Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Sonda lambda do silnika 2,4 4g69
Autor Wiadomość
thompson 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4 4WD, Murano
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: Łomża
Wysłany: 15-12-2011, 00:12   Sonda lambda do silnika 2,4 4g69

Mam walniętą grzałkę w pierwszej sondzie lambda (tej w kolektorze). Sonda, która siedzi aktualnie w samochodzie ma oznaczenia: DENSO 234000 8961 10E21 . Może mi ktoś podpowiedzieć jak dobrać odpowiednią sondę? Czy te numery w drugim i trzecim członie są ważne? Pytam, bo są na allegro podobne sondy, z tym że różnią się tymi numerami. Jedynie 234000 się powtarza.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-12-2011, 01:47   Re: Sonda lambda do silnika 2,4 4g69

thompson napisał/a:
Mam walniętą grzałkę w pierwszej sondzie lambda (tej w kolektorze). Sonda, która siedzi aktualnie w samochodzie ma oznaczenia: DENSO 234000 8961 10E21 . Może mi ktoś podpowiedzieć jak dobrać odpowiednią sondę? Czy te numery w drugim i trzecim członie są ważne? Pytam, bo są na allegro podobne sondy, z tym że różnią się tymi numerami. Jedynie 234000 się powtarza.
Ja bezskutecznie próbowałem dopasować sondę do 4G63. Niby wszystko działa, ale nie do końca, czasem CE się zapala że katalizator nie ma odpowiedniej wydajności. U mnie też różnica jest w końcowych cyfrach dotyczą one konkretnego wykonania sondy, np średnicy i rozmieszczeniu dziurek w końcówce, długość przewodu i rodzaj kostki. "Numeryczna" różnica między sondą przed i za katalizatorem jest niewielka, a wygląd zupełnie inny. Numer denso 234 000 xxxx nie ma żadnego odniesienia do numeru katalogowego mitsubisihi MNxxxxxx. Cena z ASO jest zaporowa, używane albo są ze szrotu albo właściciel się bardzo ceni. Ja bym na Twoim miejscu spróbował podłączyć zamiennik, jest szansa że to zadziała.
 
 
mariusz_2050 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 89
Skąd: PL
Wysłany: 15-12-2011, 20:11   

Niedawno elektryk postawił złą diagnozę w moim miśku i podmienił na próbę sondę lambda. Wyciągnął jakąś używaną z szuflady i jeżdżę na niej do dzisiaj bo nie mam czasu podjechać na powrotną zamianę. Nic sie nie dzieje więc myślę, że spokojnie możesz zamontować np. NGK (chyba czteroprzewodowa).
 
 
thompson 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4 4WD, Murano
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 21
Skąd: Łomża
Wysłany: 15-12-2011, 21:18   

Zamówiłem dziś sondę Denso z przeznaczeniem do Outlandera 2,4. Sprzedawca twierdzi, że będzie pasowała. Zobaczymy pojutrze.

Edit: Oczywiście nie mogło być tak, żeby wszystko poszło jak należy - przyszła druga sonda, ta z lewej strony z krótkim przewodem. Odesłana do wymiany.

Edit2: Sonda wymieniona na tą z dłuższym przewodem. Okazało się jednak, że źle została zdiagnozowana uszkodzona sonda i niesprawną grzałkę ma jednak ta która przyszła poprzednio z krótkim przewodem. Jaja na całego. Podłączyliśmy mimo to w miejsce uszkodzonej tą z dłuższym przewodem. Wszystko gra! :mrgreen:
 
 
toyka 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander I 2.4 Mivec 2004r. P
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Nieuwkoop
Wysłany: 08-10-2015, 22:50   

Witam koledzy.Doklejam sie z moimi rozterkami.
Mam miska z 2004 roku 2,4 Mivec z LPG.(staq4 plus obd)
Gazownia zalozona miesiac po kupnie. Autko zrobilo juz na LPG jakies 18 tys km. Miesiac temu zaczely falowac obroty na jalowych, czasem to nawet sie krztusil. Okazały sie byc przyczyna swiece. Przyszly nowe NGK irydium z platyna i problem prawie zniknal. Pisze prawie bo w roznych momentach faluja lekko obroty. Jako ze problem ze swiecami pojawil sie na trasie do PL z NL (zapalil mi sie CE- jechalem dalej odczytalem w domu ) przejechalem dobre 600km na zdypconej swiecy. Mogly oberwac cewki wiec takowe zamowilem i czekam na dostawe. Dzis po uruchomieniu silnika (jeszcze byla na PB) zapalil mi sie CE. Odczytalem...P0141 Grzalka czujnika tlenu obwod,Bank 1 czujnik 2 (0).
Komunikata rozumiem...uszkodzona grzalka na lambdzie....tylko ktorej?? tu sa jak wiadomo 2 przed katem i dwie za. Domyslam sie ze to te przed katem bo te za kontroluja te przed. Pytanie czy ktos wie ktora jest ktora. No i czy trzeba koniecznie kupowac oryginal?
Pozdrawiam i licze na pomoc
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-10-2015, 07:37   

P0141: Cylinder 1, 4 Oxygen Sensor (Rear) Heater System



Resztę informacji o diagnozie znajdziesz w manualu :wink: .
:arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33519
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-10-2015, 07:57   

Denso robi dobre sondy zarówno dedykowane jak i uniwersalne. Tu masz ich katalog http://www.denso-am.pl/e-katalog/ dobierz według niego właściwą, możesz też kupić w ich sklepie mają nawet niezłe ceny. Jeśli padła Ci pierwsza to katalogu będzie jako regulacyjna a jeśli za katalizatorem, to będzie diagnostyczna. W uniwersalnej będziesz musiał dorobić wtyczkę odcinając ją od starej sondy, złączki do połączenia przewodów będą w komplecie z sondą.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 27-10-2015, 07:27   

Mi do 4G63 jak miałem uszkodzoną grzałkę wsadzili sondę chyba firmy NTK twierdząc że to jedyna która jest sprawdzona, ma dobrą charakterystykę i będzie dobrze chodzić.
Fakt że od tego czasu jest ok ale z innymi rzeczami też różne bajkowe historie mi opowiadali, o kosmicznych technologiach w outku i np. specjalistycznych przyrządach do ustawiania rozrządu.
Zresztą jak ktoś się specjalizuje w jakiejś marce to tak Ci wizję przedstawi że tylko on posiada tajemną wiedzę na ten temat... :)
 
 
toyka 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander I 2.4 Mivec 2004r. P
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Nieuwkoop
Wysłany: 14-12-2015, 19:00   

Trochę późno ale zawsze to lepiej niż w cale...dziękuję za pomoc.
Lambda wymieniona i błąd skasowany i już się nie pojawił.
Cewki też zostały wymienione na 4 nówki (zamienniki)
Po wymianie cewek DUŻĄ odczuwalną różnicą był niesamowity "kop". Silnik wyraźniej szybciej się wkręca na obroty.
Więc tak. Minęły 2 miesiące po awarii świec, profilaktycznej wymianie cewek i sondy lambda i mam kolejny problem...delikatne falowanie obrotów na zimnym silniku które potrafi przygaszać światła gdy je włączę od razu, gdzie po rozgrzaniu silnika i paru km jazdy znika ale nie ma tu reguły. Np wczoraj i dziś silnik faluje/trzęsie się delikatnie nawet po 30 km jazdy.
Błędów nie ma.
Dodam, że rozrząd kompletny i pasek wielorowkowy wraz z osprzętem wymieniony a zawory były regulowane okolo 18 tyś km temu. Czyżby już prosiły się o regulację? silnik 4g69 wymaga regulacji luzów co 30 tys na PB, ja założyłem co 20 tyś na gazie.
Dodam jedną ważną informacje. Od czewca gdy mam to auto to słychac czasami delikatne metaliczne stukanie pod komorą silnika. Dzwięk do złudzenia znany mi z mojego poprzedniego auta golfa 4 1.6 sr gdy kable WCZ miały przebicie>stąd moja wymiana świec i cewek (po kabli tutaj nie ma). Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 14-12-2015, 20:27   

toyka napisał/a:
delikatne falowanie obrotów na zimnym silniku które potrafi przygaszać światła

U mnie winowajcą była zafajdana przepustnica, proponowałbym ją ściągnąć i przeczyścić porządnie benzyną ekstrakcyjną, nic nie kosztuje (no moze 3 zł za butelkę benzyny) a może pomóc :wink:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
wizek 
Forumowicz
wizek


Auto: Grandis A/T
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 32
Skąd: Tur-Stavanger
Wysłany: 10-08-2017, 14:49   

Mitsubishi Grandis 2,4 4g69
Interfejs OBD SCAN Bluetooth ELM327 OBD2 MINI
Aplikacja na Androida Olivia Drive

P0135: 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)

Pytanie: który to jest czujnik, ten z krótkim kable czy ten z długim kablem.
P.S.: Srawdzałem w serwisówkach Grandisa i Outlandera i nie znalazłem :(

[ Dodano: 10-08-2017, 14:57 ]
Komputer pokazał Mi że jest niesprawna sonda lambda (Bank 1 Sensor 1).
Są ich cztery dwie u góry i dwie na dole. (Bank 1) oznacza że te na górze ale nie wiem (Sensor 1) gdzie jest, po stronie pasażera czy kierowcy? Zabawne jest że na tej aplikacji sprawdziłem czy jest sprawne napięcie przemienne, pokazuje że obie są sprawne ale jedna jest bardziej leniwa. :shock:
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-08-2017, 17:40   

Odepnij wtyczkę od sondy i sprawdź jaki błąd wyskoczy.
 
 
gregszczytno 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 11
Skąd: Szczytno
Wysłany: 23-09-2017, 19:15   

Cześć przyłącze się do tematu
OI gen 2.4 LPG już od 40 tyś siedzi obecnie 188 tyś na zegarze rocznik 2003.
Wszystko hulało tyle czasu aż pewnego pięknego dni zapalił się CE. Szybka kontrola spalona lambda za kat.
Ok sonda dobrana przyszła wymieniona odczyty ok wszystkie sondy sprawne.
Przejechane z 500 km i wywala błąd P0173 korekta wtrysku.
Korekty odczytana - pierwszy rząd około (-1) (- 2)
rząd drugi na wolnych obrotach 24 na obu
O co e tym chodzi ?
Po kasacji błąd powraca co kilkanaście kilometrów. Czyżby zapchany katalizator ? Nie wiem za bardzo dlaczego tak mi to przyspiesza - może ktoś coś doradzi ?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 23-09-2017, 21:13   

gregszczytno, Zacznij od wymiany filtra powietrza i zrób reset ECU potem zaadaptuj prawidłowo mapę na benzynie i zrób odczyty korekt. Zobaczymy co dalej. Sonda przed katalizatorem jest diagnostyczna, jeżeli już masz problem z sondą i korekty szaleją to szukaj przyczyny w tej pierwszej w kolektorze. Ale najpierw jak pisałem prosty i tani test.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 24-09-2017, 20:46   

równie dobrze może być rozjechana mapa gazu lub wtryskiwacz gazu i będzie ten sam błąd
prosty sposób na sprawdzenie tego to skasowanie błędu i jazda tylko na benzynie jeżeli błędu nie będzie,jeżeli pojawi się po jeździe na gazie to masz winowajcę
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.