Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
[I 2.0] katalizator
Autor Wiadomość
past 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-01-2018, 10:44   

Bzyk_R1 napisał/a:
O1T ma wydech średnicy 60mm ścianki mają około 1mm więc średnica wewnętrzna wynosi 57-58mm. Jesteś przekonany co do katalizatora? Może spróbujesz emulatora sondy na początku? Pamiętaj że O1T ma dwa katalizatory.


Dzięki za wymiary, z resztą szczerze zgłupiałem.. gdzie jest drugi katalizator (nie licząc tego z 2 sondą) ? Jakie może dawać objawy jeśli jest uwalony ? Można jakoś to wyodrębnić, który padł - bezinwazyjnie ?

Nie chce nic wycinać, chciałbym też uniknąć emulacji - chociaż wydaje się najprostszą metodą. Wolę przepłacić, ale mieć zrobione jak należy.

W moim przypadku odczyty z sond wyglądają następująco (w trakcie jazdy po mieście):
Sonda 1 - wartości wahają się od 0,100 V do 0,700-0,850 V
Sonda 2 - pokazuje zbliżone wartości do Sondy 1, ale z przesunięciem o około 2-3 sek.
- odczyty z OBDII

Stąd przypuszczenie, że ten "główny" katalizator jest do wymiany. Dobrze to rozumiem ?

Pozdrawiam,
Paweł
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-01-2018, 11:32   

To jest zdjęcie naszych katalizatorów z O1T:


Ten większy z 2 sondą jest dalej patrząc od strony kolektora wydechowego. Ten mniejszy jest wcześniej przed nim zaraz za DP. Zobaczysz go jak się dobrze pochylisz pod auto patrząc z przodu, lub z kanału. Objawy uwalonego to słaby przepływ wiadomo, ewentualnie jak się rozpadnie lub stopi to może się tłuc w środku. Ja o swoim dowiedziałem się dopiero na strojeniu. Sondy zaczynają rzucać CE jak różnica między ilością tlenu szczątkowego jest zbyt duża, co sonda interpretuje jako zbyt mały przepływ.

Z tego co widzę Twoja pierwsza sonda oscyluje, sprawdź jeszcze dla pewności czy podczas jazdy na biegu bez gazu wartość jest 0V.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
past 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-01-2018, 18:02   

Bzyk_R1 napisał/a:
To jest zdjęcie naszych katalizatorów z O1T:
Z tego co widzę Twoja pierwsza sonda oscyluje, sprawdź jeszcze dla pewności czy podczas jazdy na biegu bez gazu wartość jest 0V.


Sprawdziłem - podczas jazdy na biegu bez gazu obie sondy wskazują 0V. Co to oznacza ?


Btw. - gdzieś można kupić katalizator (mniejszy), szukałem trochę, ale bez rezultatu...
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-01-2018, 18:39   

To oznacza że masz wszystko okej z sondami. Na allegro jest kilku sprzedawców od części do turbo. Nawet jak nie ma aukcji to spróbuj zadzwonić i zapytać jednak nie wiadomo jakiej jakości to części.

Nigdzie nie spotkałem się z nowym katalizatorem poza ASO, jedynie zamienniki lub sportowe o większym przepływie.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
past 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-01-2018, 20:30   

Ok, dzięki za sugestie. Rozumiem, że nie ma sposobu (bezinwazyjnego) na wyodrębnienie, który katalizator jest padnięty ?

Emulacja sondy, to jakaś grubsza robota ? Mechanik sobie z tym poradzi, czy raczej jechać do elektryka ?

I jeszcze dla jasności - opcja z wycięciem obu katalizatorów to:
- wycięcie wnętrza 1 kat. i zostawienie samej puszki.
- wycięcie drugiego kat. i wstawienie tam np: strumienicy ?
- emulacja drugiej sondy.
zgadza się ?

Czy przy tej opcji nie ma problemów na przeglądach tech. ? W stacji kontroli gdzie robię przeglądy, diagnosta ostatnio mówił mi, że od tego roku będą sprawdzać jakość spalin wylatujących z rury wydechowej. Brak katalizatorów (nawet tych niesprawnych) na pewno jakoś wpływa na wynik takiego testu... ?!

I teraz mam dylemat :) dostępność zamienników ogranicza się do drugiego katalizatora za około 400 zł, pytanie czy to coś pomoże jeśli uwalony jest pierwszy...

Pozdrawiam,
Paweł
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 18-01-2018, 20:50   

Napięcie akumulatora ponad 20 Voltów? Może fałszować odczyt innych wartości...
_________________
Nie karmić trolli.
Ostatnio zmieniony przez Georg 18-01-2018, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-01-2018, 21:20   

Georg, właśnie miałem zwrócić na to uwagę, jednak mierzenie napięcia przez aplikację często pokazuje różne kwiatki, najlepiej sprawdzić na akumulatorze.

past, Od początku:
past napisał/a:
Rozumiem, że nie ma sposobu (bezinwazyjnego) na wyodrębnienie, który katalizator jest padnięty ?

Nie widzę sposobu poza rozcięciem sprawdzeniem i ponownym zespawaniem.
past napisał/a:
Emulacja sondy, to jakaś grubsza robota ? Mechanik sobie z tym poradzi, czy raczej jechać do elektryka ?

Emulacja to czysto mechaniczna robota, poradzisz sobie sam, chodzi o wkręcenie w gniazdo sondy specjalnej tulejki i odsunięcie sondy ze strumienia spalin, porządny klucz, kanał i zrobisz.
past napisał/a:
I jeszcze dla jasności - opcja z wycięciem obu katalizatorów to:
- wycięcie wnętrza 1 kat. i zostawienie samej puszki.
- wycięcie drugiego kat. i wstawienie tam np: strumienicy ?
- emulacja drugiej sondy.
zgadza się ?

Wycięcie całego fragmentu wydechu w całości pierwszy i drugi, w ich miejsce wstawienie co tam uważasz, uniwersalny kat, wydech środkowy w obudowie kata, prosta rurka plus gniazdo na sondę żeby nie wisiała i nie moczyła się w wodzie(musi być wpięta w kostkę bo P0141 i P0136 będzie rzucać jak całkiem odepniesz) Decyzja należy do Ciebie nie będę sugerować najlepszego rozwiązania, każdy robi wedle własnego uznania.
past napisał/a:
Czy przy tej opcji nie ma problemów na przeglądach tech. ? W stacji kontroli gdzie robię przeglądy, diagnosta ostatnio mówił mi, że od tego roku będą sprawdzać jakość spalin wylatujących z rury wydechowej. Brak katalizatorów (nawet tych niesprawnych) na pewno jakoś wpływa na wynik takiego testu... ?!

Mogą się przyczepić do prostej rury, zależy od diagnosty, pamiętaj że jakość spalin na LPG bez katów w silniku rozgrzanym do prawidłowej temperatury pracy jest lepsza niż na Pb z uwalonymi katami. Sprawdzone.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
past 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-01-2018, 21:20   

Georg napisał/a:
Napięcie akumulatora ponad 20 Voltów? Może fałszować odczyty innych wartości...


Nie wiem czy można wierzyć w to 20V. Muszę to jakoś sprawdzić miernikiem.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-01-2018, 08:54   

W przypadku kodu 0420 mierzenie napięć na postoju nie ma sensu. Ten kod jest generowany tylko w bardzo specyficznych warunkach (tzw test katalizatora) i porównywany jest stosunek wartości między sondami. Co do wadliwej części to może to być tylko katalizator przykręcony do kolektora wydechowego, bo pierwsza sonda jest przed nim, a druga za nim. Teoretycznie wadliwą częścią mogłaby być ta harmonijka w przewodzie wydechowym, jeśli wypuszcza spaliny bokiem to druga sonda może mierzyć zły skład spalin.

Wartość napięcia 0V na którejkolwiek sondzie oznacza uszkodzenie sondy, w normalnych warunkach napięcie powinno skakać od jakieś 0.2V do jakiegoś 0.7V.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 23-01-2018, 11:51   

elektryk, w przypadku jazdy na biegu bez gazu, powinno pokazywać 0V, w innym przypadku tak jak piszesz.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-01-2018, 13:08   

Bzyk_R1 napisał/a:
elektryk, w przypadku jazdy na biegu bez gazu, powinno pokazywać 0V, w innym przypadku tak jak piszesz.
IMHO nawet w stanie idealnym kiedy stosunek ilości paliwa do powietrza może być dokładnie wymierzony to ECU odrobinę zubaża mieszankę tak żeby w spalinach było trochę tlenu tylko po to żeby katalizator mógł go wykorzystać w celu dopaleniu resztek spalin. Wtedy pierwsza sonda powinna wykryć tę ilość powietrza, natomiast druga powinna pokazać zero. A ponieważ całość działa w pętli sprzężenia zwrotnego (dość powolnej) ilość tlenu będzie trochę pływać i nadmiar tlenu powinien zostać wykryty na drugiej sondzie.
 
 
past 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-01-2018, 15:02   

elektryk napisał/a:
Teoretycznie wadliwą częścią mogłaby być ta harmonijka w przewodzie wydechowym, jeśli wypuszcza spaliny bokiem to druga sonda może mierzyć zły skład spalin.


Mam do wymiany tą harmonijkę, być może to jest przyczyna problemu...
 
 
bmnazaruk 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2003 2.0 4WD 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2017
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-02-2018, 23:11   

Panowie jaki jest rozmiar gwintu na drugiej sondzie? Chcę zamówić emulator, nie wiem jaki rozmiar mam wybrać. Czy to ma być normalna tulejka czy kątowa?
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 05-02-2018, 23:28   

Normalna wchodzi ale jaki jest tam gwint to zabij - nie pamiętam :mrgreen:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 05-02-2018, 23:29   

Możesz dać obojętnie którą, każda się zmieści, rozmiar gwintu to M18x1,5
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.