Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szumi rozrząd. Prośba o osłuchanie silnika [VIDEO]
Autor Wiadomość
Pytajnik 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-06-2017, 09:46   Szumi rozrząd. Prośba o osłuchanie silnika [VIDEO]

Witam,

proszę o osłuchanie silnika. Wybrać wersję HD, wtedy będzie czystszy dźwięk.

http://www.veoh.com/m/wat...hBSms&quality=1

1. Silnik odpalony na zimno.
2. Zjawisko najlepiej słychać na 50'tej sekundzie filmu.
3. Po wymianie oleju dźwięk się trochę uspokoił ale nadal jest lekko słyszalny.
4. Tak czy inaczej proszę obejrzeć cały film, jest tam kilka istotnych momentów.
5. Oprócz tego szumu w rozrządzie, skrzypi też łożysko na jednym kole od gumowego paska - ale mniejsza o to.
6. "Na żywo" ten dźwięk nie jest aż tak donośny jak słyszymy go w filmie - to mikrofon kamery go tak wyeksponował. Jak byłem w "ASO Olsztyn" to Pan "doradca serwisowy" oczywiście nic nie usłyszał. Uspokajał, że to normalne. Powiem krótko - nie ufam mu :D Intuicja podpowiada mi żeby wymieniać.


I teraz wielka prośba - proszę o nie straszenie mnie :D Mam słabe nerwy, także proszę o wypowiedzi tylko znawców tematu i osoby absolutnie pewne co do tego zjawiska. Wiem, że na 99% skończy się to wymianą rozrządu, teraz tylko podpowiedzcie jaki zakres remontu zrobić? czy komplet? czy tylko niektóre elementy?

Ostrzegam, że jestem osobą nieobeznaną w mechanice - znana jest mi jedynie teoria i trochę rysunków z workshop manuala więc proszę o pisanie prostym językiem :D

W poniedziałek jadę do mechanika w Olsztynie, na ulicę Opolską 2, w celu sprawdzenia luzów zaworowych. Na jakie rzeczy mogę jeszcze mechanikowi zwrócić uwagę, którymi mógłby się zająć przy okazji sprawdzania luzów? Chodzi o to, żeby jak najwięcej dowiedzieć się o silniku podczas jednej wizyty w warsztacie.

Dziękuję i pozdrawiam!
 
 
MARIO 100 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 87
Skąd: kolo sacza nowego
  Wysłany: 04-06-2017, 11:14   

Czesc!Twoj Lancer ma taka sama dolegliwosc co moj,nawet po wymianie rozrzadu te szumy nie ustaly(tylko na zimnym silniku tak sie dzieje a pozniej jest ok.)I takie male spostrzezenie-wezyk z odmy silnika jezeli tak sie to nazywa scisne np.kombinerkami to te szumy ustaja-zagadkowa sprawa :)
 
 
Pytajnik 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-06-2017, 16:03   

O! a który to wężyk jeśli można spytać? :D Może jakieś foto ze wskazaniem? a może widać go na filmiku? Plis wskaż mi go, to jutro powtórze ten eksperyment u mechanika!
 
 
MARIO 100 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 87
Skąd: kolo sacza nowego
Wysłany: 04-06-2017, 18:11   

Wezyk wychodzi z pokrywy zaworow do kolektora ssacego(musisz zdemontowac pokrywe z logo mitsu,jest na dwoch srobkach klucz 10)i bedzisz widzial wszystko.U mnie cos takiego sie dzieje a nie koniesznie u Ciebie.Daj znac co mechanik wywnioskowal
 
 
ravpraca 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 SB 140KM 4J10 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 68
Skąd: okolice Grodna
Wysłany: 05-06-2017, 13:14   

Pytajnik - a jaki masz silnik , jaki przebieg, zalany olej... wypada napisać jak pytasz.
 
 
Pytajnik 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-06-2017, 21:31   

ravpraca - castrol start/stop 5w30 A3/B4. Przebieg 131000 potwierdzony na 100%. Silnik 1.8 4B10.

Byłem dziś u mechanika ale niestety na rozgrzanym silniku i nie mogłem pokazać szumów bo ich nie było. Ale co do wężyka od odmy to mam taki sam efekt - odpaliłem dziś na zimno jak ścisne go nawet palcami to szum momentalnie znika :D [edit] :D czy można ten przewód zdjąć i wyczyścić?

Druga sprawa to te skrzypiące kółko na pasku klinowym - czy miał ktoś z was podobny problem? czy w ASO wymieniają łożyska w kółkach prowadzących pasek?
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 06-06-2017, 06:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 05-06-2017, 21:59   

Pytajnik napisał/a:
castrol start/stop 5w30 A3/B4
:shock: Pewnie mechanik polecił. :wink:
Cytat:
Druga sprawa to te skrzypiące kółko na pasku klinowym - czy miał ktoś z was podobny problem? czy w ASO wymieniają łożyska w kółkach prowadzących pasek?

Może to Ci pomoże: https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=11254 :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Pytajnik 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-06-2017, 10:24   

Tyku: Co robić w takim razie? dojeździć na tym oleju do następnej wymiany? czy wlać cos innego? Poradź proszę. Chcę zadbać o ten samochód!

Co do listy UOKIK, nie ma tam mojego VIN na liście, ale jutro jadę do ASO, zwrócę im uwagę na to skrzypienie - pewnie mnie naciągną na coś ;P
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 06-06-2017, 14:56   

Teraz już jeździj na tym castrolu. :wink:
Reszta do sprawdzenia w ASO. Materiały eksploatacje miej zawsze własne. :wink:
Szkoda, że go niema na liście. :(
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Pytajnik 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-06-2017, 21:17   

Bylem dzis w ASO. W sumie niczego nie dowiedziałem się, oprócz wartości luzów.

Co do paska klinowego to skończylo się na "chyba", czyli "chyba to chyba tamto". Mówili coś o rolce pompy wspomagania ale ostatecznie serwisant nie wskazał żadnej z nich.

Osłuchali też szumy w rozrządzie i ta sama historia czyli "chyba". Może napinacz, może co innego. Jak powiedziwłem o ściśniętym wężyku od odmy to drugi gość coś przebąknął że trzeba sprawdzić ciśnienie oleju (???). Ogólnie nic nie wiedzą i nie przekazali nic konkretnego :D Naciągają jedynie na wymianę wszystkiego co się tylko da.

Co do luzów zaworów to też podejrzana sprawa bo większość wygląda wręcz książkowo (!!!), 14 sztuk ma parametry W0.30 i S0.20 a tylko dwa mają kolejno W0.15 i S.010.
I teraz dwie rzeczy:
1. Samochód przejechał na gazie 130tys., od ostatniej regulacji dzieli go ponad 20tys. km.
2. Pomiary wydają się być zbyt idealne - czy to możliwe, żeby zagazowany samochód miał takie luzy? Ludzie tu na forum pokazywali różne wartości i rzadko kiedy zdarzało się, żeby większość luzów miało taki sam wymiar.

Mam pytanie techniczne - o co chodzi z podpieraniem zaworów? czy poprzedni właściciel mógł zrobić jakieś czary-mary, że te wszystkie zawory mają tak dobre luzy? czy jednak ASO nie mówi mi całej prawdy i/lub źle pomierzyło?

Co robić dalej?

Mario 100: Ile czasu już jeździsz z tym szumieniem w rozrządzie? jaki olej stosujesz? czy pokazywałeś to kiedyś mechanikowi?
Ostatnio zmieniony przez Pytajnik 08-06-2017, 07:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 07-06-2017, 23:54   

jezeli szumi rozrzad tzn ze jest luzny.
Jezeli nie masz w auxie gazu to luz zaworowy raczej bedzie znikomy lub niezauwazalny
Nie jezdzij po znachorach tylko wymien rozrzad bo jezeli szumi to jest zle i bedziesz mial wieksze koszty niz myslisz
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
Pytajnik 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-06-2017, 07:43   

Teraz tylko pytanie czy wymieniać w ASO? czy może u jakiegoś mechanika?
 
 
MARIO 100 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 87
Skąd: kolo sacza nowego
Wysłany: 08-06-2017, 19:31   

Pytajnik, juz przejechalem cos ponad 20 tys km.Bylem w ASO i nic nie slyszeli niepokojacego,od jakiegos czasu nawet maski nie podnosze-po co sie stresowac
 
 
Pytajnik 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-06-2017, 20:45   

A wracając jesczze do tematu oleju w ramach szumiącego rozrządu.

Czym zalać swój silnik? przeczytałem już kilka postów, w których ludzie twierdzą, że Castrol to zło. Za 10tys. kilometrów wymieniam, albo może i wcześniej.

Czy Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 będzie pasować?
 
 
hubus 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 123
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-06-2017, 08:22   

Pytajnik napisał/a:
A wracając jesczze do tematu oleju w ramach szumiącego rozrządu.

Czym zalać swój silnik? przeczytałem już kilka postów, w których ludzie twierdzą, że Castrol to zło. Za 10tys. kilometrów wymieniam, albo może i wcześniej.

Czy Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 będzie pasować?


Tu masz obszerny temat o olejach ;)
http://forum.mitsumaniaki...76078&start=675
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.