Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciszenie Lancera
Autor Wiadomość
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 21-09-2017, 21:06   

tyku,
Tu z pomocą przychodzi Aliexpress z kompletem dodatkowych uszczelek za 77,5$.
Różnica niby na poziomie 13-21db.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-09-2017, 23:16   

HUGIO napisał/a:
tyku,
Tu z pomocą przychodzi Aliexpress z kompletem dodatkowych uszczelek za 77,5$.
Różnica niby na poziomie 13-21db.


Czy to dedykowane do Lancera dodatkowe?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 22-09-2017, 12:05   

Marcino,
Chyba tak, oferta dotyczy tylko Mitsubishi Galant / Lancer / Sigma (do wyboru LINK ), jednak jest napisane, że długości mogą nie być idealne, pewnie wymagane docięcie.

//Edit
Znalazłem też coś takiego (LINK), ale to już raczej mało daje do wyciszenia, pewnie tylko ochrona.
 
 
Gregix 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 2008 sedan
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 47
Skąd: Killarney
Wysłany: 15-10-2017, 17:39   

Coż
Wyciszyłem co się da. Efekt jest, łeb nie boli po dłuższej trasie przy 100-120km/h.
Audio się polepszyło oczywiście.
Niemniej...chyba to nie o wyciszenie tylko tu chodzi a o zawieszenie. Podejrzewam że za dużo przenosi drgań na budę z kół. Gumy łączników, silentbloki o ile występują będę musiał zbadać bo to chyba to robi mi największy syf.
Ostatnio wyremontowali w centrum kawałek drogi, położyli o dziwo gładki asfalt(ale może jeszcze zepsują bo oznakowania nie ma. Niemniej - wjeżdżając na ten kawałek to jakby przez kurtynę dźwiękową człowiek przejeżdzał, nagle cisza. CHYBA że jakiś kawałek jest poorany kamykami czy cokolwiek lekko wystającego, nawet plama smoły. I wtedy słychać od razu lekkie łubudu. Zjeżdżając na standardowe tu drogi od razu włącza sie szum.
I nie jest to szum opon, bo se przejechałem z oknami otwartymi i charakterystyka dźwięku i natężenie za bardzo się nie zmieniała. To szum karoserii, podłogi sam nie wiem, przenosi dźwięk do środka.
Może mocowanie amora. Może wahacze.
Zajadę do mechaniora i zerknę. Szkoda że nie ma tu stacji jak w pl, wjechałbym na trzepak i obadał wszystko...
 
 
CarComfort 
Nowy Forumowicz

Auto: 156
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2018
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-01-2018, 01:11   

Jako że temat nie jest wybitnie zakopany, a jest to mój konik (zawodowo zajmuje się wyciszaniem samochodów) powiem tak.
podstawą do wygłuszenia, przy codziennym użytku auta są ZAWSZE Drzwi przód i tył oraz nadkola przód i tył. To właśnie te elementy w ruchu miejskim najbardziej przenoszą hałas do kabiny.

Drzwi - alu-butyl na zewnętrzna i wewnętrzną blachę 1,8-2,5mm, na boczek alubutyl 1,8 mm i na to pianka wyciszająca 6-10mm
Nadkola od wewnątrz - alubutyl 1.8-4mm pianka 6-10mm
nadkola od zewnątrz - dużo więcej roboty, bo trzeba zadbać mocno o powierzchnie do której kleimy, usuwamy rdze i dajemy preparat wiążący ja, na to podkład epoksydowy, i teraz dopiero maty alubuylowe 1,8-2,5mm i na to odpowiednia konserwacja.
nadkole plastikowe - alu butyl 1,8mm i pianka 3mm

jak komuś mało radzę zabrać się za bagażnik, klapę i podłogę - to są źródła hałasu przy prędkościach 60+
podłoga i bagażnika - maty 1,8-4mm i pianka 6-10mm
klapa - maty 1,8-2,5mm pianka 3-6mm

następnie słupki b i c - alubutyl1,8-2,5mm maty 3-6mm
słupek a - jesli jest airbag to w grę wchodzi tylko wyciszanie słupka od środka (metoda utajniona :P )

przy prędkościach autostradowych 120+ dużo da nam dach, przy którym bardzo często można naprawdę poszaleć.
dach-alubutyl 1,8-4mm pianka 3-15mm
można się również pokusić o naklejenie porosa 10-20mm bezpośrednia na podsufitkę

zostaje maska, alubutyl 1,0-2,0 mm i pianka o zwiększonej gęstości 5-15mm

na sam koniec pozostaje temat wyciszania uszczelek drzwi i klapy, ale to już nasz prywatny złożony proces :)

w swojej firmie pracuje na co dzień na materiałach StP, które w moim odczuciu mają najlepsza jakość względem ceny, nie ujmuje oczywiście gms czy innym wynalazkom, te znam, robię nimi od lat, i polecam je z czystym sumieniem.
Jak by były jakieś pytania to z chęcią coś dopomogę ;)
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 18-01-2018, 11:56   

A nie lepiej i przede wszystkim taniej będzie założyć słuchawki i puszczać sobie po cichu szum morza? :mrgreen:
 
 
japer 
Forumowicz

Auto: CS3W 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 35
Skąd: Jasło
Wysłany: 28-03-2018, 17:40   

Witajcie.

Mam pytanie do osób, które miały okazję pojeździć i porównać lancera wyposażonego fabrycznie w rockforda a modelem wyposażonym w bazowe audio.

Z tego co czytam, w autach fabrycznie wyposażonych w system audio RF stosowano dodatkowe wygłuszenie, na ile w rzeczywistości słychać różnicę w wyciszeniu między RF a modelem bazowym? Jadąc z wyłączonym radiem oczywiście :D

Pozdrawiam.
 
 
Venom86 
Forumowicz


Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 199
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-03-2018, 17:59   

Ja mam Lancera SB z RF i dodatkowo wygłuszony mam bagażnik gąbką akustyczna co by bass został w aucie a nie na przechodniach :D . Dźwięk jest nie do porównania ze zwykłą wersją. I nie jednego z moich znajomych zaskoczył.

Wiadomo jednak, że najlepiej samemu się przekonać może zwykłe ci wystarczą.
_________________
Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n
 
 
japer 
Forumowicz

Auto: CS3W 1.6 Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 35
Skąd: Jasło
Wysłany: 28-03-2018, 20:00   

Dzięki za opinie Venom86, wielokrotnie czytałem o jakości RF, jednak bardziej niż o jakość dźwięku chodziło mi o izolacje od odgłosów zewnętrznych dzięki zastosowanemu wygłuszeniu, może mia ktoś okazje porównać w odniesieniu do modelu bez RF?
 
 
muka997 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 265
Skąd: Południe Polski
Wysłany: 28-03-2018, 21:13   

osobiście mam SB z RF i latem będę go dodatkowo wygłuszał, przy wyższych prędkościach komfort jazdy znacznie spada, jeszcze teraz mam zimówki które mimo że spisują się dobrze to na autostradzie jest znacznie głośniej niż letnie (akurat nie zaskoczyło mnie to)
 
 
Skoczek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer SB Intense Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2018
Posty: 24
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-03-2018, 11:28   

Również mam Lancerka SB i naglosnieniem RF, jesli chodzi o jakosc dzwieku to jest super. Ale jesli o wygluszenie to powiem, ze Mitsu sie nie postarało. W porównaniu z takim Mondeo Ghia z 2004r. wygluszenie Lancera sie chowa. Czekam na pogode i bede wygluszal nadkola, drzwi i bagaznik. Przy predkosci powyzej powiedzmy 110-120km/h jest bardzo glosno.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2018, 13:09   

Skoczek napisał/a:
W porównaniu z takim Mondeo Ghia z 2004r. wygluszenie Lancera sie chowa
Tylko, że to inny segment. Ale poprzedni CSO był o wiele lepiej wyciszony.
 
 
rmg82 
Mitsumaniak

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2016
Posty: 52
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-06-2018, 13:45   

Szukam wygłuszenia, podbitki maski do Lancera, obecną zjadło zwierzątko.
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 19-09-2019, 18:09   

Zastanawiam się, czy warto wyciszyć maskę?
Pytam ponieważ mam dziurę w oryginalnym wygłuszeniu (jakiś zwierzak się dorwał) i pomyślałem, że może warto zamiast naprawić, to wygłuszyć matami? W takim przypadku oryginalne wygłuszenie się wywala, czy matę daje się pomiędzy maską, a oryginalnym wygłuszeniem?

//Edit
A może warto zainwestować w coś takiego Uniwersalne wyciszenie STP ?
 
 
marcelii94 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Evolution 2.0 360 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2019
Posty: 3
Skąd: Zgierz
Wysłany: 04-11-2019, 12:42   

Ja wyciszałem przez (Edit), są trwalsze od maty i według mnie jest ciszej z nimi
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 23-04-2020, 00:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.