Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podziel się opinią - przeglądy w ASO cena, jakość i inne
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-06-2018, 14:29   

Znajomemu na I przegladzie w ASO zrobili czyszczenie hamulców bo były zabrudzone... i wzięli za to kasę ? Czy to standardowa procedura dla OIII 2.0 pb CVT?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
RedAxe 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2016 2.0 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 58
Skąd: Klucze
Wysłany: 08-06-2018, 17:25   

Mnie na każdym czyszczą, ale w cenie przeglądu.
 
 
arokub 
Forumowicz

Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-06-2018, 19:47   

U mnie też czyszczenie i smarowanie to była czynność spoza listy, dodatkowo płatna, ale po lekturze forum nie wahałem się ;)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-06-2018, 09:11   

arokub napisał/a:
U mnie też czyszczenie i smarowanie to była czynność spoza listy, dodatkowo płatna, ale po lekturze forum nie wahałem się ;)


Czyli ze jak??? co tam trzeba zrobic?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
arokub 
Forumowicz

Auto: OIII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2017
Posty: 157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-06-2018, 09:39   

Myślę, że szczegółowo to Ci to może opisać rezon, on zęby zjadł na hamulcach w outku.
Ja ze swojej (laickiej) strony mogę tylko powiedzieć, że nowy smar widoczny był na zaciskach/prowadnicach zacisków (jeśli czegoś nie pomyliłem, nie jestem w tym biegły).
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 12-06-2018, 14:36   

Marcino napisał/a:
Czyli ze jak??? co tam trzeba zrobic?
Zdemontować, oczyścić z pyłu, zamontować i cieszyć się jazdą do kolejnego przeglądu. Warto. Chociaż też uważam, że jak firma daje ciała przy konstrukcji, to mogłaby to robić bezpłatnie w ramach przeglądu.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-06-2018, 14:33   

Układ hamulcowy do Outlandera zaprojektował i produkuje Akebono. Inne marki japońskie mają ten sam system. Jeśli idzie o tylne hamulce to dokładnie takie same znajdują się w Mazda 6.
Trzeba czyścić i smarować. Dziwne tylko, że nie ma tego na liście czynności serwisowych.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 13-06-2018, 17:31   

Półjarzma zmniejszają masę nieresorowaną zawieszenia, lecz wymagają staranniejszego serwisu.
Na hamulcach Akebono jeździ McLaren w Formule 1.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
grzes 
Mitsumaniak
nawschod

Auto: OIII2WD, był Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 122
Skąd: Jasło
Wysłany: 09-01-2019, 16:33   

Przegląd pogwarancyjny 5 lat, 60 tys. ASO Tarnów - Łukanowice. Koszt 1000PLN z kontrolą luzów (były ok), zamiast wkładu filtra powietrza (niedawno zmieniany) był wymieniony płyn hamulcowy. Zalali ENEOS 5w30. Poza tym akcja serwisowa - wymiana zacisków hamulcowych tylnych. Wszystko ok, polecam.
 
 
mnerd 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 37
Skąd: Wawa zone
Wysłany: 16-01-2019, 16:46   

rezon napisał/a:
Marcino napisał/a:
Czyli ze jak??? co tam trzeba zrobic?
Zdemontować, oczyścić z pyłu, zamontować i cieszyć się jazdą do kolejnego przeglądu. Warto. Chociaż też uważam, że jak firma daje ciała przy konstrukcji, to mogłaby to robić bezpłatnie w ramach przeglądu.


u mnie wymieniono zaciski w ramach akcji serwisowej. Ogólnie miałem 4 akcje robione, dwa wezwania przyszły pocztą a dwa pojawiły się w tzw. międzyczasie
1. zaciski tył (aby nie korodowały)
2. zamki drzwi tył (aby nie otwierały się w czasie jazdy)
3. przekaźnik silnika (aby nie jarał się)
4. soft ASG

https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?tag=Outlander

:shock:
 
 
taju20 
Nowy Forumowicz

Auto: INTENS+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 12
Skąd: Ozorków
Wysłany: 21-02-2019, 12:39   

Chyba czegoś nie wiem.
Akcja serwisowa odnośnie przekaźnika zaliczyłem, ale pozostałe nie wiem.
Była jakaś z zaciskami i inne ???
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-02-2019, 18:22   

taju20 napisał/a:
Chyba czegoś nie wiem.
Akcja serwisowa odnośnie przekaźnika zaliczyłem, ale pozostałe nie wiem.
Była jakaś z zaciskami i inne ???


Jest kilka, ale nie koniecznie musi dotyczyć wszystkich VIN.
Np mi zaciski gnija, ale na akcje się nie łapię :)

Też zaliczyłem przekaźnik :)
_________________

 
 
siu lee 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2016
Posty: 27
Skąd: Pomorze
Wysłany: 17-03-2019, 18:36   

Witam,
robiłem przegląd w moim Outlanderze z 2015roku na 80.000km. Moje pytanie dotyczy regulacji zaworów w silniku 2,2DID MIVEC 4N14. Tabela czynności przeglądowych w książce serwisowej dla silnika 4N14- producent pisze dla silnika: UWAGA Gdy zawory są źródłem nietypowych odgłosów, należy sprawdzić luz zaworowy. Przy przeglądzie na 40.000km i teraz na 80.000km, nie było słychać niepokojących odgłosów Tzn. zawory nie klepią. Podszedłem do mechanika, który wykonywał czynności obsługowe akurat miał zdjętą pokrywę zaworów i sprawdzał luz zaworowy. Wszystko było ok. Zastanawiam się nad sensem wykonywania przez serwis tych czynności gdy zawory nie klepią. Po co zdejmować pokrywę zaworów, wtryski itd. W serwisie twierdzą, że regulacja jest obowiązkowa, a ja twierdzę, że nie. Czytamy to samo w książce serwisowej, a każdy rozumie to inaczej. Jak dla mnie jest to naciąganie. A jak jest w waszych serwisach?
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2019, 15:04   

siu lee napisał/a:
Tabela czynności przeglądowych w książce serwisowej dla silnika 4N14- producent pisze dla silnika: UWAGA Gdy zawory są źródłem nietypowych odgłosów, należy sprawdzić luz zaworowy. Przy przeglądzie na 40.000km i teraz na 80.000km, nie było słychać niepokojących odgłosów Tzn. zawory nie klepią.


U mnie też nie klepało i podobno nie było co regulować (przy 40 000 km), natomiast jest to jedna z czynności serwisowych przy tym przebiegu i należy to zrobić (żeby zachować gwarancję). Uwaga, która jest w książce gwarancyjnej dotyczy wg mnie pozostałych przeglądów, tzn. jak przy 60 000 km nie ma regulacji w obsłudze, ale wyraźnie słychać, to również należy dokonać regulacji - wydaje mi się to logiczne.

siu lee napisał/a:
Jak dla mnie jest to naciąganie.


W pewnym sensie masz rację... Ale producent daje gwarancję, producent wymaga. Mnie np. deko irytuje obowiązkowa wymiana płynu hamulcowego. 20 lat temu płyn to się zmieniało jak były ku temu powody, a nie profilaktycznie.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-03-2019, 03:21   

rajan napisał/a:
Mnie np. deko irytuje obowiązkowa wymiana płynu hamulcowego. 20 lat temu płyn to się zmieniało jak były ku temu powody, a nie profilaktycznie.

Dawniej myło się raz w tygodniu w niedzielę - pamiętaj o tym :roll:
Płyn hamulcowy należy wymieniać max co 2lata - chyba, że marzą się Wam "problemy" z nierównym braniem hamulców, puchnięciem pedału, dziwnie działającymi "systemami" itp...

Jeżeli decydujemy się na wysokotemperaturowe wyczynowe płyny to zalecana wymiana jest nawet co 6 miesięcy...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.