|
|
Witam podłącze się tu także;)
Jestem nowym użytkownikiem mam lancera 2.0 did miesiąc temu przy wyprzedzaniu (czytaj pedał w podłogę;p) silnik zaczął powyżej 2000 tys obrotów szarpać przyspieszanie wyglądało jak by mial zasadzkę i ostatkiem sił jechał... Pojechałem do mechaniora... Stwierdził po tygodniu że to turbina... Mówię 200 tys przejechane ok.. Poszła do regeneracji i dalej jest tosamo... Samochód stoi 5 dni w serwisie Mitsubishi i nie mają pojęcia co jest 0 błędów wtryski po regeneracji w tamtym roku... Jakies pomysły?;( |
|
|
|
 |
hudy85
Forumowicz
Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 62 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 24-03-2017, 08:06
|
|
|
może nie tyle turbina, co jej sterowanie? Ale wtedy wywaliło by błąd, że wszedł w awaryjny.
Coś robiłeś zanim tak się zaczęło dziać? |
|
|
|
 |
Vega83
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 13 Skąd: Karlino
|
Wysłany: 24-03-2017, 11:44
|
|
|
Nie nic nie było robione na kompie wywołało błąd sterowania turbiny dlatego też była ona cała wraz z sterowaniem wysłana do turbotecha przyszła błędów nie ma a szarpie dalej;( |
|
|
|
 |
Nazar
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2017 Posty: 1 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-03-2017, 18:20
|
|
|
Witam, piszę tutaj bo mam podobny problem od niedawna, problem wygląda następująco powyżej 2tyś obrotów zaczyna szarpać silnikiem i wzmaga się to na wyższych biegach 3,4,5 no i 6 na 1 i 2 praktycznie nie odczuwalne, jeżeli dodaje gaz powoli szarpanie nie jest odczuwalne aż tak bardzo a jeśli chce przysłowiowo dać gaz do dechy silnikiem od razu szarpie i praktycznie nie jedzie tylko się toczy, wywaliło Mi błąd że mam zapchany filtr cząsteczek stałych(dpf), uznałem że to może być przyczyną szarpania usnąłem, ale szarpanie nie ustało czy problem może być z zaworem egr? z tego co widzę był wymieniany i chyba nie na oryginalny, dodam jeszcze że wymiałem jakieś 2 tyg. temu rozrząd i uznałem że poszarpie się jeszcze trochę z zaworem egr dostęp do Niego nie jest dość łatwy więc zdjąłem tylko przepustnicę pod Nim i oczyściłem, był niewielki dostęp do zaworu od dołu to trochę tam poczyściłem no i objawy szarpania minęły na 2 dni, od tyg. znowu notorycznie szarpie, był też podpinany pod komputer wykazało tylko że jedna świeca nie domaga, więc postanowiłem znów poczyścić trochę... ale nie pomogło tym razem. |
|
|
|
 |
Vega83
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 13 Skąd: Karlino
|
Wysłany: 26-03-2017, 10:44
|
|
|
Kolego mam identycznie to samo samochód stoi w serwisie Mitsubishi 6 dzień... Pod względem elektronicznym nic nie znaleźli ;/ ich diagnoza .... Kolo dwumasowe powoduje takie drgania... Nie wiem co o tym myśleć ;/ |
|
|
|
 |
hudy85
Forumowicz
Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 62 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 26-03-2017, 15:55
|
|
|
może btć to dwumasa, kończy się wyjątkowo nietypowo, nie trzaska, prawie go nie słychać. Stawiam albo na egr, przepustnice albo dwumase |
|
|
|
 |
Vega83
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 13 Skąd: Karlino
|
Wysłany: 26-03-2017, 17:17
|
|
|
Wszystko sprawdzone;/ egr, przepustnica, wtryski... Czyli jestem udupiony... 2 kola w turbo i teraz 2.5 w dwumase... Bajka;/ |
|
|
|
 |
|