 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:57 |
[I 2.0] katalizator |
Autor |
Wiadomość |
past
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-01-2018, 10:44
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | O1T ma wydech średnicy 60mm ścianki mają około 1mm więc średnica wewnętrzna wynosi 57-58mm. Jesteś przekonany co do katalizatora? Może spróbujesz emulatora sondy na początku? Pamiętaj że O1T ma dwa katalizatory. |
Dzięki za wymiary, z resztą szczerze zgłupiałem.. gdzie jest drugi katalizator (nie licząc tego z 2 sondą) ? Jakie może dawać objawy jeśli jest uwalony ? Można jakoś to wyodrębnić, który padł - bezinwazyjnie ?
Nie chce nic wycinać, chciałbym też uniknąć emulacji - chociaż wydaje się najprostszą metodą. Wolę przepłacić, ale mieć zrobione jak należy.
W moim przypadku odczyty z sond wyglądają następująco (w trakcie jazdy po mieście):
Sonda 1 - wartości wahają się od 0,100 V do 0,700-0,850 V
Sonda 2 - pokazuje zbliżone wartości do Sondy 1, ale z przesunięciem o około 2-3 sek.
- odczyty z OBDII
Stąd przypuszczenie, że ten "główny" katalizator jest do wymiany. Dobrze to rozumiem ?
Pozdrawiam,
Paweł |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 18-01-2018, 11:32
|
|
|
To jest zdjęcie naszych katalizatorów z O1T:
Ten większy z 2 sondą jest dalej patrząc od strony kolektora wydechowego. Ten mniejszy jest wcześniej przed nim zaraz za DP. Zobaczysz go jak się dobrze pochylisz pod auto patrząc z przodu, lub z kanału. Objawy uwalonego to słaby przepływ wiadomo, ewentualnie jak się rozpadnie lub stopi to może się tłuc w środku. Ja o swoim dowiedziałem się dopiero na strojeniu. Sondy zaczynają rzucać CE jak różnica między ilością tlenu szczątkowego jest zbyt duża, co sonda interpretuje jako zbyt mały przepływ.
Z tego co widzę Twoja pierwsza sonda oscyluje, sprawdź jeszcze dla pewności czy podczas jazdy na biegu bez gazu wartość jest 0V. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
past
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-01-2018, 18:02
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | To jest zdjęcie naszych katalizatorów z O1T:
Z tego co widzę Twoja pierwsza sonda oscyluje, sprawdź jeszcze dla pewności czy podczas jazdy na biegu bez gazu wartość jest 0V. |
Sprawdziłem - podczas jazdy na biegu bez gazu obie sondy wskazują 0V. Co to oznacza ?
Btw. - gdzieś można kupić katalizator (mniejszy), szukałem trochę, ale bez rezultatu... |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 18-01-2018, 18:39
|
|
|
To oznacza że masz wszystko okej z sondami. Na allegro jest kilku sprzedawców od części do turbo. Nawet jak nie ma aukcji to spróbuj zadzwonić i zapytać jednak nie wiadomo jakiej jakości to części.
Nigdzie nie spotkałem się z nowym katalizatorem poza ASO, jedynie zamienniki lub sportowe o większym przepływie. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
past
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-01-2018, 20:30
|
|
|
Ok, dzięki za sugestie. Rozumiem, że nie ma sposobu (bezinwazyjnego) na wyodrębnienie, który katalizator jest padnięty ?
Emulacja sondy, to jakaś grubsza robota ? Mechanik sobie z tym poradzi, czy raczej jechać do elektryka ?
I jeszcze dla jasności - opcja z wycięciem obu katalizatorów to:
- wycięcie wnętrza 1 kat. i zostawienie samej puszki.
- wycięcie drugiego kat. i wstawienie tam np: strumienicy ?
- emulacja drugiej sondy.
zgadza się ?
Czy przy tej opcji nie ma problemów na przeglądach tech. ? W stacji kontroli gdzie robię przeglądy, diagnosta ostatnio mówił mi, że od tego roku będą sprawdzać jakość spalin wylatujących z rury wydechowej. Brak katalizatorów (nawet tych niesprawnych) na pewno jakoś wpływa na wynik takiego testu... ?!
I teraz mam dylemat dostępność zamienników ogranicza się do drugiego katalizatora za około 400 zł, pytanie czy to coś pomoże jeśli uwalony jest pierwszy...
Pozdrawiam,
Paweł |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 18-01-2018, 20:50
|
|
|
Napięcie akumulatora ponad 20 Voltów? Może fałszować odczyt innych wartości... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
Ostatnio zmieniony przez Georg 18-01-2018, 21:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 18-01-2018, 21:20
|
|
|
Georg, właśnie miałem zwrócić na to uwagę, jednak mierzenie napięcia przez aplikację często pokazuje różne kwiatki, najlepiej sprawdzić na akumulatorze.
past, Od początku:
past napisał/a: | Rozumiem, że nie ma sposobu (bezinwazyjnego) na wyodrębnienie, który katalizator jest padnięty ? |
Nie widzę sposobu poza rozcięciem sprawdzeniem i ponownym zespawaniem.
past napisał/a: | Emulacja sondy, to jakaś grubsza robota ? Mechanik sobie z tym poradzi, czy raczej jechać do elektryka ?
|
Emulacja to czysto mechaniczna robota, poradzisz sobie sam, chodzi o wkręcenie w gniazdo sondy specjalnej tulejki i odsunięcie sondy ze strumienia spalin, porządny klucz, kanał i zrobisz.
past napisał/a: | I jeszcze dla jasności - opcja z wycięciem obu katalizatorów to:
- wycięcie wnętrza 1 kat. i zostawienie samej puszki.
- wycięcie drugiego kat. i wstawienie tam np: strumienicy ?
- emulacja drugiej sondy.
zgadza się ? |
Wycięcie całego fragmentu wydechu w całości pierwszy i drugi, w ich miejsce wstawienie co tam uważasz, uniwersalny kat, wydech środkowy w obudowie kata, prosta rurka plus gniazdo na sondę żeby nie wisiała i nie moczyła się w wodzie(musi być wpięta w kostkę bo P0141 i P0136 będzie rzucać jak całkiem odepniesz) Decyzja należy do Ciebie nie będę sugerować najlepszego rozwiązania, każdy robi wedle własnego uznania.
past napisał/a: | Czy przy tej opcji nie ma problemów na przeglądach tech. ? W stacji kontroli gdzie robię przeglądy, diagnosta ostatnio mówił mi, że od tego roku będą sprawdzać jakość spalin wylatujących z rury wydechowej. Brak katalizatorów (nawet tych niesprawnych) na pewno jakoś wpływa na wynik takiego testu... ?!
|
Mogą się przyczepić do prostej rury, zależy od diagnosty, pamiętaj że jakość spalin na LPG bez katów w silniku rozgrzanym do prawidłowej temperatury pracy jest lepsza niż na Pb z uwalonymi katami. Sprawdzone. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
past
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-01-2018, 21:20
|
|
|
Georg napisał/a: | Napięcie akumulatora ponad 20 Voltów? Może fałszować odczyty innych wartości... |
Nie wiem czy można wierzyć w to 20V. Muszę to jakoś sprawdzić miernikiem. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 23-01-2018, 08:54
|
|
|
W przypadku kodu 0420 mierzenie napięć na postoju nie ma sensu. Ten kod jest generowany tylko w bardzo specyficznych warunkach (tzw test katalizatora) i porównywany jest stosunek wartości między sondami. Co do wadliwej części to może to być tylko katalizator przykręcony do kolektora wydechowego, bo pierwsza sonda jest przed nim, a druga za nim. Teoretycznie wadliwą częścią mogłaby być ta harmonijka w przewodzie wydechowym, jeśli wypuszcza spaliny bokiem to druga sonda może mierzyć zły skład spalin.
Wartość napięcia 0V na którejkolwiek sondzie oznacza uszkodzenie sondy, w normalnych warunkach napięcie powinno skakać od jakieś 0.2V do jakiegoś 0.7V. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 23-01-2018, 11:51
|
|
|
elektryk, w przypadku jazdy na biegu bez gazu, powinno pokazywać 0V, w innym przypadku tak jak piszesz. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 23-01-2018, 13:08
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | elektryk, w przypadku jazdy na biegu bez gazu, powinno pokazywać 0V, w innym przypadku tak jak piszesz. | IMHO nawet w stanie idealnym kiedy stosunek ilości paliwa do powietrza może być dokładnie wymierzony to ECU odrobinę zubaża mieszankę tak żeby w spalinach było trochę tlenu tylko po to żeby katalizator mógł go wykorzystać w celu dopaleniu resztek spalin. Wtedy pierwsza sonda powinna wykryć tę ilość powietrza, natomiast druga powinna pokazać zero. A ponieważ całość działa w pętli sprzężenia zwrotnego (dość powolnej) ilość tlenu będzie trochę pływać i nadmiar tlenu powinien zostać wykryty na drugiej sondzie. |
|
|
|
 |
past
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-01-2018, 15:02
|
|
|
elektryk napisał/a: | Teoretycznie wadliwą częścią mogłaby być ta harmonijka w przewodzie wydechowym, jeśli wypuszcza spaliny bokiem to druga sonda może mierzyć zły skład spalin. |
Mam do wymiany tą harmonijkę, być może to jest przyczyna problemu... |
|
|
|
 |
bmnazaruk
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2003 2.0 4WD 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2017 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2018, 23:11
|
|
|
Panowie jaki jest rozmiar gwintu na drugiej sondzie? Chcę zamówić emulator, nie wiem jaki rozmiar mam wybrać. Czy to ma być normalna tulejka czy kątowa? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 05-02-2018, 23:29
|
|
|
Możesz dać obojętnie którą, każda się zmieści, rozmiar gwintu to M18x1,5 |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|
|