Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY8A 2.0DID] Lancer 2.0 DID - szarpanie, dławienie silnika
Autor Wiadomość
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-12-2016, 18:03   

Primo - uzupełnij profil. Diesel czy benzyna? Bo jeszcze nikt z Nas chyba nie posiadł umiejętności wróżenia z fusów.
 
 
Onimaru 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo S40 2.5 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: ...
Wysłany: 26-12-2016, 18:26   

lobuzek napisał/a:
Primo - uzupełnij profil. Diesel czy benzyna? Bo jeszcze nikt z Nas chyba nie posiadł umiejętności wróżenia z fusów.


W benzynowych Lancerach montowano dwumasę ?
 
 
hudy85 
Forumowicz

Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 62
Skąd: Opolskie
  Wysłany: 29-12-2016, 00:18   

Nagrałem dziś krótkie filmiki, bo akurat dziś było masakrycznie.
Może ktoś wie co to i pomoże.
1.

https://youtu.be/tJotwNaUZLw

2.

https://youtu.be/Yxeqmd2av7k
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 29-12-2016, 11:30   

Widać, że oprócz dławienia podczas jazdy występuje też zakłócenie biegu jałowego. Wygląda na nasilające się uszkodzenie jednego z wtryskiwaczy.
 
 
hudy85 
Forumowicz

Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 62
Skąd: Opolskie
Wysłany: 29-12-2016, 14:35   

właśnie tego się obawiam, ale nie zauważyłem innych objawów, nawet nie kopci, a aż tak szarpie tylko przy 1000obr. na 1 i drugim biegu, wyżej dławi się sporadycznie, kiedy utrzymuję równe obroty.
A czy dwumasa mogłaby robić takie wariacje? Coś tam w tej skrzynce się dzieje, ale jeszcze nie wiem do końca co, bo fundusze się skończyły
 
 
Szpecu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer (hatchback)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 9
Skąd: jesteś
Wysłany: 18-03-2017, 19:02   

Witajcie i wybaczcie że tak późno pisze :P

Nie uwierzycie ale jednym słowem mechanik mnie wyleszczył. Jadę sobie w piękny zimowy wieczór i auto szarpie, dusi się i nagle gaśnie.. Jakoś się doczołgałem do domu i pierwsza myśl że filtr paliwa bo tak jakby mu brakowało.. tylko że mechanik podobno wymieniał więc jak to możliwe.. jednak! po wymianie filtra (tym razem sam się za to wziąłem i nic trudnego pomimo moich obaw) wszystkie bolączki mu przeszły.. i turbo nie gaśnie i nie szapie, ładnie kręci do czerwonego pola także jednym słowem szaleniec. Mecher kawał @#$ ale udowodnić mu nie udowodnię.. drugi tyle sam wart co pierwszy bo jego słowa brzmiały "na pewno nie przez filtr"
Niestety jak widać u mnie ciężko o dobrego godnego zaufania człowieka :/

Możliwe kolego hudy85 że u ciebie też filterek siada bo miałem podobnie z początku.
 
 
hudy85 
Forumowicz

Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 62
Skąd: Opolskie
Wysłany: 19-03-2017, 15:21   

Właśnie podejrzenia miałem, że to po wymianie filtra, ale bardziej zastanawiam się nad EGRem. Nie zaglądałem tam jeszcze, bo aż tak mi nie przeszkadzało, dam znać jak będę wiedział więcej
 
 
manakham 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-03-2017, 16:43   

Lancer Sportback 2009r. 2.0 DID

Miałem połączenie obu sytuacji w tym temacie - obrotomierz skakał jak oszalały na biegu jałowym oraz mocno szarpał przy toczeniu się na dwójce. Ponadto, pewnego razu wyskoczył mi komunikat check engine i na trasie znacznie spadła moc pojazdu (nie pamiętam już ile wskazywał obrotomierz, ale zapamiętałem 80km/h na A1 jako max prędkości, nie wspominając o przyśpieszeniu). Po zjechaniu na MOP, wyłączeniu silnika i jego ponownym uruchomieniu auto wróciło do normy. Generalnie sytuacja powtarzała mi się parę razy.

Mechanik - wstępna diagnoza - pompowtryskiwacze. Pojechałem do serwisu Boscha na regenerację - cena około 800 zł za sztukę (z gumkami itp.). Po zamontowaniu zregenerowanych pompowtrysków przez jakiś czas Lancer nie robił problemów, ale wkrótce obrotomierz ponownie zaczął skakać a silnik szarpać podczas toczenia. Niedługo po tym, auto bardzo straciło moc (chyba jeszcze bardziej niż poprzednio na autostradzie).
Z racji wieku - 2009 r. i przebiegu - wówczas około 165 000 km, pomyślałem, że to może DPF - diagnostyka komputerowa - rzeczywiście problem z DPF. Zdecydowałem się go usunąć* i jak się okazało to była przyczyna. Auto przestało szarpać, obrotomierz przestał skakać, a moc wróciła.

BTW: ostatnio zapaliła mi się kontrolka świec w aucie. Zanim jednak obejrzałem auto (kiedyś przeczytałem, że to może być najzwyklejsza żarówka) jakiś czas kontynuowałem jazdę. Po chwili od zapalenia się kontrolki świec wyskoczył mi komunikat ASC Off - Service Require, który migał na całym ekranie. Byłem wówczas w trasie i chciałem włączyć tempomat - bezskutecznie. Sprawdziłem żarówki i okazało się, że przepaliły mi się dwie żarówki stopu (boczne) - listwa wciąż świeciła. Po wymianie żarówek kontrolka świec i komunikat ASC off zniknął a tempomat ponownie zaczął działać. Taka pierdoła a tyle hałasu.

*(sam nie pochwalam decyzji usuwania DPF - mieszkam w Krakowie i kopciuchy bez DPF zimą potrafią zrobić taką zasłonę dymną, że czasem się zastanawiam czy to mgła czy Wawel płonie - także przy najbliższej zmianie auta biere benzynę)
 
 
Vega83 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Karlino
Wysłany: 23-03-2017, 18:04   

Witam podłącze się tu także;)
Jestem nowym użytkownikiem mam lancera 2.0 did miesiąc temu przy wyprzedzaniu (czytaj pedał w podłogę;p) silnik zaczął powyżej 2000 tys obrotów szarpać przyspieszanie wyglądało jak by mial zasadzkę i ostatkiem sił jechał... Pojechałem do mechaniora... Stwierdził po tygodniu że to turbina... Mówię 200 tys przejechane ok.. Poszła do regeneracji i dalej jest tosamo... Samochód stoi 5 dni w serwisie Mitsubishi i nie mają pojęcia co jest 0 błędów wtryski po regeneracji w tamtym roku... Jakies pomysły?;(
 
 
hudy85 
Forumowicz

Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 62
Skąd: Opolskie
Wysłany: 24-03-2017, 08:06   

może nie tyle turbina, co jej sterowanie? Ale wtedy wywaliło by błąd, że wszedł w awaryjny.
Coś robiłeś zanim tak się zaczęło dziać?
 
 
Vega83 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Karlino
Wysłany: 24-03-2017, 11:44   

Nie nic nie było robione na kompie wywołało błąd sterowania turbiny dlatego też była ona cała wraz z sterowaniem wysłana do turbotecha przyszła błędów nie ma a szarpie dalej;(
 
 
Nazar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2017
Posty: 1
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-03-2017, 18:20   

Witam, piszę tutaj bo mam podobny problem od niedawna, problem wygląda następująco powyżej 2tyś obrotów zaczyna szarpać silnikiem i wzmaga się to na wyższych biegach 3,4,5 no i 6 na 1 i 2 praktycznie nie odczuwalne, jeżeli dodaje gaz powoli szarpanie nie jest odczuwalne aż tak bardzo a jeśli chce przysłowiowo dać gaz do dechy silnikiem od razu szarpie i praktycznie nie jedzie tylko się toczy, wywaliło Mi błąd że mam zapchany filtr cząsteczek stałych(dpf), uznałem że to może być przyczyną szarpania usnąłem, ale szarpanie nie ustało czy problem może być z zaworem egr? z tego co widzę był wymieniany i chyba nie na oryginalny, dodam jeszcze że wymiałem jakieś 2 tyg. temu rozrząd i uznałem że poszarpie się jeszcze trochę z zaworem egr dostęp do Niego nie jest dość łatwy więc zdjąłem tylko przepustnicę pod Nim i oczyściłem, był niewielki dostęp do zaworu od dołu to trochę tam poczyściłem no i objawy szarpania minęły na 2 dni, od tyg. znowu notorycznie szarpie, był też podpinany pod komputer wykazało tylko że jedna świeca nie domaga, więc postanowiłem znów poczyścić trochę... ale nie pomogło tym razem.
 
 
Vega83 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Karlino
Wysłany: 26-03-2017, 10:44   

Kolego mam identycznie to samo samochód stoi w serwisie Mitsubishi 6 dzień... Pod względem elektronicznym nic nie znaleźli ;/ ich diagnoza .... Kolo dwumasowe powoduje takie drgania... Nie wiem co o tym myśleć ;/
 
 
hudy85 
Forumowicz

Auto: Lancer '08 INSTYLE 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2016
Posty: 62
Skąd: Opolskie
Wysłany: 26-03-2017, 15:55   

może btć to dwumasa, kończy się wyjątkowo nietypowo, nie trzaska, prawie go nie słychać. Stawiam albo na egr, przepustnice albo dwumase
 
 
Vega83 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Karlino
Wysłany: 26-03-2017, 17:17   

Wszystko sprawdzone;/ egr, przepustnica, wtryski... Czyli jestem udupiony... 2 kola w turbo i teraz 2.5 w dwumase... Bajka;/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.