[CS9 2.0DOHC] Problem po wymianie rozrzadu w 4G63 |
Autor |
Wiadomość |
cygan84
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 185 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 02-01-2018, 09:05
|
|
|
Mam prośbę,nie mogę znaleźć nigdzie,czy poda ktoś instrukcję montażu rozrządu w 4g63,głównie chodzi o ustawienie tego wałka balansu,prowadzę w tym tyg do mechanika auto i chciałbym dla pewności żeby się z tym zapoznał. |
|
|
|
 |
zbychu74
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 603 Skąd: tuchola
|
|
|
|
 |
jaroo0
Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 165 Skąd: BHA
|
Wysłany: 04-01-2018, 09:24
|
|
|
Winą jest obrócony wałek balansujący. Należy poluzować pasek, wsadzić pręt w miejsce kontrolne i obrócić 360 stopni.
Montaż paska rozrządu 4G63 4G63T
Outlander, lancer, evo
Zdjęcie montażu znajduje się w plikach
https://ibb.co/n5zEwb
.
http://wyslijto.pl/plik/zbetbxgghp |
|
|
|
 |
cygan84
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 185 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 07-01-2018, 20:54
|
|
|
Dzięki za info, zobaczymy jak to wyjdzie jak będę odbierał auto |
|
|
|
 |
killerek41
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 12-10-2018, 16:09 po wymianie
|
|
|
Dzisiaj odebrałem OT1 Turbo od mechanika zrobiony rozrząd, podobno blokował pompe oleju według swojego programu ale cos mi to nie pasuje jak chodzi odcinke ma nawet przy 5 tyś. czego nie miał ponadto nie mam na wyświetlaczu średniego spalania jak i ilości km do przejechania jak było przed wymianą.
Nie będe zaśmiecał forum.
Dzisiaj 13 (jestem przesądny), ale rano tchneło mnie aby odłączyć aku i LPG, następnie jazda na samej PB -wskoczyły wskazania sr.spalania i przebieg. Następnie podpięcie inst.LPG i gra muzyka. co do odcinki przy 5,5 to nie próbowałem na razie była spokojna jazda na PB według zaleceń z forum. |
Ostatnio zmieniony przez killerek41 13-10-2018, 07:39, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-10-2018, 18:51
|
|
|
Może odpinał akumulator i dlatego obroty falują i nie ma dystansów....?
Ale o co chodzi z tą odcinką? Widać że Ci odcina > 7 tys.....
A sa jakieś wibracje które się zwiększają w danym zakresie obrotów? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-10-2018, 20:27
|
|
|
Na drugim filmiku ewidentnie widac ze zacina sie przy 5,5tys rpm po czym wskakuje do 7tys rpm.
Zrób przejazd drogowy, tak aby porzadnie rozgrzac, zostaw auto na noc, rano sprawdź poziomy płynów, jezeli na przejeździe drogowym wyczujesz jakies nieprawidlowe zachowania to poinformuj |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-10-2018, 20:54
|
|
|
A OI Turbo nie miało czasem limitera? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-10-2018, 21:37
|
|
|
krzychu napisał/a: | A OI Turbo nie miało czasem limitera? | Jaki mialoby to zwiazek z wieszaniem sie obrotów, kiedy auto nie znajduje sie w ruchu? Kaganiec działa w czasie jazdy i byly w nie wyposażone wersje JDM, dla Outlandera to odpowiednik Airtrek |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-10-2018, 21:42
|
|
|
Ja się nie znam. Ale to nie jest tak że limiter działa właśnie jak auto stoi po to żeby nie ruszać z odcinki tylko z niższych maksymalnych obrotów?
Tak ma np. firmowa ibizka. Wciskasz gaz i odcina koło 4 tys.... |
|
|
|
 |
yarekok
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I gen 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2019 Posty: 22 Skąd: Borów
|
Wysłany: 16-05-2019, 09:02
|
|
|
Przekleję z innego ale podobnego wątku.
Krótko.
Outka I 2.0 b+lpg kupiłem w Radomiu w sierpniu, przyjechałem do Wrocławia i postanowiłem, że nie będę nim jeździć przed wymianą rozrządu. Okazało się, że krótki pasek, balansowy mojemu mechanikowi został w ręku !!! Był zerwany ze starości ale auto jakos tam jechało.
Jak to mozliwe, że nic sie nie stało ????
Kompletny nowy rozrząd z tłumikiem drgań został wymieniony. Buczenie w zakresie 0o 4 tys obrotów tj. ok 140 km/h na autostradach. Olej 5w-30 zmiana na 5w40. Przy katalizatorze było cos kombinowane z uchwytem, jakieś debilne stalowe tulejki , które dodatkowo dzwoniły, poszły won. Silnik dogłuszyłem specjalistycznymi materiałami we własnym zakresie od komory silnika i tam gdzie dywaniki kierowcy i pasażera od wewnątrz. Przed tymi zmianami apka na telefonie pokazywała 86 w porywach do 89 dB. Aktualnie 72 do 74 dB . To wynik po zmianie oleju na przyzwoity 5w40 wcześniej usuniecie tych tulejek i dogłuszenie ujeło 10 dB. Reasumując:
86-89 dB głosnośc poczatkowa
76-78 po dogłuszeniu i wywaleniu tych tulejek
72-74 po zmianie oleju na 5w40
teraz jest ok.
Buczenie i odgłos zdecydowanie mniejszy ale dla pewności czy Ktoś może zna jakiś pewny pod kątem rozrządu warsztat we Wrocku/okolicach ????
Bedę wdzięczny za namiary !
Pozdrawiam
[ Dodano: 16-05-2019, 08:56 ]
Witam.
Przejrzałem posty tu i tu: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93549 odnosnie buczenia/hałasu przy większych prędkościach/obrotach.
Ucieszony, że może znalazłem przyczynę wysłałem do mojego mechanika, to zdjecie z nadzieją, że kolega pominął tę procedurę:
Niestety, mechanik ją znał i zastosował czyli wiertło o średnicy 8 mmm , weszło gdzie trzeba i na odpowiednią głębokość. To teraz klops. Trza szukać dalej, kolejni podejrzani w kolejce, to most i dyfer no i skrzynia.
A props wymienionych. Jaki jest interwał wymiany oleji w tych podzespołach i czy fakt, że były np. wymieniane daaaawno temu lub w ogóle może mieć wpływ na hałas/buczenie przy większych prędkościach, tych obrotowych też ??? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-05-2019, 09:12
|
|
|
To co pokazujesz - w razie złego ustawienia - daje spore wibracje przy 3 i 5 tys. obrotów.
Nie dotyczy buczenia w zakresie do 4k. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-05-2019, 09:22
|
|
|
yarekok napisał/a: |
Jak to mozliwe, że nic sie nie stało ???? |
Zdarza się dość często. Wtedy jeden wałek balansowy przestaje się kręcić, jak się ma szczęście zerwany pasek nie wkręca się w główny.
No to jak już bawisz się telefon może nagraj te odgłosy ale przy otwartej masce, a nie w środku... |
|
|
|
 |
yarekok
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I gen 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2019 Posty: 22 Skąd: Borów
|
Wysłany: 16-05-2019, 09:24
|
|
|
Nie stwierdziłem buczenia/wibracji przy 3 tys, a 5 rzadko osiągam.
Tak jak napisałem hałas/wibracje przy 4 do 4.2 tyś tj ok 140 km/h w zależności czy jezdnia sie wspina , jest płasko czy lekko opada lub nawet wiatru od czoła na 5-tym biegu.
Wczoraj pojechałem na 4-tym do ok 120 km/h i to tez było ok tych nieszczęsnych 4 tys obrotów i było też dość głośno, subiektywnie głośniej niż 4 tyś obrotów na 5-tym biegu.
Stąd moje poderzenia odnośnie układu przeniesienia . czy zużyty olej w skrzyni, dyfrze , moście może skutkować takim zjawiskiem ???? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-05-2019, 09:27
|
|
|
yarekok napisał/a: | kupiłem w Radomiu w sierpniu, przyjechałem do Wrocławia |
Też "buczało"?
Jak Ci buczy przy danych prędkościach to mogą być równie dobrze opony wyząbkowane. |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 16-05-2019, 09:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
|