Wyciszenie Lancera |
Autor |
Wiadomość |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 21-09-2017, 23:16
|
|
|
HUGIO napisał/a: | tyku,
Tu z pomocą przychodzi Aliexpress z kompletem dodatkowych uszczelek za 77,5$.
Różnica niby na poziomie 13-21db. |
Czy to dedykowane do Lancera dodatkowe? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 22-09-2017, 12:05
|
|
|
Marcino,
Chyba tak, oferta dotyczy tylko Mitsubishi Galant / Lancer / Sigma (do wyboru LINK ), jednak jest napisane, że długości mogą nie być idealne, pewnie wymagane docięcie.
//Edit
Znalazłem też coś takiego (LINK), ale to już raczej mało daje do wyciszenia, pewnie tylko ochrona. |
|
|
|
 |
Gregix
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 2008 sedan
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 47 Skąd: Killarney
|
Wysłany: 15-10-2017, 17:39
|
|
|
Coż
Wyciszyłem co się da. Efekt jest, łeb nie boli po dłuższej trasie przy 100-120km/h.
Audio się polepszyło oczywiście.
Niemniej...chyba to nie o wyciszenie tylko tu chodzi a o zawieszenie. Podejrzewam że za dużo przenosi drgań na budę z kół. Gumy łączników, silentbloki o ile występują będę musiał zbadać bo to chyba to robi mi największy syf.
Ostatnio wyremontowali w centrum kawałek drogi, położyli o dziwo gładki asfalt(ale może jeszcze zepsują bo oznakowania nie ma. Niemniej - wjeżdżając na ten kawałek to jakby przez kurtynę dźwiękową człowiek przejeżdzał, nagle cisza. CHYBA że jakiś kawałek jest poorany kamykami czy cokolwiek lekko wystającego, nawet plama smoły. I wtedy słychać od razu lekkie łubudu. Zjeżdżając na standardowe tu drogi od razu włącza sie szum.
I nie jest to szum opon, bo se przejechałem z oknami otwartymi i charakterystyka dźwięku i natężenie za bardzo się nie zmieniała. To szum karoserii, podłogi sam nie wiem, przenosi dźwięk do środka.
Może mocowanie amora. Może wahacze.
Zajadę do mechaniora i zerknę. Szkoda że nie ma tu stacji jak w pl, wjechałbym na trzepak i obadał wszystko... |
|
|
|
 |
CarComfort
Nowy Forumowicz
Auto: 156
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-01-2018, 01:11
|
|
|
Jako że temat nie jest wybitnie zakopany, a jest to mój konik (zawodowo zajmuje się wyciszaniem samochodów) powiem tak.
podstawą do wygłuszenia, przy codziennym użytku auta są ZAWSZE Drzwi przód i tył oraz nadkola przód i tył. To właśnie te elementy w ruchu miejskim najbardziej przenoszą hałas do kabiny.
Drzwi - alu-butyl na zewnętrzna i wewnętrzną blachę 1,8-2,5mm, na boczek alubutyl 1,8 mm i na to pianka wyciszająca 6-10mm
Nadkola od wewnątrz - alubutyl 1.8-4mm pianka 6-10mm
nadkola od zewnątrz - dużo więcej roboty, bo trzeba zadbać mocno o powierzchnie do której kleimy, usuwamy rdze i dajemy preparat wiążący ja, na to podkład epoksydowy, i teraz dopiero maty alubuylowe 1,8-2,5mm i na to odpowiednia konserwacja.
nadkole plastikowe - alu butyl 1,8mm i pianka 3mm
jak komuś mało radzę zabrać się za bagażnik, klapę i podłogę - to są źródła hałasu przy prędkościach 60+
podłoga i bagażnika - maty 1,8-4mm i pianka 6-10mm
klapa - maty 1,8-2,5mm pianka 3-6mm
następnie słupki b i c - alubutyl1,8-2,5mm maty 3-6mm
słupek a - jesli jest airbag to w grę wchodzi tylko wyciszanie słupka od środka (metoda utajniona )
przy prędkościach autostradowych 120+ dużo da nam dach, przy którym bardzo często można naprawdę poszaleć.
dach-alubutyl 1,8-4mm pianka 3-15mm
można się również pokusić o naklejenie porosa 10-20mm bezpośrednia na podsufitkę
zostaje maska, alubutyl 1,0-2,0 mm i pianka o zwiększonej gęstości 5-15mm
na sam koniec pozostaje temat wyciszania uszczelek drzwi i klapy, ale to już nasz prywatny złożony proces
w swojej firmie pracuje na co dzień na materiałach StP, które w moim odczuciu mają najlepsza jakość względem ceny, nie ujmuje oczywiście gms czy innym wynalazkom, te znam, robię nimi od lat, i polecam je z czystym sumieniem.
Jak by były jakieś pytania to z chęcią coś dopomogę |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 18-01-2018, 11:56
|
|
|
A nie lepiej i przede wszystkim taniej będzie założyć słuchawki i puszczać sobie po cichu szum morza? |
|
|
|
 |
japer
Forumowicz
Auto: CS3W 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013 Posty: 35 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 28-03-2018, 17:40
|
|
|
Witajcie.
Mam pytanie do osób, które miały okazję pojeździć i porównać lancera wyposażonego fabrycznie w rockforda a modelem wyposażonym w bazowe audio.
Z tego co czytam, w autach fabrycznie wyposażonych w system audio RF stosowano dodatkowe wygłuszenie, na ile w rzeczywistości słychać różnicę w wyciszeniu między RF a modelem bazowym? Jadąc z wyłączonym radiem oczywiście
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-03-2018, 17:59
|
|
|
Ja mam Lancera SB z RF i dodatkowo wygłuszony mam bagażnik gąbką akustyczna co by bass został w aucie a nie na przechodniach . Dźwięk jest nie do porównania ze zwykłą wersją. I nie jednego z moich znajomych zaskoczył.
Wiadomo jednak, że najlepiej samemu się przekonać może zwykłe ci wystarczą. |
_________________ Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n |
|
|
|
 |
japer
Forumowicz
Auto: CS3W 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013 Posty: 35 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 28-03-2018, 20:00
|
|
|
Dzięki za opinie Venom86, wielokrotnie czytałem o jakości RF, jednak bardziej niż o jakość dźwięku chodziło mi o izolacje od odgłosów zewnętrznych dzięki zastosowanemu wygłuszeniu, może mia ktoś okazje porównać w odniesieniu do modelu bez RF? |
|
|
|
 |
muka997
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 265 Skąd: Południe Polski
|
Wysłany: 28-03-2018, 21:13
|
|
|
osobiście mam SB z RF i latem będę go dodatkowo wygłuszał, przy wyższych prędkościach komfort jazdy znacznie spada, jeszcze teraz mam zimówki które mimo że spisują się dobrze to na autostradzie jest znacznie głośniej niż letnie (akurat nie zaskoczyło mnie to) |
|
|
|
 |
Skoczek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SB Intense Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2018 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-03-2018, 11:28
|
|
|
Również mam Lancerka SB i naglosnieniem RF, jesli chodzi o jakosc dzwieku to jest super. Ale jesli o wygluszenie to powiem, ze Mitsu sie nie postarało. W porównaniu z takim Mondeo Ghia z 2004r. wygluszenie Lancera sie chowa. Czekam na pogode i bede wygluszal nadkola, drzwi i bagaznik. Przy predkosci powyzej powiedzmy 110-120km/h jest bardzo glosno. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-03-2018, 13:09
|
|
|
Skoczek napisał/a: | W porównaniu z takim Mondeo Ghia z 2004r. wygluszenie Lancera sie chowa | Tylko, że to inny segment. Ale poprzedni CSO był o wiele lepiej wyciszony. |
|
|
|
 |
rmg82
Mitsumaniak
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2016 Posty: 52 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-06-2018, 13:45
|
|
|
Szukam wygłuszenia, podbitki maski do Lancera, obecną zjadło zwierzątko. |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 19-09-2019, 18:09
|
|
|
Zastanawiam się, czy warto wyciszyć maskę?
Pytam ponieważ mam dziurę w oryginalnym wygłuszeniu (jakiś zwierzak się dorwał) i pomyślałem, że może warto zamiast naprawić, to wygłuszyć matami? W takim przypadku oryginalne wygłuszenie się wywala, czy matę daje się pomiędzy maską, a oryginalnym wygłuszeniem?
//Edit
A może warto zainwestować w coś takiego Uniwersalne wyciszenie STP ? |
|
|
|
 |
marcelii94
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Evolution 2.0 360 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019 Posty: 3 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 04-11-2019, 12:42
|
|
|
Ja wyciszałem przez (Edit), są trwalsze od maty i według mnie jest ciszej z nimi |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 23-04-2020, 00:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|